handdator

Visa fullständig version : Fitness kropp.


tinkerbell
2005-05-29, 21:03
Hej :)

Jag undrade en grej, nämligen hur ni anser man som bäst får en atletisk "fitness kropp" mycket muskler, minimallt med fett, och en bra kondition samt uthållighet, eller?

Hur gör dom? Tränar sina muskler, och kör en massa kardio? eller vad säger ni?
Väldigt tacksam för svar.

MVH tinkerbell

King Grub
2005-05-29, 21:05
Du satsar på att bli en så bra kroppbyggare du kan, dvs bygga maximalt med muskelmassa, så kanske du lyckas få lika mycket muskelmassa som en fitnesstävlande. :thumbup:

Liten mängd underhudsfett får musklerna att synas, oavsett hur man tränat styrketräning.

tinkerbell
2005-05-29, 21:08
Du satsar på att bli en så bra kroppbyggare du kan, dvs bygga maximalt med muskelmassa, så kanske du lyckas få lika mycket muskelmassa som en fitnesstävlande. :thumbup:

Liten mängd underhudsfett får musklerna att synas, oavsett hur man tränat styrketräning.

Jo sant, kingen :) kan ju alltid vara ett + med mkt bra kondition också, riskerar kanske inte att lägga på sig en massa fett under uppbyggnaden heller, men visst "muskelnedbrytning" tar ju länge tid att bygga.

Jorgen
2005-05-29, 21:11
Träna, ät, träna, ät. När du har blivit så stor som du vill så deffar du. Och sen bara underhållstränar du.
Skitenkelt.

//Jörgen

tinkerbell
2005-05-29, 21:14
Träna, ät, träna, ät. När du har blivit så stor som du vill så deffar du. Och sen bara underhållstränar du.
Skitenkelt.

//Jörgen

Låter enkelt, träna å ät å sen deffa :) Så de är inte lönt att ligga på kcal - ? eller kanske +0 (täcker behovet)

hubbabubba
2005-05-29, 21:15
Träna, ät, träna, ät. När du har blivit så stor som du vill så deffar du. Och sen bara underhållstränar du.
Skitenkelt.

//Jörgen

Enklare sagt än gjort :cool:

King Grub
2005-05-29, 21:21
Jo sant, kingen :) kan ju alltid vara ett + med mkt bra kondition också

Bra kondition är alltid bra, oavsett idrottsgren eller mål.

Jorgen
2005-05-29, 21:28
Så de är inte lönt att ligga på kcal - ? eller kanske +0 (täcker behovet)
Vill du bygga muskler så kan du inte ligga på kcal - eller +-0.

//Jörgen

sunkan
2005-05-29, 21:29
Vill du bygga muskler så kan du inte ligga på kcal - eller +-0.

//Jörgen

Om man är enormt överviktig så :cool:

pocoloco
2005-05-30, 08:32
Fitness för mig är dom som springer ett par mil, gör en sisådär 50 chins, 50 dips och är så deffade så det inte är sant!

z_bumbi
2005-05-30, 08:45
Fitness för mig är dom som springer ett par mil, gör en sisådär 50 chins, 50 dips och är så deffade så det inte är sant!

Den kombinationern är vanlig?

Jag har sett en av Sveriges bästa långdistansare (Då i alla fall.) köra dips och han gjorde inte 50 st, tror han gjorde 3 eller 4 och de var inte strikta.

Herkulez
2005-05-30, 08:47
Träna, ät, träna, ät. När du har blivit så stor som du vill så deffar du. Och sen bara underhållstränar du.
Skitenkelt.

//Jörgen
:thumbup:

Fatcan
2005-05-30, 10:02
Vill du bygga muskler så kan du inte ligga på kcal - eller +-0.

//Jörgen

Jo. Man kanske inte bygger lika fort men det går.

Maverick
2005-05-30, 10:08
Jo. Man kanske inte bygger lika fort men det går.
På naturlig väg är det svårt. Om du inte tillgodoser kroppen men den närningen den behöver för den storleken du redan har hur ska den då kunna växa?

Hur många blir större och starkare av en deff?

hallar
2005-05-30, 11:12
På naturlig väg är det svårt. Om du inte tillgodoser kroppen men den närningen den behöver för den storleken du redan har hur ska den då kunna växa?

Hur många blir större och starkare av en deff?

Jag ökade i styrka under min deff så har även Sheogorath gjort. Men det är fan inte lätt. Jag tror att det till stor handlar om utveckling av nervsystemet helt enkelt.

Maverick
2005-05-30, 11:37
Då är det bara att säga grattis till er. :thumbup: Har aldrig deffat elr för den delen räknat ut vad jag äter heller, men tycker det låter tufft att öka och ligga på minus. Men det finns säker sätt till det oxå.

pocoloco
2005-05-30, 13:36
Den kombinationern är vanlig?

Jag har sett en av Sveriges bästa långdistansare (Då i alla fall.) köra dips och han gjorde inte 50 st, tror han gjorde 3 eller 4 och de var inte strikta.

Det vet nog du mycket bättre en jag, lite ironi i det hela med tanke på vad jag läste i dom tidigare posterna och vad jag associerar fitness med *rolleyes*