handdator

Visa fullständig version : Dosera ALA?


KniveN
2005-05-25, 21:51
Undrar hur ALA bör doseras, mängd per kg kroppsvikt och hur många gånger om dagen det bör delas upp på? Och även om det är några speciella tillfällen som bör prioriteras? Vet att man inte ska ta det tillsammans men mat utan ett tag före.

Har sökt men hittar inget.

mangemani
2005-05-25, 22:01
Undrar hur ALA bör doseras, mängd per kg kroppsvikt och hur många gånger om dagen det bör delas upp på? Och även om det är några speciella tillfällen som bör prioriteras? Vet att man inte ska ta det tillsammans men mat utan ett tag före.

Har sökt men hittar inget.


sammanfattat utav det jag har fått lära mej samt det jag har läst,så ska man ta det 25-30 min innan måltiden samt att det är bra att ta i måltiden efter träningen och innan frukosten.
det duger om du tar det till dom mer kcal rika måltiderna,så du kan skippa ALAt vid mellan mål som består av mindre kcal,detta för att skydda mot ett högt insulin påslag.

det är med mängden vet jag inte eftersom jag kör med kapslar(misstänker att du kör med pulver).

negative
2005-05-25, 22:05
Jag kör 250mg tre ggr per dag morgon middag kväll. En halvtimme före. Tar jag mer blir jag skittrött och hungrig en halvtimme efter maten.

Stab
2005-05-25, 23:42
200mg till de 3 basmålen räcker.