handdator

Visa fullständig version : 10 dagar


j00ar
2005-05-30, 10:48
Hejsan alla gubbs!

Nu har jag kört rätt så hårt i 2 veckor med både kosten och joggandet.
Det har gått rätt så bra! Druckit minimjölk istället för mellan, inte haft smör på mackorna, druckit mycket vatten och ätit mycket frukt!
Det enda jag har svårt med är att ösa på med sallad till middagen! Det blir oftast lite gurka och tomat som mest, dock inte när man wookar, men iallafall!
Har även joggat ca 3 ggr i veckan, 4 km åt gången! Gått ner 3 kg ungefär!

Min fråga till er nu är: Hur ska jag träna/äta för att komma till den bästa formen möjligt på 10 dagar? Ska nämligen på poolparty den 10:e, och man vill ju inte se helt oäven ut! Några speciella trix eller så?

Skulle bli väldigt tacksam för svar!
MVH/ Joar aka flodhästen! *grr27*

Herkulez
2005-05-30, 10:50
du skulle börjat tidigare, 10dagar hinner det inte mycket kompis. In i solariumet med dig och skaffa en schysst bränna, det kan göra att du ser lite hårdare ut =)

j00ar
2005-05-30, 10:53
Inget litet trix på kost som kan göra att man ser lite extra pumpad ut? Köra cardio den sista veckan? Anything! *flex*

Solat har man redan gjort på framsidan, men ryggen är vit dock, glömde den sidan. HAHA! *whatever*

blekfet2
2005-05-30, 10:59
spänn ut bröstet å håll andan...muhaha...10 dagar...mummel mummel

Herkulez
2005-05-30, 11:02
spänn ut bröstet å håll andan..
:laugh:


när det du kan väl göra (fast själv tycker jag det är lite overkill men jaja) är ju att tömma kroppen på kolisar sista dagarna och fylla på som byggarna gör, fast är du hyffsat fet nu så lär det inte göra så stor skillnad. ligg lågt på kolisar fram till poolpartyt så du tappar vätska iaf. kläm teensen på muffen från mig som tack för hjälpen

j00ar
2005-05-30, 11:07
: kläm teensen på muffen från mig som tack för hjälpen

Haha, det ska jag göra! Kommer bli galet party där uppe i norrländska skogarna! Runt 60 pers :D

Menmen, jag är inte alls ett dugg fet. Bara röven och låren som slynar sig. Är rätt biffig nu, men vill som sagt se lite extra fit ut när jag kommer upp till barndomskompisarna som jag inte sett på 2 år!
1.94/89kg, 17 år!

Wish me good luck! Ska nog testa det du sade då. Men rekommendation på maträtter? :MrT:

Herkulez
2005-05-30, 11:08
vanligt fettsnål mat. kyckling och ris etc, ligg högt på proteinet och riktigt lågt på kolisarnar fram till det är 1dag kvar innan poolpartyt, sen dagen före så fyller du på.

j00ar
2005-05-30, 11:09
Tack så mycket herkulez. You saved my day! *kissass*

kroy
2005-05-30, 11:09
Är rätt biffig nu, men vill som sagt se lite extra fit ut när jag kommer upp till barndomskompisarna som jag inte sett på 2 år!

en stor portion självförtroende och karisma fixar det! :cool:

Officer
2005-05-30, 11:11
Menmen, jag är inte alls ett dugg fet. Är rätt biffig nu, 1.94/89kg, 17 år!



Oj, vad biffig :hbang:

j00ar
2005-05-30, 11:12
Oj, vad biffig :hbang:

Ta dig i röven :furious: :whipped:

palme
2005-05-30, 11:16
Ta dig i röven :furious: :whipped:

Lugn nu.

hallar
2005-05-30, 11:20
Få se nu, poolparty om 10 dagar. Du hade nog kunnat tappa något kg fett på det viset med en optimal diet men jag tror att enbart du skulle se någon skillnad på den tiden. Men om det ger dig lite bättre självförtroende så kör på!

j00ar
2005-05-30, 11:20
Lugn nu.

Haha, var inte direkt seriös. Är hur lugn som helst. Smileysen som är galna *screwy*

j00ar
2005-05-30, 11:21
Få se nu, poolparty om 10 dagar. Du hade nog kunnat tappa något kg fett på det viset med en optimal diet men jag tror att enbart du skulle se någon skillnad på den tiden. Men om det ger dig lite bättre självförtroende så kör på!

Optimal diet. Hur gör jag det? :confused:

hallar
2005-05-30, 11:30
Optimal diet. Hur gör jag det? :confused:

Ja optimal diet, finns det egentligen? Jag tror att det finns många olika typer av dieter som fungerar bra och det gäller att kombinera rätt diet med din kroppstyp och ditt träningssätt. Jag lärde mig mycket under min första deff som var en hög protein, låg fett, och tillräckligt med kolhydrater för att inte styrkan skulle försvinna.

Ett högt proteinintag förhindrar i kombination med tung styrketräning muskelförlust så de är inget bra att skära ned på. Då gäller det att välja om man skall dra ned på kolisar eller fett eller båda två. Du vill gärna äta mycket fett för att hålla uppe testonivåer i blodet (minskade nivåer leder möjligtvis till svårighet att behålla muskler och minskad sexlust). Om du skär ned på kolhydrater kan det leda till att dina muskler töms på glykogen och du orkar inte träna tungt --> muskelförlust. Fast det är iofs många som fungerar bra på lågkolhydratdieter.

Det gäller helt enkelt att hitta det som passar DIG. Trevlig fest! *flex*

j00ar
2005-05-30, 11:32
Ja optimal diet, finns det egentligen? Jag tror att det finns många olika typer av dieter som fungerar bra och det gäller att kombinera rätt diet med din kroppstyp och ditt träningssätt. Jag lärde mig mycket under min första deff som var en hög protein, låg fett, och tillräckligt med kolhydrater för att inte styrkan skulle försvinna.

Ett högt proteinintag förhindrar i kombination med tung styrketräning muskelförlust så de är inget bra att skära ned på. Då gäller det att välja om man skall dra ned på kolisar eller fett eller båda två. Du vill gärna äta mycket fett för att hålla uppe testonivåer i blodet (minskade nivåer leder möjligtvis till svårighet att behålla muskler och minskad sexlust). Om du skär ned på kolhydrater kan det leda till att dina muskler töms på glykogen och du orkar inte träna tungt --> muskelförlust. Fast det är iofs många som fungerar bra på lågkolhydratdieter.

Det gäller helt enkelt att hitta det som passar DIG. Trevlig fest! *flex*

Ok, ska försöka hitta på något. Tror att jag käkar mycket torsk/kyckling/kassler med ris/potatis samt otroligt mycket grönt och inte äter något som är speciellt fett! Hur låter det?

Sen tror jag nog att festen kommer bli galet trevligt. Tack för hjälpen! :thumbup:

hallar
2005-05-30, 11:45
Ok, ska försöka hitta på något. Tror att jag käkar mycket torsk/kyckling/kassler med ris/potatis samt otroligt mycket grönt och inte äter något som är speciellt fett! Hur låter det?

Sen tror jag nog att festen kommer bli galet trevligt. Tack för hjälpen! :thumbup:

Ta och släng in lite morgonpromenader, ät mycket protein dra ned på fett och ned endel på kolhydrater fast inte runt träningen. Så blir det nog toppen.

RobbeliRobban
2005-05-30, 13:27
Grunda rejält innan med ett helrör eller två?

Herkulez
2005-05-30, 13:56
jo men nu är det ju 10dagar som gäller, det lilla fett han kommer att tappakommer nog inte göra nån visuell skillnad, utan det som kan göra visuella intrycket lite bättre är väl vätskenivåerna och det tömmer man väl lättast på att skära ner på kolisarna rätt rejält (är ju bara 10dagar det handlar om så muskelförlusten lär ju vara minimal).

fast hade det varit jag så hade jag skitit i det och kommit som jag är, ingen lär väl bry sig i det lilla extra vattnet kan göra.

Bite
2005-05-30, 13:57
Äh, se till att supa de andra skelögda så ser du bättre ut.

johnnytex
2005-05-30, 13:59
Allvarligt, på 10 dagar kan inte mkt visuellt hända. Kör som någon annan sa istället med mkt sprit, då brukar jag iaf tro att jag är i jättebra form.

j00ar
2005-05-30, 21:21
Haha, ni har nog helt rätt, äter bara normalt men fortsätter käka bra och tränar. Så super jag alla under bordet :hbang: