handdator

Visa fullständig version : Flygresor/hotell


Leon
2005-05-26, 18:08
Jag funderar på att åka till Kreta eller någon annan ö. Om man tar endast flyg är det enkelt och hur är det i pris med att boka hotell när man väl är där nere? :confused:

daja
2005-05-26, 18:14
Jag funderar på att åka till Kreta eller någon annan ö. Om man tar endast flyg är det enkelt och hur är det i pris med att boka hotell när man väl är där nere? :confused:

åker du innan eller efter den riktiga högsäsongen, som är juli till mitten av augusti är det inga som helst problem. Visserligen är det lättare om du äntrar Kreta med båt, då får du slå bort rumsraggarna som flugor. Men jag har kommit med flyg och bara tagit kontakt med en turistbyrå så e de fixat sen.
bästa sättet att resa, man kan ju börja med att bara boka för 1-2 dagar, sen när man lär känna ön bättre brukar man oftast hitta nåt ännu bättre och har en chans att ändra sig om hotellet av nån anledning inte känns rätt.

bear.flowertwig
2005-05-26, 19:34
Jag funderar på att åka till Kreta eller någon annan ö. Om man tar endast flyg är det enkelt och hur är det i pris med att boka hotell när man väl är där nere? :confused:

Kan inte svara på Kreta men när jag åkte till Dom. Rep. från USA så fiskade jag runt på nätet innan och kollade hotell, mailade dem och kollade med beläggning och priser. Lyckades förhandla ner en del. Tom många riktigt småhotell fanns med, om inte mail så iaf telefon.

Som nån skrev här innan så är det ett kul och fritt sätt att resa på. Passa på att hoppa runt lite på ön när du kan.

Leon
2005-05-26, 20:10
Okej det låter bra.Har tänkt att ta en sista minuten i Juni.

daja
2005-05-27, 08:51
Okej det låter bra.Har tänkt att ta en sista minuten i Juni.

kommer inte vara några som helst problem, finns nog ett stort utbud av lägenheter/hotell till ok priser. hur länge blir du borta? ska du luffa runt?

Jarod
2005-05-27, 11:39
hur länge blir du borta?

Vi tänkte ett par veckor till att börja med...

ska du luffa runt?

nja...vi ska mest va inomhus... :cool:




;)

bear.flowertwig
2005-05-27, 11:48
Vi tänkte ett par veckor till att börja med...



nja...vi ska mest va inomhus... :cool:




;)


Jaså, ska du med oss? :cool:

Jarod
2005-05-27, 11:53
Jaså, ska du med oss? :cool:


:D

Leon
2005-05-27, 14:02
kommer inte vara några som helst problem, finns nog ett stort utbud av lägenheter/hotell till ok priser. hur länge blir du borta? ska du luffa runt?
Bara en vecka,ingen luff bara en sista minuten resa.Vill bara bort, bort, bort, fort, fort, fort,

daja
2005-05-27, 14:20
Bara en vecka,ingen luff bara en sista minuten resa.Vill bara bort, bort, bort, fort, fort, fort,
står Jarod utanför dörren och flåsar? Jag känner igen det där, han har svårt att ta en hint.
:D

Leon
2005-05-27, 15:32
står Jarod utanför dörren och flåsar? Jag känner igen det där, han har svårt att ta en hint.
:D
Nja han lyser med sin frånvaro, har nog övergett mig för Pez! :cryout: :D

Jarod
2005-05-27, 18:56
Nja han lyser med sin frånvaro, har nog övergett mig för Pez! :cryout: :D

Oj! Skulle aldrig tänka mig att överge dig för Pez. :love: Ok att han har bra pecs...but it just isn´t the same... *innocent*