handdator

Visa fullständig version : Resa o träning


SnabelKotte
2005-05-29, 13:02
Tja alla gladiatorer =)
nu har jag ett litet problem, kanske inte är ett problem men det är det för mig.
NU har jag hård tränat i 9 månader och ska resa bort den 14 juni till usa. är där i exakt 1 månad. Har lite hjärnspökar som retar mig. hur blir det om jag lägger av med träningen i 4 veckor? hur utvecklas kroppen ? förlorar man mycket muskler under den tiden? jag kommer troligen inte att ha tillgång till gym där eftersom man ska ju göra annat. Need information pleeeease

keep on pumping :hbang:

Jorgen
2005-05-29, 13:16
Åk och ha skoj. Den muskelmassa du förlorar tar du igen snabbt när du börjar träna igen.
Annars får du väl ta dig tid till att köra några pass over there.

//Jörgen

SnabelKotte
2005-05-29, 13:25
Är det mycket man förlora på 4 veckor, känns som om att allt man jobbat för kan bli hälften så bra på bara 4 veckor.självfallet kommer jag att hålla motionen uppe, genom att löpa var o varannan dag.

Åk och ha skoj. Den muskelmassa du förlorar tar du igen snabbt när du börjar träna igen.
Annars får du väl ta dig tid till att köra några pass over there.

//Jörgen

z_bumbi
2005-05-29, 13:32
Om du är aktiv i 4 veckor så kommer du inte att tappa så mycket, det kommer kanske att kännas så när du kommer tillbaka till gymet men det tar du snabbt igen.
Jag skulle iofs se till att träna även på semestern men det är mest för att jag tycker det är kul att se nya gym, ett pass per vecka räcker långt.

SnabelKotte
2005-05-29, 13:33
jao får väl göra det, jag kommer ju att ha konditions pass många dagar i veckan iaf och så simma eftersom dom har pool. men men det är ju som sagt i usa, man får åka bil i 6 mil bara för att komma till närmsta ica affär :P

leopoldi
2005-05-29, 17:12
När jag reste till USA förra våren o var borta i 21dagar utan träning så tyckte jag att massa hände (möjligtivis alla buffer o fet mat som gjorde sitt till). Jag tyckte jag tappa massa muskler o blev hur fet som helst. Men givetvis var det inte så. Allt är mentalt, när man kommer tillbaka så tar det 1-2 veckor så är man igång igen. Det märkliga är att jag gjort många liknande uppehåll genom åren o varje gång lyckas hjärnan lura sig själv, varenda jvla gång!!.

Skulle säga att 1 månads uppehåll är bara postivit, kroppen får vila upp sig o man får mer motivation osv... Sedan kan man ju alltid jogga eller springa för att hålla igång lite.

Det jobbigaste dock med att åka till USA är jetlag (vet inte vilken tidzon du skall till) men hade senast 9h då jag återvände från Vegas i våras o det tog 1 vecka innan kroppen känndes normal för full träning igen.


Man skall inte oroa sig för mkt, ät bra o håll igång lätt o undvik den fetaste maten så blir allt kanon skall du se!!

heljis
2005-05-29, 19:03
Jag håller med föregående talare delvis :) Dvs it´s all in your mind. Jag åkte till Thailand 20 dagar i höstas, det tog mindre än en vecka för mig att komma upp på samma vikter igen som innan jag åkte. Huvudsaken är att du äter, då tappar du inte muskler. Sen tror jag också att en månads vila bara är positivt för kroppen.