handdator

Visa fullständig version : kost för uppbyggnad

råkkare
2005-05-30, 10:57
Har kört detta i en vecka nu många säger på gymmet att det är ganska lite men körde så här förut under uppbygnaddsfasen ökade bara lite i massa men vad kan jag ändra /lägga till??

Mål: 1 Port fiberberikad havregrynsgröt, + en näve linfön en omega-3 2 skivor polarkraft extrem med makrill och tomatsås,en prottedrink

Mål 2: 1 skiva polarkraft extrem med keso och tonfisk

Mål:3 3 dl fullkornspasta,150-200 kyckling eller fisk,2 matskedar kvarg,grönsaker

Mål:4 2 skivor polarkraft extrem med keso och kalkon, en frukt en omega-3 kapsel

Mål:5 efter träning,en gainers och samma som till lunchen brukar ibland också mixa ahlgrens bilar med mjölk och svepa

Mål 6 en protein drink 250 g kvarg och en polarkraft extrem med tiónfisk och keso

tycker det är ganska mkt är det verkligen för lite? vad kan man ändra på i så fall kan ju inte käka ihjäl mig vet inte hur många kcal jag ligger på här men

Är 1.83 lång väger 75 kg

Tack för tips

Råkkare :eating: vill bli big!!

Spannmål
2005-05-30, 12:40
Det är bra mat rakt igenom. Räkna ut hur mycket kalorier det är så ser du om det är tillräckligt eller inte.

Lizzie
2005-05-30, 13:02
...Mål: 1 Port fiberberikad havregrynsgröt, + en näve linfön en omega-3 2 skivor polarkraft extrem med makrill och tomatsås,en prottedrink...

En näve är alldeles för mycket! 2 msk räcker gott och väl. Det finns nåt i linfröna (kommer inte ihåg vad det hette) som är giftigt, så man ska ju äta FÖÖR mycket linfrön.

King Grub
2005-05-30, 13:17
(kommer inte ihåg vad det hette)

Vätecyanidproducerande glykosider. Ingen fara om det handlar om hela (men då finns det ingen näringsmässig nytte med dom heller). Men krossade bör man inte äta mer än 2 matskedar per dag av.

Råkkare: ät större portioner av det du äter, om du går upp i den takt du önskar. Det är bra mat.

råkkare
2005-05-30, 16:02
Råkkare: ät större portioner av det du äter, om du går upp i den takt du önskar. Det är bra mat.[/QUOTE]

skall testa läggga till några dl till med pasta och ris och se vad som händer