handdator

Visa fullständig version : Konstant sömnig. Varför?


manlix
2005-05-26, 20:37
Jag känner mig jämt och ständigt sömnig. Aldrig pigg. Ibland kanske om jag gör något som engagerar mig både psykiskt och fysiskt mycket. Någon som vet vad denna trötthet kan bero på? Jag sover 7-8 timmar varje natt. Ibland mer.

Kwon
2005-05-26, 20:38
Får du i dig tillräckligt med näring/energi?

Hur ofta äter du och vad?

Starkar
2005-05-26, 20:38
kanske övertränad?

Fatalist
2005-05-26, 20:40
pollenallergi?

körtelfeber?

Kwon
2005-05-26, 20:42
Sitter för länge vid burken?

Lasse Kongo
2005-05-26, 20:45
Du svarar ju på din egen fråga där, dvs gör mer saker, är du arbetslös?

manlix
2005-05-26, 20:52
Jag äter frukost, lunch, middag, kvällsmat. Försöker tänka på att äta bra grejer och inte massa skräp. Äter även kosttillskott som vitamin/mineral-tabletter och omega3-tabletter. Vitamin/mineraltabletter för att jag ytterst sällan äter grönsaker. Tycker verkligen inte om det.

Övertränat tror jag inte att jag är. Träningen har varierat och tröttheten har pågått länge. Tränar mindre nu än vad jag gjorde innan jag ryckte in i lumpen.

Jag gör civilplikt som ställverksreparatör och rör på mig hela dagarna, antingen på marken eller uppe i stolparna i ställverket. Vi har även två tillfällen i veckan då vi brukar ha lite fys med t.ex fotboll eller liknande. Och så styrketränar jag två-tre gånger i veckan.

Jag rör på mig en hel del iaf.

Pollenallergi har jag. Körtelfeber har jag nog inte. Isåfall har jag haft det i flera år. Hade körtelfeber för några år sen för övrigt.

Jag är nästan alltid mer eller mindre snuvig. Varje morgon när jag vaknar så har jag oftast lite ont i halsen och en del grönt slem att harkla upp. Precis som jag skulle vara kroniskt förkyld. Detta kan ha något med tröttheten att göra?

Dumleman
2005-05-26, 21:01
Jag är nästan alltid mer eller mindre snuvig. Varje morgon när jag vaknar så har jag oftast lite ont i halsen och en del grönt slem att harkla upp. Precis som jag skulle vara kroniskt förkyld. Detta kan ha något med tröttheten att göra?
Svar: Ja.

manlix
2005-05-26, 21:06
Hmm, jo. Det kanske är ganska självklart. Jag vet inte varför jag aldrig kollat upp det. Är det någon här som vet något om detta? Jag vill minnas att jag sett någonstans om allergi och förkylning.

DTH
2005-05-26, 21:32
Jag har haft precis likadant sen februari eller nåt.. :-/ Jag vet fortfarande om det e överträning eller utbrändhet pga stress..

Har du haft det stressigt?

manlix
2005-05-26, 21:51
Nope, det har jag inte haft. Stressar så gott som aldrig upp mig. Vad som än händer. Känner aldrig någon stress.