handdator

Visa fullständig version : gainer före och efter eller bara efter?


oracas
2005-05-28, 11:06
Jag blander en drink med proteintillskott och druvsocker. jag har kört att ta halva innan (under uppvärmningen) och halva efter.. men är de värkligen värt att ta halva innan? eller ska man köra på hela efter träningen istället?
eller om man bara t.ex kör en drink på druvsocker innan.

lauria
2005-05-28, 11:13
kör hellre halva före och halva efter. Jag brukar köra en med 20g protein och ca 30g kolhydrater (före), en med 35-40g protein och >90g kolhydrater (efter)

King Grub
2005-05-28, 11:34
Enbart druvsocker innan ger inte den proteinsyntesstimulerande effekten. Det är aminosyrorna som ger den effekten, och kolhydraterna arbetar tillsammans med dessa; 1+1=3 i det här fallet. EAA+kolhydrat före passet stimulerar proteinsyntesen efter passet mer än EAA+kolhydrat efter passet.

Ett bra upplägg: vanligt mål mat 60-90 minuter innan passet, gainer med "halv" kolhydratmängd + full proteinmängd direkt innan passet och under passet, gainer med full kolhydratmängd + full proteinmängd mot slutet av passet och efter passet. Laurias upplägg= :thumbup:

GymTT
2005-05-28, 11:36
Jag körde en hel innan samt en hel efter förut, jag fick alltid sjukt ont i magen av det tyvärr :/ KAnsek ska börja köra halva innan halva efter? Det är bättre än bara hela efter, visst Grub?

MVH TT

King Grub
2005-05-28, 11:37
Jag körde en hel innan samt en hel efter förut, jag fick alltid sjukt ont i magen av det tyvärr :/ KAnsek ska börja köra halva innan halva efter? Det är bättre än bara hela efter, visst Grub?

MVH TT

Du använde för lite vatten tillsammans med druvsocker, vilket antagligen låg bakom magsmärtorna. Mer vatten, eller ännu bättre, maltodextrin.

GymTT
2005-05-28, 12:01
Du använde för lite vatten tillsammans med druvsocker, vilket antagligen låg bakom magsmärtorna. Mer vatten, eller ännu bättre, maltodextrin.


Okej så byter jag ut dextropuret mot maltodextrin så kommer jag inte att få ont i magen ? Vart i Sthlms trakten köper jag Maltodextrin?
Bor i Sollentuna, tips någon?

MVH TT

King Grub
2005-05-28, 12:08
Okej så byter jag ut dextropuret mot maltodextrin så kommer jag inte att få ont i magen ?

Om det var det som det berodde på. Det kan ju inte jag sitta här och garantera, men det lät så, med tanke på symptom och vattenmängd du använde.

Eller också börjar du använda mer vatten.