handdator

Visa fullständig version : 6dagar i veckan


Ungtuppen
2005-05-30, 12:05
Hej! Har nu kört styrketräning 4 dagar i veckan nu i ett halvår och jag skulle vilja testa att köra 6 dagar i veckan. Med högst en stor muskelgrupp varje pass för att kunna fokusera till 100% på den muskelgruppen och därmed kanske få lite bättre resultat? Alltså gå till gymmet och köra järnet på den muskelgruppen i kanske 40minuter sen gå hem, istället för att behöva tänka på att man har en eller kanske till och med två till muskler att köra. I alla fall så har jag byggt schemat så här:

DAG1 - Bröst

DAG2 - RYGG

DAG3 - TRICEPS

DAG4 - MAGE, UNDERARMAR, BICEPS

DAG5 - Axlar, trapz

DAG6 - Ben

Som ni ser så har jag lagt de tre muskelgrupper som kanske inte behöver riktigt lika mycket pisk som de andra på en enskild dag.

Jag hade tänkt testa detta ett tag framöver nu och jag undrar hur ni tror att det kommer funka? Jag är mest ute efter att bygga maximalt med muskler på så kort tid som möjligt. Jag kommer att försöka sköta kosten så bra som möjligt.

Lillgrabben
2005-05-30, 12:08
Varsågod, här finner du nog svar (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=37200)

pocoloco
2005-05-30, 13:46
Ser inte ut att vara nåt fel på själva splitten, jag tycker också det kan vara skönt ibland att prioritera en grupp på ett pass, ger lite mer motivation! Ett annat alternativ för att se till att få bra resultat är att t.ex. dela upp {fram,bak}sida {axlar,ben} och peta in i en 4-6 dagars split.

Bara att ge det en chans under en kortare period, utmärkt ifall du har en journal så kan du jämföra nurvarande med dåvarande resultat gentemot olika träningsscheman.

När du tränar så mycket är det givetvis viktigt att dra fördel av den vilodag man har, och :eating: :sleep:

Stab
2005-05-30, 16:54
många talar för 3-split många talar för 5-split personligen gillar jag 5-split för jag kan fokusera till 110% på den muskelgruppen då..