handdator

Visa fullständig version : Olivolja


TheLoser
2005-05-30, 21:39
Hur är det att ta en hutt, ca 1dl, oliv eller rapsolja för att hamna på ett energiöverskott. Detta bygger givetvis på att du får i dig tillräckligt med protein och annars har en lagom blandad kost.

//TheLoser

Nismo
2005-05-30, 21:42
Hur är det att ta en hutt, ca 1dl, oliv eller rapsolja för att hamna på ett energiöverskott. Detta bygger givetvis på att du får i dig tillräckligt med protein och annars har en lagom blandad kost.

//TheLoser

Jadu, hur det är - du kommer gå upp i vikt av överskottet. Oljan i sig är bra så kör på.
Själv tar jag en klunk linfröolja (7gr) då o då.

Metaddict
2005-05-30, 23:48
Sen är det rätt stor skillnad i smak på raps- och olivolja. Har inte vågat mig på att förtära det på andra sätt än i riset/pastan dock. Men rapsoljan är i princip smaklös medan olivoljan inte är det.

WHITEFOLKS
2005-05-31, 01:29
jag skulle hellre äta mer av annat men smaken är som baken :)

Sverker
2005-05-31, 05:35
Hur är det att ta en hutt, ca 1dl, oliv eller rapsolja för att hamna på ett energiöverskott. Detta bygger givetvis på att du får i dig tillräckligt med protein och annars har en lagom blandad kost.

//TheLoser

En hutt är 880 kcal :D

Finns bra mycket godare alternativ när man skall häva i sig så mycket kalorier.
Varför inte en hemmagjord räksallad ? Utan grädde givetvis.

Lizzie
2005-05-31, 13:52
I dl kallar jag inte en hutt utan ett glas olivolja. ;) Fy f..n vad äckligt, men visst ger det kalorier. Jag hade nog hellre satsat på att ringla några msk olja över riset och käkat mycket naturella nötter för att få upp kcal nivån.

TheLoser
2005-05-31, 14:19
Jo visst kan man käka nötter. Men det blir så torrt :(
Sedan så är man ju väldigt lat och odiciplinerad vilket knappast leder till att man ställer sig och gör käk eller orkar tugga ordentligt. Helst av allt skulle jag vilja ha dropp *screwy*
Inte för att jag vet hur näringen är komponerad men det är gött att slippa använda foderluckan till annat än att prata strunt.

//TheLoser

Zakath
2005-05-31, 17:43
Jag har PROVAT det här, orkade inte med det så länge. Tog inte många dagar innan jag fick kväljningar bara av att tänka på rapsolja *spy*

Någon matsked eller två med olivolja går väl däremot att få i sig, muuuums..................... Usch......... Bättre att hälla det på maten eller göra en stor sallad med MASSOR av olja! :thumbup:

Lizzie
2005-05-31, 20:48
Jo visst kan man käka nötter. Men det blir så torrt :(

//TheLoser

Man får dricka vatten till! ;)

MilkmaN
2005-05-31, 22:16
Jag brukar ha Olicolja på mina mackor ibland, sedan salt på det. Blir inga enorma mängder och jag har ingen aning om hur det är ur näringssynpunkt men gott är det iaf och om du vill ha lite mer olja i dig kan du ju testa det?

TheLoser
2005-06-01, 11:20
Har kommit fram till att ni tycker att hälla i sig ren olja är lite vedervärdigt... vilket jag antagligen kommer hålla med er om. Men jag tänkte lösa det genom att ungsgrilla mängder med kyckling som jag tänkte dränka i olja. På så sätt får den redigt go och fet smak :D

//TheLoser