handdator

Visa fullständig version : Tråkigt att ta morgonpromenader?


Nismo
2005-05-28, 19:41
Hur många tycker det?

Tänkte dela med mig om en grejj som jag brukar göra för att det ska bli lite roligare. Åk till biblioteket och låna en bok på cd. Sen lägger du över cdn på din mp3/ipod och lyssnar när du är ute o går. Det är nästan som man inte vill sluta att gå när boken blir spännande :D

Annars om man vill bli mer lärd, kan man låna kurslitteratur, språklektioner osv och gå omkring och prata för sig själv. Det finns mer än vad man tror!





Sen fungerar ju självklart musik också om man tycker mitt tips låter gay *flex*

Mental
2005-05-28, 19:54
själv har jag en liten fetich för marchmusik på hög volym :p

Pellefant
2005-05-28, 19:56
Tycker det var ett jättebra tips. :thumbup:

Inte kan det vara gay, t.o.m tuffa tradarchaffisar verkar lyssna på böcker.

"Böckerna består av cd och vanliga böcker och det visade sig vara oerhört populärt och redan första veckan var de flesta böckerna utlånade!"

http://www.transport.se/home/trp2/home.nsf/pages/054E3682E9C5E270C1256F6B003D0138

emmzan
2005-05-28, 20:00
För mig räcker det oftast med rösterna inne i huvudet som gör mig sällskap *screwy*

Seriöst så har jag ofta en låt i huvudet jag gå och nynnar på, eller så filosoferar jag hej vilt eller så är jag upptagen av den underbara naturen runtomkring mig! Men ska nog skaffa en mp3-spelare inom en snar framtid!

Johan_P
2005-05-28, 20:36
Jag kör med min 20 GBs-mp3a. Synd att mina snäckor har gått i sönder bara, får fixa nya asap.

Fungerar jättebra med att ladda in ens favoritmusik och sedan göra spellistor och spela för fullt när man löper eller promenerar. Lyssnar även på mp3an när jag ska sova :) Alltid musik, dvs.

SeWs
2005-05-28, 20:41
lyssnar alltid på mina fina mp3:or, nackdelen är bara att om det är en bra låt så nynnar/sjung er jag gärna med, kan inte låta bra :P, tur att man har så hög volym att man inte hör sig själv =). Det gäller givetvis att gå tidigt så ingen annan är ute också då :sleep:

blekfet2
2005-05-28, 21:06
kör inga morgon pass just nu, men annars så är det ganska nice att istället för att vandra omkring ute i morgonkylan så sitter man på tränings-cykeln å ser på film

:hbang:

Nismo
2005-05-28, 21:14
kör inga morgon pass just nu, men annars så är det ganska nice att istället för att vandra omkring ute i morgonkylan så sitter man på tränings-cykeln å ser på film

:hbang:
Det är inte alla som bor i Boden ;)

Popeye
2005-05-28, 21:28
Bra tips. :)
Sagan om ringen böckerna borde ju räcka till rätt många promenader...
Själv filosoferar jag mest och vips är promenaden slut.

Jay-Z
2005-05-28, 21:49
Bra tips.

Vilka böcker rekommenderas som talböcker? :)

Herkulez
2005-05-28, 21:54
fan riktigt bra tips :thumbup:

Monoxide
2005-05-28, 22:15
G'damn! Riktigt grymt tips!
Katastrof att jag inte tänkt på det innan. :em:

Nismo
2005-05-28, 22:19
Bra tips.

Vilka böcker rekommenderas som talböcker? :)
Håller på med DaVinci koden nu, den gillar jag. Ska försöka hitta GWs böcker nästa cd.

Sen om man är, "blir" eller känner någon som är dyslektiker kan man få tillgång till ännu mera material. Ska forska i detta och se vad som erbjuds.

grisbil3n
2005-05-28, 22:28
Det blir en fröjd med musik i öronen.

blekfet2
2005-05-28, 22:55
Det är inte alla som bor i Boden ;)


OH MY GOD!!

haha...borde ha förstått att jag skulle få en sån komentar :D

*slap*

Tigerkotten
2005-05-29, 00:57
började faktiskt detta precis idag utan att ha läst :]
Mycket sant stämmer det att man får större lust att fortsätta promenaden, själv så har jag lagt in saker och ting som gör att man kan utvecklas som person.

dating tips, mentalt tänkande, etc. Allt möjligt. Har flera timmar att lyssna igenom :)

dock e min spelare bara 256meg! :(
så har träningsmusiken sedan annat grejs

Scratch89
2005-05-29, 01:11
Kostar detta något? Och kan man få det som mp3 istället för CD? Rätt jobbigt, då jag inte har en CD-freestyle längre.

acke_t
2005-05-29, 10:22
Kostar detta något? Och kan man få det som mp3 istället för CD? Rätt jobbigt, då jag inte har en CD-freestyle längre.


går att låna gratis på biblioteket
lr så kan man ju köpa i en bokhandel.
lr så kan man ladda ner "gratis" från internet.

köper/lånar du cds kan du ju rippa till mp3/wma/ogg och lägga över till din mp3spelare.

sunkan
2005-05-29, 10:40
Håller på med DaVinci koden nu, den gillar jag. Ska försöka hitta GWs böcker nästa cd.

Sen om man är, "blir" eller känner någon som är dyslektiker kan man få tillgång till ännu mera material. Ska forska i detta och se vad som erbjuds.

DaVinci koden :bow: läste klart den förra veckan :thumbup:

acke_t
2005-05-29, 17:13
Här kommer mina tips.
Jag brukar köra en seriösa, sen en lite lättsammare, seriös .... osv

Bland de seriösa:
Herman Hesse - Stäppvargen
Bob Dylan - the chronicles (engelska)
Hemingway - gamle o havet
stephen hawking - universe in a nutshell
TTC - Joy of Thinking - The Beauty and Power of Classical Mathematics


lite lättsamt avkopplande:
marklund - primetime
dan brown - änglar och demoner
agatha christie - destination okänd
Frans G Bengtsson - Röde orm
Håkan Nesser - Kim Novak...
Torbjörn FLygt - Underdog

Scratch89
2005-05-29, 17:45
går att låna gratis på biblioteket
lr så kan man ju köpa i en bokhandel.
lr så kan man ladda ner "gratis" från internet.

köper/lånar du cds kan du ju rippa till mp3/wma/ogg och lägga över till din mp3spelare.
:thumbup:

kirderf
2005-05-30, 00:15
började faktiskt detta precis idag utan att ha läst :]
Mycket sant stämmer det att man får större lust att fortsätta promenaden, själv så har jag lagt in saker och ting som gör att man kan utvecklas som person.

dating tips, mentalt tänkande, etc. Allt möjligt. Har flera timmar att lyssna igenom :)

dock e min spelare bara 256meg! :(
så har träningsmusiken sedan annat grejs

Har du lust att säga vad det materialet heter som du har och var du har hittat det? Kanske kan skicka det till mig? Vore trevligt :)

Ontopic: Jag går ingenstans utan min MP3-spelare laddad med musik ;)
Eller iofs, ibland så tar jag med en kompis och går en runda.. Då jävlar går tiden fort kan jag säga, när man går och babblar om allt och inget :)

Jay-Z
2005-05-30, 06:24
Guddamit. Jag tappade min MP3-spelare i helgen precis efter att jag "köpt" flera talböcker. Nå, mina teknikfrälsta vänner vad ska jag inköpa? Något som ligger runt 1 gig?

leopoldi
2005-05-30, 11:50
Måste bara tacka Nismo för en legendarisk idé, att man inte tänkt på det tidigare!!! Jag börjar tröttna på musiken jag har men olika böcker kan man ju inte tröttna på!

Nismo
2005-05-30, 17:04
Trevligt att ni uppskattade mitt tips. Kul att kunna bidra med något konstruktivt för en gångs skull :love:

Tigerkotten
2005-05-30, 17:12
Guddamit. Jag tappade min MP3-spelare i helgen precis efter att jag "köpt" flera talböcker. Nå, mina teknikfrälsta vänner vad ska jag inköpa? Något som ligger runt 1 gig?

Idag hade jag valt 4gb + har 256 just nu, lite jobbigt pga talsaker att rensa (varje dag för mig). Har bara ca 30låtar med träningsmusik och resten talsaker. Då kan man ju ha träningsmusik, annan musik, poppiga saker och ting och sedan allt med talgrejs.

ConeVillage
2005-05-30, 22:22
Hur många tycker det?

Tänkte dela med mig om en grejj som jag brukar göra för att det ska bli lite roligare. Åk till biblioteket och låna en bok på cd. Sen lägger du över cdn på din mp3/ipod och lyssnar när du är ute o går. Det är nästan som man inte vill sluta att gå när boken blir spännande :D

Annars om man vill bli mer lärd, kan man låna kurslitteratur, språklektioner osv och gå omkring och prata för sig själv. Det finns mer än vad man tror!





Sen fungerar ju självklart musik också om man tycker mitt tips låter gay *flex*


Sicket tips!
I veckan skall det inhandlas en MP3 spelare, sen raka vägen till Bibban!

melchiorsen
2005-06-01, 22:56
För mig räcker det oftast med rösterna inne i huvudet som gör mig sällskap *screwy*

Seriöst så har jag ofta en låt i huvudet jag gå och nynnar på, eller så filosoferar jag hej vilt eller så är jag upptagen av den underbara naturen runtomkring mig! Men ska nog skaffa en mp3-spelare inom en snar framtid!


Måste nog hålla med dig där. Det är helt klart skönt att gå igenom varje liten tanke man har i skallen, skönt att 'prata ut', även om man går ensam eller med en vän. Om man nu kan uttrycka sig så. ;)
mp3 vågar jag inte, skulle börja sjunga högt utan att tänka på de, då skulle folk idiotförklara mig *slap*