handdator

Visa fullständig version : Någon som vet??


Bozz
2005-05-30, 16:57
Jag har några frågor som jag hoppas kan bli besvarade av er "eliter" :)

OBS! jag är nybörjare..16år.

1. Jag tränar 3dar / vecka ... 10-15x3 på ca 4 olika övningar. <- Är det bra?

2. Hur lång tid efter träningen måste man käka mat?

3. Hur stor skillnad i resultat gör det om man tar gainer efter träningen? Jag menar, om man mycket fortare kan se/känna resultat om man tar gainer. Vilken gainer för bäst muskelbyggning?


vad jag alltså vill är att veta hur man på BÄSTA sätt kan bygga muskler.!


Skule uppskatta om ni kan ge mig raka svar och tips!
Betyder mkt för mig för jag vill få min träning rätt!

tack på förhand ! :cool:

BobTheBuilder
2005-05-30, 17:45
Jag har några frågor som jag hoppas kan bli besvarade av er "eliter" :)

OBS! jag är nybörjare..16år.

1. Jag tränar 3dar / vecka ... 10-15x3 på ca 4 olika övningar. <- Är det bra?

2. Hur lång tid efter träningen måste man käka mat?

3. Hur stor skillnad i resultat gör det om man tar gainer efter träningen? Jag menar, om man mycket fortare kan se/känna resultat om man tar gainer. Vilken gainer för bäst muskelbyggning?


vad jag alltså vill är att veta hur man på BÄSTA sätt kan bygga muskler.!


Skule uppskatta om ni kan ge mig raka svar och tips!
Betyder mkt för mig för jag vill få min träning rätt!

tack på förhand ! :cool:

1. Sänk repsen mellan cirka 4-8 istället för maximal överbelastning, det bygger mer massa. Splittar du programmet de olika dagarna t.ex triceps/bröst, biceps/rygg osv. eller tränar du allt vid varje träningstillfälle?
2. Du bör fylla på dina energidepåer så fort som möjligt, helst direkt efter. Men äter du en timme efter så är det ju såklart bättre än inget.
3. Tror inte du gör någon större skillnad med gainer. Satsa på protein istället eller liknande. Kom ihåg att detta är ett tillskott, inte ersättning, så du bör äta bra ändå.

//

Snake
2005-05-30, 17:49
Jag har några frågor som jag hoppas kan bli besvarade av er "eliter" :)

OBS! jag är nybörjare..16år.

1. Jag tränar 3dar / vecka ... 10-15x3 på ca 4 olika övningar. <- Är det bra?

2. Hur lång tid efter träningen måste man käka mat?

3. Hur stor skillnad i resultat gör det om man tar gainer efter träningen? Jag menar, om man mycket fortare kan se/känna resultat om man tar gainer. Vilken gainer för bäst muskelbyggning?


vad jag alltså vill är att veta hur man på BÄSTA sätt kan bygga muskler.!


Skule uppskatta om ni kan ge mig raka svar och tips!
Betyder mkt för mig för jag vill få min träning rätt!

tack på förhand ! :cool:

Läs igenom trådarna i best-of delen i forumet, där finner du nog svar på dina frågor.

Fatalist
2005-05-30, 17:57
1. Sänk repsen mellan cirka 4-8 istället för maximal överbelastning, det bygger mer massa. Splittar du programmet de olika dagarna t.ex triceps/bröst, biceps/rygg osv. eller tränar du allt vid varje träningstillfälle?
2. Du bör fylla på dina energidepåer så fort som möjligt, helst direkt efter. Men äter du en timme efter så är det ju såklart bättre än inget.
3. Tror inte du gör någon större skillnad med gainer. Satsa på protein istället eller liknande. Kom ihåg att detta är ett tillskott, inte ersättning, så du bör äta bra ändå.

//

För det första, märkte jag stor skillnad på återhämtningen den perioden jag inte drack en gainer efter passet. För det andra är det protein i en gainer :)

abjorn
2005-05-30, 17:59
1. Sänk repsen mellan cirka 4-8 istället för maximal överbelastning, det bygger mer massa.

Eftersom han är nybörjare är det inte så smart att börja köra tunga 4or. Bättre att ligga i de högre reigonerna för att "bana in" rörelserna och träna upp CNS.

När han känner att han får bra kontakt och kan utföra rörelserna på rätt sätt ska han sakta börja lasta på mer vikter.

Bozz
2005-05-30, 18:12
1. Sänk repsen mellan cirka 4-8 istället för maximal överbelastning, det bygger mer massa. Splittar du programmet de olika dagarna t.ex triceps/bröst, biceps/rygg osv. eller tränar du allt vid varje träningstillfälle?
2. Du bör fylla på dina energidepåer så fort som möjligt, helst direkt efter. Men äter du en timme efter så är det ju såklart bättre än inget.
3. Tror inte du gör någon större skillnad med gainer. Satsa på protein istället eller liknande. Kom ihåg att detta är ett tillskott, inte ersättning, så du bör äta bra ändå.

//


10 reps då..

jag kör nästan allt vid varje träning.. bicep/tricep/bröst varje gång..mage/ben varannan ungefär.
Blir det bättre om jag kör tex;

dag1:
bicep 10x3 x 2 ?

tricep 10x3 x 2 ?


dag 2:
mage 10x3 x 2
bröst 10x3 x 2

dag3:
ben 10x3 x 2
axlar 10x3 x 2
rygg 10x3 x 2


Ser det där bra ut?


(OBS! jag är ute efter maximal muskelbyggning!)

gainer pro innehåller ju 22g protein / port.
Tar jag det efter varje träning, märks det mkt på resultatet än om jag BARA äter vanlig kost?

Övriga tips?? :)

King Grub
2005-05-30, 18:30
gainer pro innehåller ju 22g protein / port.
Tar jag det efter varje träning, märks det mkt på resultatet än om jag BARA äter vanlig kost?

Nej, bara du får i dig protein+kolhydrat. Ju snarare efter träning, desto bättre. Det måste inte vara i pulverform, men det är lätt och smidigt (och ofta billigt) att ta med sig till gymmet.

Bozz
2005-05-30, 19:20
Nej, bara du får i dig protein+kolhydrat. Ju snarare efter träning, desto bättre. Det måste inte vara i pulverform, men det är lätt och smidigt (och ofta billigt) att ta med sig till gymmet.


Så om jag jag har förstått det rätt, menar du att det inte gör speciellt mycket skillnad om man tar gainer efter träningen och äter mat när man kommer hem än om man tar med mat till gymmet?