handdator

Visa fullständig version : Hur mycket i gainern?


E.S
2005-06-01, 12:05
Jag brukar röra ihop en egen gainer, vassle protein + dextropur. Just nu kör jag:
Före / under pass: 20 g Dextropur, 30 g vassel protein
Efter passet: 45 g Dextropur, 30 g vassle protein

Till saken hör att jag är 167 cm lång och väger 55 kg, tycker ni att gainer:na är för stora eller för små? :confused:

King Grub
2005-06-01, 13:03
Helt okej. Mer protein än du behöver, men inte så mycket att det har någon negativ effekt på något sätt, annat än den ekonomiska.

E.S
2005-06-01, 13:45
Ska jag sänka den första till 20 g kanske, och den efter till 25 g? Då smakar den inte så förbannat illa heller? ;)
Dextropur-nivån är lagom också? Inte direkt så att det är gott med dextropur, så jag minskar gärna om det inte behövs så mycket. :)

EDIT: Äter riktig mat 1 - 1 ½ före träning, och riktig mat 1 h efter efterträningsgainern. Så det lär väl bli rätt mycket protein på endast de 3-4 timmarna, frågan är hur mycket jag kan ta tillgodo. :confused:
(över 100g protein på 4 h)

GymTT
2005-06-01, 15:12
Ska jag sänka den första till 20 g kanske, och den efter till 25 g? Då smakar den inte så förbannat illa heller? ;)
Dextropur-nivån är lagom också? Inte direkt så att det är gott med dextropur, så jag minskar gärna om det inte behövs så mycket. :)

EDIT: Äter riktig mat 1 - 1 ½ före träning, och riktig mat 1 h efter efterträningsgainern. Så det lär väl bli rätt mycket protein på endast de 3-4 timmarna, frågan är hur mycket jag kan ta tillgodo. :confused:
(över 100g protein på 4 h)

Du borde försöka få in ett mål mat snabbare än 1 timme efter gainern, går det?

MVH TT

E.S
2005-06-01, 19:19
Ofta är jag inte hungrig efter att ha tryckt i mig de två gainersarna..Så 1 h brukar vara ganska lagom, kan försöka pressa det till under 45 min. Dock dricker jag inte (andra) gainern föränn jag kommit hem från gymmet, tar c:a 15-20 min (från sista övningen)? Spelar det stor roll? Det sista av den första gainern dricker jag ju c:a 15 min innan gympassets slut.

King Grub
2005-06-01, 19:45
En timme är helt okej.