handdator

Visa fullständig version : Handledsskada


nemd
2005-06-01, 14:38
Jag har dragit på mig en hendledsskada. Som inte vill bort. Jag har börjar köra med ett handledsskydd på jobbet som ger stöd och bra bloflde på jobbet, ett sånt där blått som man kan ha på knät fast till handleden. Äre nåt att gå omkring med, på jobbet då? Sen tänkte jag köra med nån sorts handledsstöd på träningen också, undrar om det är nåt att ha den att träna i också?! Eller ska man köpa sänna där speciella för handleden, eller va tror ni om boxarlindor, ska endå köpa det. Visst jag kan känna efter, men är det nåt att ha?

Tänkte höra vad ni rekomenderar ni som har. Helst om det är nåt att ha med boxarlindor eftersom jag endå ska köpa det..

ha det..

Mehdi
2005-06-01, 14:47
Vad för slags skada har du? Börja med att utreda vad vi har med att göra. Sedan gör dessa "skydd" en svagare och desto mer benägna att bli skadad i framtiden.

Simma lugnt

nemd
2005-06-01, 14:50
Vad för slags skada har du? Börja med att utreda vad vi har med att göra. Sedan gör dessa "skydd" en svagare och desto mer benägna att bli skadad i framtiden.

Simma lugnt

Hmm mm, vet ju inte riktigt hur ja ska förklara, men det sitter på lillfingersidan av handen och sträcker sig upp på underarmen. Jo men nu tänkte jag inte andvända dessa skydd så jätte flitigt, mest när det handlar om belastning på handleden rejält.

Fatalist
2005-06-01, 17:41
Om du nu skadat handleden så du behöver stöd i vardagen ska du inte ens tänka på att belasta den i träningen..!

nemd
2005-06-01, 19:48
Om du nu skadat handleden så du behöver stöd i vardagen ska du inte ens tänka på att belasta den i träningen..!

Haha i vardagen, nej nej. Alltså på jobbet. Då jag lyfter saker, är inte det smart tycker du?

xplizit
2005-06-01, 20:08
Ramlade själv förra sommaren på inlines och tog emot smällen med handlederna, ledde till att jag inte kunde träna eller lyfta nånting alls på 3månader.. Passa på att träna benen sjukt hårt och fixa marathon kondition under tiden handlederna får vila.
Hade seriösa problem med att knäcka 2portioners spagettin! :cryout: