handdator

Visa fullständig version : Högintensiv cardio för tätt inpå styrkan?


hubbabubba
2005-05-29, 13:23
Hejsan!
Har tänkt att dra igång en lite sommardeff på ca 4veckor ;)
Jag är relativt vältränad och gillar att köra riktigt högintensivt när jag konditionstränar. Nu är det så att jag undrar hur bra/dåligt det är om jag styrketränar ca 2h efter denna högintesiva cardio som består av intervaller mestadels.


kuriosa: Jag drar i mig rikligt med protein,fettt å kolhydrater om någon nu undrar!! :)

//Patrik

hubbabubba
2005-05-29, 14:03
Nån kunnig själ där ute?

hubbabubba
2005-05-29, 16:36
Svara på min fråga snälla! :)
Sätter igång med det hela imorgon har jag tänkt!

//Patrik

Wooch
2005-05-29, 16:53
Sålänge du äter mellan passen borde det inte vara några problem förutom det att du kanske känner dig lite segare på styrkepasset. Ju längre tid mellan styrke och konditionspassen, desto bättre då kroppen får längre tid att återhämta sig. Om du inte tycker att du presterar sämre på passen och det funkar för dig, är det nog ok.

z_bumbi
2005-05-29, 17:03
Ska du träna ben så använd inte benen i konditionsträningen, ska du köra rygg så använd inte ryggen osv.

hubbabubba
2005-05-29, 18:13
Ska du träna ben så använd inte benen i konditionsträningen, ska du köra rygg så använd inte ryggen osv.

Okay då kör man högintensiv cardio på den dagen man inte kör ben och lågintensiv cardio dagen man kör ben! Då ska det funka bra =)

z_bumbi
2005-05-29, 19:03
Det beror på vad du menar med lågintensiv konditionsträning.

Ska du springa skulle jag inte göra det innan ett benpass oavsett hur slött man tycker passet är.

hubbabubba
2005-05-29, 20:21
Det beror på vad du menar med lågintensiv konditionsträning.

Ska du springa skulle jag inte göra det innan ett benpass oavsett hur slött man tycker passet är.

Morgonpromenad var det tänkt.