handdator

Visa fullständig version : Bulkfrukost


Swordfish
2005-05-26, 10:08
Jag skulle vilja få lite tips på en riktig bulkfrukost som är billig, eftersom mina föräldrar betalar. Den ska även vara ganska snabb och lätt att göra.

Tips?

King Grub
2005-05-26, 10:11
Vad äter du i vanliga fall? Mer av det du brukar äta?

nordland
2005-05-26, 10:14
fruktsallad med vispgrädde och en proteindrink..

2 apelsin
2 bananer
2 äpplen
2 nektariner
ett gäng jordgubbar

hacka ner allt i en "stor" tallrik och häl över ovispad mellan/vispgrädde

TCOG
2005-05-26, 10:15
äggvita, grits, kaffe ;)

Swordfish
2005-05-26, 10:23
Vad äter du i vanliga fall? Mer av det du brukar äta?

Anledningen till at jag vill ha en ny frukost är att jag äter en jävla skitfrukost nu, haverfras och bananer. Idag åt jag däremot 140 gram bacon, 2 frukostkorvar, äggröra på 3 ägg, en banan och en näve druvor. Kanske inte en idealfrukost ur näringssynpunkt men jag har väldigt svårt att lägga på mig fett så vad fan.

AcidSleeper
2005-05-26, 10:36
Massvis m. Gröt och Prottedrink!

Swordfish
2005-05-26, 10:51
Massvis m. Gröt och Prottedrink!

Något gott man kan ha till gröten, brukade äta havregöt utan någotting på och jag tröttnade efter ett tag.

Bobbokrull
2005-05-26, 10:52
Svårt att lägga på sig fett? wtf? vem vill lägga på sig rent späck? Satsa på att äta flera bastanta måltider med jämna mellanrum och koncentrera dig inte bara på frukosten. Gröt och ägg + fullkornbröd och keso duger fint till frukost, sedan gäller det att inte slarva med återstående del av kosten.


Man blir vad man äter, så det finns ju sundare ochmer idealiska frukostalternativ än frukostkorv med havrefras.

Swordfish
2005-05-26, 10:56
Svårt att lägga på sig fett? wtf? vem vill lägga på sig rent späck? Satsa på att äta flera bastanta måltider med jämna mellanrum och koncentrera dig inte bara på frukosten. Gröt och ägg + fullkornbröd och keso duger fint till frukost, sedan gäller det att inte slarva med återstående del av kosten.


Man blir vad man äter, så det finns ju sundare ochmer idealiska frukostalternativ än frukostkorv med havrefras.

Det enda jag slarvar med är frukosten, annar äter jag som en häst det kan jag försäkra dig. Det jag menade med att jag har svårt för att på mig fett är att jag då inte är rädd för att äta t ex korv på morgonen. Jag vill inte vara sund för jag växer inte av det, tro mig.

Baha
2005-05-26, 11:02
allt beror ju liksom på vad man gillar för mat med

omelett på hela ägg, rostat fullkornsbröd, juice/mjölk relativt billigt iaf o gott

masssssa gröt+med russin eller nåt annat+1 liter mjölk


stekt skinka, stekt ägg, stekt tomat sen mackor till det o mjölk juice


äh, kanske du får ngn ide, beror ju på vad man gillar som sagt :)

WHITEFOLKS
2005-05-26, 12:36
Stor tallrik gröt, ett par kokta ägg, STORT glas mjölk. Låter som en utmärkt bulfrukost :)

PowPow
2005-05-26, 14:56
Något gott man kan ha till gröten, brukade äta havregöt utan någotting på och jag tröttnade efter ett tag.

Mjölk och sylt är ju mumma.
Är man rädd för sockret i sylten, så finns det ju låg-kcal-sylt, som inte innehåller några mängder socker.

Max
2005-05-26, 18:03
Något gott man kan ha till gröten, brukade äta havregöt utan någotting på och jag tröttnade efter ett tag.Kolozzeumfavoriten är väl att koka med ett hackat äpple eller banan och kanel. Lingonsylt eller krusbärssylt är mina två vanligaste alternativ, men ät inte gröt varje morgon, då kanske du tröttnar?

Zakath
2005-05-26, 18:32
Jag brukade köra på det här:

"Viktors Special"

1 liter mjölk
2-3 dl (fiber)havregryn
1-2 bananer
ev. några matskedar proteinpulver

MIXA!

Dubbla satsen går också ner ibland, när jag känner mig smal ;)
Vill du vara lite extra nyttig för att sänka GIt som blir ganska högt på mixade havregryn finns ett par alternativ:

1, häll i havregrynen efter att du mixat allt
2, häll i några matskedar krossat psylliumfrö
3, ät en matsked (äpplecider)vinäger innan

Swordfish
2005-05-26, 19:57
fruktsallad med vispgrädde och en proteindrink..

2 apelsin
2 bananer
2 äpplen
2 nektariner
ett gäng jordgubbar

hacka ner allt i en "stor" tallrik och häl över ovispad mellan/vispgrädde

Jag åt ungefär det till mellanmål idag, riktigt massivt. Det bäst tipset hitills men mina föräldrar lär väl tyvärr inte vilja köpa 8 frukter plus jordgubbar och grädde till mig varje morgon.

Kung Sumo
2005-05-27, 12:20
fruktsallad med vispgrädde och en proteindrink..

2 apelsin
2 bananer
2 äpplen
2 nektariner
ett gäng jordgubbar

hacka ner allt i en "stor" tallrik och häl över ovispad mellan/vispgrädde


huvva nordland....sånt får man ju "bibi" i magen av :) då menar jag grädden hehe