handdator

Visa fullständig version : 7-dagarsupplägg.


Kaboffastar
2005-05-30, 18:42
Jag och min för sommaren träningspolare har filat lite på ett schema.

Måndag:
Biceps-Triceps.

Tisdag:
Mage-Rygg.

Onsdag:
Ben.

Torsdag:
Bröst-Axlar.

Fredag:
Biceps-Triceps.

Lördag:
Mage-Rygg.

Söndag:
Ben-Bröst-Axlar.

Är det nånting ni ser som verkar jävligt dumt ?

Baha
2005-05-30, 18:46
skulle rekomendera 1 vilaodag i veckan iaf. men jag tror ändå det skulle funka sådär, typ vilodagar kommer ändå naturtligt då och då när man gör andra saker.

skulle personligen dock inte binda upp mig till ett gym varenda dag i veckan och det skall ju vara optimalt säger "dom" med minst 1 vilodag fgrån gymmet

Kaboffastar
2005-05-30, 18:51
Tror inte man kan göra ett "optimalt" schema förens man testar på lite ( OM man inte är bra på upplägg och vet hur det "ska" vara ) . har inte börjat med detta än. Det är tänkt att starta runt 20'e juni.

Baha
2005-05-30, 18:52
en sak till o kanske ha musklerna så det inte överlappar så mkt

bröst-axlar-triceps etc

rygg biceps o så

men som sagt, bara o testa=) kan inte gå mer än åt helvete och det skall ju vara kul o träna oxå-

z_bumbi
2005-05-30, 18:52
Biceps dagen innan ryggträningen, jag brukar i alla känna att biceps dagen efter träningen är så pass mör att den inte kan prestera i ryggträningen.

Bröst och axlar dagan innan tricepsträning, samma sak här då triceps blir lite mör av att köra bröst och axlar och att axlarna även ska vara så pass pigga att det inte är de som sätter gränsen för tricepsträningen.

Sen kan man ju undra varför ni måste köra 7 dagar per vecka, har ni inte sommarlov?

Kaboffastar
2005-05-30, 18:56
Sen kan man ju undra varför ni måste köra 7 dagar per vecka, har ni inte sommarlov?

Det är just det, vi har sommarlov :D

Föresten tack för tipsen. Hade det där med biceps före rygg i tanken men fick inte ihop det på något annat sätt. Antagligen hade vi väl bitit i gruset förr eller senare och blivit tvungna att ändra.

mentzer
2005-05-31, 07:48
Det är just det, vi har sommarlov :D

Föresten tack för tipsen. Hade det där med biceps före rygg i tanken men fick inte ihop det på något annat sätt. Antagligen hade vi väl bitit i gruset förr eller senare och blivit tvungna att ändra.

Om jag haft sommarlov skulle jag hålla till på stranden istället för i gymet!

Herkulez
2005-05-31, 07:51
låter som ett sjukt dåligt schema, mer är inte alltid bättre. Kropen måste få vila för att växa och återupphämta sig. Lägg iaf in 1 vilodag.

JJ
2005-05-31, 07:52
Jag skulle definitivt gjort en 3 el 4 splitt och kompletterat med cardio 2 dagar, det kommer göra mer för strandformen än att träna armar 2 ggr i veckan.

Scheggi
2005-05-31, 08:01
Söndag:
Ben-Bröst-Axlar.




Låter jobbigt.

z_bumbi
2005-05-31, 08:15
Jag skulle definitivt gjort en 3 el 4 splitt och kompletterat med cardio 2 dagar, det kommer göra mer för strandformen än att träna armar 2 ggr i veckan.

:thumbup:

Eller så struntar man i cardion helt och går till sjön, simmar en bit och spelar lite beachvolleyboll, simmar en bit igen osv.

JJ
2005-05-31, 08:25
:thumbup:

Eller så struntar man i cardion helt och går till sjön, simmar en bit och spelar lite beachvolleyboll, simmar en bit igen osv.

Det är ju cardio det med, kära Björn. Men du har en mycket bra poäng i att man inte behöver köra intervaller på löparbanan för att få lite bättre kondis eller bränna lite fett.
Inlines, cykla till stranden och marathonsex är även det utmärkta sysselsättningar.
:thumbup:

z_bumbi
2005-05-31, 08:41
marathonsex

:hbang: :D

Vi är på precis samma vågläng i det övriga också.

Sitt inte inne i sommar, ta en tur i skogen, paddla, cykla, inlines, segla, skateboard, vindsurfa (För att göra Jörgen glad.) osv.

Kaboffastar
2005-05-31, 10:30
låter som ett sjukt dåligt schema, mer är inte alltid bättre. Kropen måste få vila för att växa och återupphämta sig. Lägg iaf in 1 vilodag.

Låt säga att vi lägger in en vilodag, hur hade du ändrat resten ? vad är det som är dåligt etc ?

Tackar för hjälpen.

Herkulez
2005-05-31, 10:43
hade jag velat köra igenom kroppen på 2ggr/vecka hade jag nog hållt mig till den här splitten

måndag: Bröst, axlar
tisdag: Ben, triceps
onsdag: Rygg, biceps, mage
torsdag: VILA
Fredag: Bröst, axlar
lördag: Ben triceps
söndag:Rygg, biceps, mage
måndag: vila
etc etc

2-3övningar/muskelgrupp á 4set.


fast ska jag ge dig ett råd så skulle jag nog köra en 4 el 5split med tanke på att du inte har tränat så länge och din kropp har inte "erfarenhet" nog för såna pass. Tänk på att du nog vill lägga in kardio med ifall du ska fortsätta dieta, och då kommer du bli kraftigt övertränad med 6-7dagars schemat med följd av att kroppen slutar växa och förbränna fett.

mitt råd är att köra en fyra split och lägga in mer kardio istället.

Kaboffastar
2005-05-31, 18:13
hmm om man ska tänka realistiskt så hade vi nog inte "pallat" 7 dagar i veckan en längre tid i och med att det är just sommarlov och jag dietar lite försiktigt. Dock så känner jag mig jävligt peppad !

Vi kan lika gärna köra det ungefär sådär på en gång, tack så mycket Herk.

joschen87
2005-05-31, 22:19
när underarmar????

BajareN
2005-06-01, 00:02
Underarmar är inte ett måste eftersom man får träning av dem i andra övningar, det jag däremot undrar är vad du kör för övningar? Du har bara skrivit vad du ska träna för muskelgrupper.