handdator

Visa fullständig version : Gjuta vikter?


Dumleman
2005-05-26, 15:57
Nån som har gjutit vikter? Funderar på att testa i sommar. Kan väl inte vara så svårt att gjuta egna, typ hälla betong i en hink och stoppa ner böjt armeringsjärn som handtag typ :)?. Tåls de att tappas ner? Behövs de armeras? Vilken betong passar bäst? Har aldrig gjutit nått förut.

Yankeee
2005-05-26, 15:58
Vore det inte lättare att sno ett par betongsuggor?

Dumleman
2005-05-26, 16:05
Vore det inte lättare att sno ett par betongsuggor?
Det finns inga handtag på betongsuggor och dessutom är får man inte sprigna runt och sno sådana hur som helst :).

Yankeee
2005-05-26, 16:07
Det finns inga handtag på betongsuggor och dessutom är får man inte sprigna runt och sno sådana hur som helst :).

Äh, du fixar ju bara två st och drar ett rep igenom dem båda så har du en appratur för böj, mark och bänk. Kräver sin man, men fungerar gör det nog?

Får och får, vem ska hindra dig?

skaparn
2005-05-26, 16:16
Off topic

"Avståndet mellan galenskap och geniallitet mäts endast i framgång."


Stavas det inte genialitet, eller var det någon sorts skämt som jag inte uppfattade.

Dumleman
2005-05-26, 16:20
Off topic

"Avståndet mellan galenskap och geniallitet mäts endast i framgång."


Stavas det inte genialitet, eller var det någon sorts skämt som jag inte uppfattade.
Vettifan, MS word godtar båda stavningarna i alla fall *rolleyes*.

bear.flowertwig
2005-05-26, 17:09
Vettifan, MS word godtar båda stavningarna i alla fall *rolleyes*.

Och du litar på word *rolleyes*



On topic: Dumleman, du kan få köpa en betongbänk av mig. En misslyckad gjutning som blir perfekt för militärpressar o dyl. :D

Herkulez
2005-05-26, 17:10
Det finns inga handtag på betongsuggor och dessutom är får man inte sprigna runt och sno sådana hur som helst :).
äh allt är tillåtet så länge inte polisen ser det.......





...som en arab jag känner sa till mig :D