handdator

Visa fullständig version : mitt träningsshema ge förslag och synpunkter


tricce_17
2005-05-26, 15:06
måndag- rygg biceps (mage) cardio med hockeyn före

tisdag- axlar bröst explosiv styrka med hockeyn före

onsdag- ben triceps (mage) cardio före

torsdag rygg biceps explosiv före



bra eller dåligt ge tips förslag och komentarer

längd 188cm(som arnold *flex* )
nuvarande vikt 89kg
kolla även min andra fråga angående deffning som heter börja deffa behöver tips :eating:

AnimalGen
2005-05-26, 15:26
Varför tränar du rygg och biceps två gånger?

tricce_17
2005-05-26, 16:41
jag tränar rygg för att jag har framåtvridna axlar och måste dra bak dom sen är jag inte nöjd med mina biceps lite för små mot för min kropp så därför kör jag dom två ggr i veckan :whipped:

n1klas
2005-05-26, 17:13
Dina biceps då...är dom också framåtböjda? :naughty:

Kung Sumo
2005-05-26, 17:23
jag tränar rygg för att jag har framåtvridna axlar

Stretcha bröstmusklerna oftare ? :)

Jonas_P
2005-05-26, 17:41
jag tränar rygg för att jag har framåtvridna axlar och måste dra bak dom sen är jag inte nöjd med mina biceps lite för små mot för min kropp så därför kör jag dom två ggr i veckan :whipped:

Träna baksida axlar...brukar väl bara bli bänk och biceps på gymmet med hockeypolarna....(vet det av 10 års erfarenhet.)

tricce_17
2005-05-26, 20:45
Träna baksida axlar...brukar väl bara bli bänk och biceps på gymmet med hockeypolarna....(vet det av 10 års erfarenhet.)
haha nä men mke bänk skulle inte träna biceps två ggr om det vore så :)
men för svar på frågan av n1klas nej dom är inte framåt dragna dom är bara små kör bara hantelcurl på 18kg och de är lite *grr27*

tricce_17
2005-05-27, 07:21
måste bara få skryta lite var och tränade igår (rygg biceps)
körde marklyft som valigt för torsdagens ryggpass och har legat och tränat på ca 90 har varit försiktig vill få in en bra teknink före jag går på tyngre vikter,killen jag va och tränade med sa att det såg för lätt ut gjort ca 10reps så jag höjde till 100kg kändes bra gjorde 6x3 så höll jag på tills jag kom till 120 där det var 3x3 så hyfsat stolt över mig själv i dag *flex*
men biceps gick inge vidare blir hårdare nästa gång :whipped:

Kung Sumo
2005-05-27, 08:10
Tjena...var nånstans tränar du ?

tricce_17
2005-05-27, 11:58
jag tränar på kopparhallen alltså clemensnäs gym men om du vill träna med mig någon gång är det ba<ra höra av dig på msn så ska vi kör vart brukar du träna själv????:)

Kung Sumo
2005-05-27, 12:09
Tränar på Skellefte Gym nu iaf nån vecka till...sen kanske flytt härifrån...

ålder ?

tricce_17
2005-05-27, 12:11
jag är född 88 fna skellefte gym visst är det de på edda??? vart ska du flytta då???

Kung Sumo
2005-05-27, 12:13
nja, det ligger under Statt....vette tusan vart fan det bär av ! sökt ett gäng skolor så man får ju se..

Vart ligger Clemensnäs ?.....kommer inte från Skeå egentligen...har som 0-koll på omgivningen här :)

Herkulez
2005-05-27, 12:13
jag tränar rygg för att jag har framåtvridna axlar och måste dra bak dom :
du är säkert rätt stel över brösten, stretcha dom och axlarna istället.

jwzrd
2005-05-27, 12:14
Dålig ide att köra hockey, cardio, träning OCH deffa. Ät allting du ser och se om du inte kan styrketräna på dagar du inte tränar hockey istället. Såg att du kör cardio före styrketräningen något pass, bättre att antingen dela upp i två pass eller köra cardion efter passet (då förutsätter jag att du köra cardion som ett sätt att träna kondition).

Förbränningsträning är helt enkelt inte nödvändigt med den träningsdosen, du kommer bara bränna "hjärna" istället och känna dig sliten och omotiverad. Antar att du lirar hockey för att du gillar det, se till att du får ut den "lycka" (eller hur man nu ska klassificera det) som du vill ha där först och främst. Vill du sen ha mer/större muskler så måste du glömma bort allt vad deff heter. Satsa på kosten för all del, men gör det för att få ut så mycket du kan av hockeyn och styrkan, inte för att försämra hockey, träningen, motivationen för några ynka magrutor.

tricce_17
2005-05-27, 12:17
nja, det ligger under Statt....vette tusan vart fan det bär av ! sökt ett gäng skolor så man får ju se..
okej hoppas det går bra för dig

Vart ligger Clemensnäs ?.....kommer inte från Skeå egentligen...har som 0-koll på omgivningen här :)
det ligger i ursviken mot skelleftehamn inte så bra gym men det duger helt klart

tricce_17
2005-05-27, 12:19
du är säkert rätt stel över brösten, stretcha dom och axlarna istället.
jo jag gör det också har kört det här i ca 3 veckor sedan en tränare till mig sa att jag kanske skulle köra rygg 2ggr i veckan är väldigt noga med att strecha men som en kille skrev har blivit mke bröst med hockeypolarna
men tack så mke ändå alla tips är välkommna

tricce_17
2005-05-27, 12:20
Dålig ide att köra hockey, cardio, träning OCH deffa. Ät allting du ser och se om du inte kan styrketräna på dagar du inte tränar hockey istället. Såg att du kör cardio före styrketräningen något pass, bättre att antingen dela upp i två pass eller köra cardion efter passet (då förutsätter jag att du köra cardion som ett sätt att träna kondition).

Förbränningsträning är helt enkelt inte nödvändigt med den träningsdosen, du kommer bara bränna "hjärna" istället och känna dig sliten och omotiverad. Antar att du lirar hockey för att du gillar det, se till att du får ut den "lycka" (eller hur man nu ska klassificera det) som du vill ha där först och främst. Vill du sen ha mer/större muskler så måste du glömma bort allt vad deff heter. Satsa på kosten för all del, men gör det för att få ut så mycket du kan av hockeyn och styrkan, inte för att försämra hockey, träningen, motivationen för några ynka magrutor.
ochej så jag borde sluta deffa äta mke mat och träna före cardion låter klokt tack för alla tips som bara strömmar in :bow:

jwzrd
2005-05-27, 12:22
ochej så jag borde sluta deffa äta mke mat och träna före cardion låter klokt tack för alla tips som bara strömmar in :bow:

Ja det tycker jag definitivt. Satsa på att äta så bra mat du kan naturligtvis, men ät mycket så att du orkar träna hockeyn framförallt, alltså att du känner att det är kul som fan och orkar spela.

tricce_17
2005-05-27, 13:02
Ja det tycker jag definitivt. Satsa på att äta så bra mat du kan naturligtvis, men ät mycket så att du orkar träna hockeyn framförallt, alltså att du känner att det är kul som fan och orkar spela.


har du några tips på kost som jag borde äta då

jwzrd
2005-05-27, 13:12
har du några tips på kost som jag borde äta då

Inget jag kan formulera bättre än vad som gjorts i Kost & Näring-kategorin av tex Sverker, King Grub och dom andra Kost-nissarna. Det finns en tråd som heter nånting i stil med King Grubs deffguide. Läs den. Namnet är lite missvisande i ditt fall kanske, men att deffa och att inte göra det är bara en fråga om kalorier inte vad kosten rent konkret innehåller eller utesluter.

tricce_17
2005-05-27, 14:42
okej tack ska göra det :)

BobTheBuilder
2005-05-28, 01:02
Jag har ingen krut i biceps/triceps efter rygg/bröst så jag kör de på olika dagar om du förstår

tricce_17
2005-05-28, 09:53
Jag har ingen krut i biceps/triceps efter rygg/bröst så jag kör de på olika dagar om du förstår
jo jag förstår så du tycker jag ska byta så att jag inte kör biceps samma dag som rygg?? kanske köra biceps triceps en dag tillsammans????