handdator

Visa fullständig version : Flour, farligt?


Jishuku
2005-05-26, 08:11
Läste just den här artikeln:
http://www.geocities.com/f4all4ever/flour.html

Hur mycket sanning ligger i det här?

Janne
2005-05-26, 08:49
Vem orkar läsa allt det där :confused:
Sidans titel var rätt kul iaf "Mjöl är gift"

Jishuku
2005-05-26, 09:04
Vem orkar läsa allt det där :confused:
Sidans titel var rätt kul iaf "Mjöl är gift"

Dom som bryr sig i sånt där kanske? *screwy*
Jaja, kortfattat så säger den iaf att det inte finns några somhelst bevis för flours positiva effekt på tänderna, och att det inte alls är positivt för kroppen.

"Data från WHO visar att högre fluornivå i dricksvattnet ökar risken att få karies7. WHO har tydligen svårt att ta konsekvenserna av sina egna data eftersom man fortfarande rekommenderar fluor på olika sätt."

" Neurotoxiska, dvs för nervsystemet skadliga, nivåer av lipider i hjärnan uppmättes vid experimentell fluoros (fluorförgiftning)22. En annan studie fann att personer med fluoros har demyeliniserade nervfibrer, vilket ger försämrad nervtransmission23. Dr. Robert Isaacson, Binghamton University, New York, visade i två undersökningar24 att de nivåer av fluor som vi får i oss genom tandkräm och dricksvatten är neurotoxiska."

Frazze
2005-05-26, 09:09
Vem orkar läsa allt det där :confused:
Sidans titel var rätt kul iaf "Mjöl är gift"
Märk flour - fluor

Jishuku
2005-05-26, 09:15
Märk flour - fluor

haha.. jag gick efter hemsidans överskrift.. tänkte inte på att det var felstavat. :em:
Nåja, texten som finns på den där sidan kommer ursprungligen från ett worddokument som en person på ett annat forum lagt ut online.. så, skit i att han stavade fel. focus on the text, people!

Frazze
2005-05-26, 09:25
haha.. jag gick efter hemsidans överskrift.. tänkte inte på att det var felstavat. :em:
Nåja, texten som finns på den där sidan kommer ursprungligen från ett worddokument som en person på ett annat forum lagt ut online.. så, skit i att han stavade fel. focus on the text, people!


Okej, texten. Ja, vem vet? Att det är skadligt i stora doser vet väl alla, och att man inte ska överdosera tandkräm just därför, och det verkar ju onekligen vara en rätt genomtänkt text, fast å andra sidan läste jag för några dagar sedan om konspirationsteorierna runt månlandningen också, och det verkar också rätt underbyggt vid första anblick.

Sedan gör man i texten, nu har jag iof bara skumläst den, någon skillnad mellan fluor och fluor, dvs i vilken form, och vad de är bundet till, jag är VERKLIGEN ingen kemist, men jag vet att den ena formen är jättegiftig och tvärt om, eller nåt sånt :)

aliquis
2005-05-26, 10:25
haha.. jag gick efter hemsidans överskrift.. tänkte inte på att det var felstavat. :em:
Nåja, texten som finns på den där sidan kommer ursprungligen från ett worddokument som en person på ett annat forum lagt ut online.. så, skit i att han stavade fel. focus on the text, people!
trodde det kom från den självläkande människan eller vad den heter?

http://www.ehdin.com/News_views.html
"Bojkotta Ramlösa!
Mineralvattnet Ramlösa innehåller alldeles för mycket flour, hela 2,7 mg per liter. Därför har det svenska livsmedelsverket krävt att det ska ha en varningsetikett."

Dumleman
2005-05-26, 10:29
Ja rent fluor är ett extremt giftigt ämne, det är dock inte sådant fluor vi har i tandkrämen. Det är fluorjoner i tandkräm i väldigt små mängder.

Tolkia
2005-05-26, 10:46
Ehdins texter skulle jag INTE göra till min bibel.

illuminaughty
2005-05-26, 10:47
Både koppar och selen är giftiga ämnen i för stora mängder, ändå är de livsviktiga.
Orkade inte läsa igenom hela texten, men det lät lite som månlandningskonspirationsteori där.

AndersHermansson
2005-05-26, 12:03
Högstadierapport

Bokstaven ö finns i mörda, alltså är mörtar farliga som bara attan!

Chandler
2005-05-26, 13:58
Jag har ätit 2 fluortabletter/dag så länge jag minns, har aldrig haft hål i tänderna och mår för övrigt ypperligt. :thumbup:

Ninjasmurf
2005-05-26, 16:29
Roligt start argument författaren för fram "Fluor är ett gift. Det är huvudbeståndsdelen i nervgasen Sarin, som användes vid ett terrorattentat i Tokyo."
Huvudbeståndsdelen i sarin är kol och syre om jag inte minns fel, antar att det med den logiken är livsfarligt att andas.