handdator

Visa fullständig version : Någon som vet??


Bozz
2005-05-30, 16:57
Jag har några frågor som jag hoppas kan bli besvarade av er "eliter" :)

OBS! jag är nybörjare..16år.

1. Jag tränar 3dar / vecka ... 10-15x3 på ca 4 olika övningar. <- Är det bra?

2. Hur lång tid efter träningen måste man käka mat?

3. Hur stor skillnad i resultat gör det om man tar gainer efter träningen? Jag menar, om man mycket fortare kan se/känna resultat om man tar gainer. Vilken gainer för bäst muskelbyggning?


vad jag alltså vill är att veta hur man på BÄSTA sätt kan bygga muskler.!


Skule uppskatta om ni kan ge mig raka svar och tips!
Betyder mkt för mig för jag vill få min träning rätt!

tack på förhand ! :cool:

BobTheBuilder
2005-05-30, 17:45
Jag har några frågor som jag hoppas kan bli besvarade av er "eliter" :)

OBS! jag är nybörjare..16år.

1. Jag tränar 3dar / vecka ... 10-15x3 på ca 4 olika övningar. <- Är det bra?

2. Hur lång tid efter träningen måste man käka mat?

3. Hur stor skillnad i resultat gör det om man tar gainer efter träningen? Jag menar, om man mycket fortare kan se/känna resultat om man tar gainer. Vilken gainer för bäst muskelbyggning?


vad jag alltså vill är att veta hur man på BÄSTA sätt kan bygga muskler.!


Skule uppskatta om ni kan ge mig raka svar och tips!
Betyder mkt för mig för jag vill få min träning rätt!

tack på förhand ! :cool:

1. Sänk repsen mellan cirka 4-8 istället för maximal överbelastning, det bygger mer massa. Splittar du programmet de olika dagarna t.ex triceps/bröst, biceps/rygg osv. eller tränar du allt vid varje träningstillfälle?
2. Du bör fylla på dina energidepåer så fort som möjligt, helst direkt efter. Men äter du en timme efter så är det ju såklart bättre än inget.
3. Tror inte du gör någon större skillnad med gainer. Satsa på protein istället eller liknande. Kom ihåg att detta är ett tillskott, inte ersättning, så du bör äta bra ändå.

//

Snake
2005-05-30, 17:49