handdator

Visa fullständig version : Tandblekning


nim
2005-05-25, 21:24
Nån som gjort?

Blev lite intresserad av denna:
http://www.dentway.se/

Snubben
2005-05-25, 21:26
Är själv inne på den och vill pröva men tänker inte pröva fören jag sett något testlamm visat resultatet. :)

wintzell
2005-05-25, 21:43
Har hört massa varningar från tandläkare att man endast bör utföra det hos dem, fast de kanske är något partiska...

mela
2005-05-25, 21:54
det går väl att få vita tänder ändå ? =/

Baan
2005-05-25, 22:06
har för mig att biligare grejer var skit (lätse test i tidning för ett tag sen)-- ska det vara något effektivt så kostade det en hel del

perarvid
2005-05-25, 22:35
Jag skulle inte våga sätta mina tänder eller ögon på spel med gör det själv-produkter. Om det är viktigt för dig att ha friska tänder, betala hellre lite mer o få det gjort av en expert.

Förresten var det ett reportage på Plus ang tandblekning för ett tag sen.

mela
2005-05-25, 22:37
Had ejag vart du hade jag testat att skippa kaffe/te/läsk
tugga massa whitening tuggemin och byta tandkräm till whitening..
även använda tandtråd och dylikt... efter ett tag bklir det bättre

Bonnie
2005-05-25, 23:08
Jag var hos tandläkaren och de gjorde skenor + att man fick ett medel som man hade i och sov med.
Tänderna blev vita, men det försvann efter ett tag + att det gjorde ont och isade fruktansvärt.
Kostade 4300 kr.

Tomten
2005-05-25, 23:19
Har hört massa varningar från tandläkare att man endast bör utföra det hos dem, fast de kanske är något partiska...

om det verkligen är samma preparat som tandläkarna använder så förstår jag inte problemet. Det rekommenderar ju inte tandblekning om man har dåligt tandkött (typ efter rökning) annars ska inte tandköttet ta något stryk. När man bleker tänderna tar också tänderna stryk, och blir tillfälligt svagare, men de repar sig tydligen ganska snabbt och blir lika starka som tidigare.

Nismo
2005-05-26, 06:50
Jag bleker tänderna ibland, jag vill bara säga att se upp för att ha på blekningen för länge. Första gången jag gjorde det så fick jag små frätskador på tandköttet, och det var inte skönt.

nim
2005-05-26, 06:52
Nismo: Vad använder du för produkt? Kan du inte slänga upp en bild på dina gaddar? :D

Nismo
2005-05-26, 07:02
Nismo: Vad använder du för produkt? Kan du inte slänga upp en bild på dina gaddar? :D

Jag kan kolla vad märket heter när jag kommer hem i eftermiddag.
Hittade ingen jättebra bild på mina tänder, men här är syns de lite iaf
Syns kanske inte så väl på bilden, men tänderna blir riktigt vita. :D

nim
2005-05-26, 07:27
Ser bra ut tycker jag!

Här är en till sida med lite billigare alternativ:
http://www.geocities.com/ldy_glamour/Tandblekning.html

hangatyr
2005-05-26, 08:03
i brasilien är det högsta mode att bleka krysset.

nim
2005-05-26, 08:51
Nu har jag lagt bud på Tradera på nått som heter Crest Whitestrips. Ska tydligen ha rekommenderats av Fab 5.

Snubben
2005-05-26, 13:51
Jag kan kolla vad märket heter när jag kommer hem i eftermiddag.
Hittade ingen jättebra bild på mina tänder, men här är syns de lite iaf
Syns kanske inte så väl på bilden, men tänderna blir riktigt vita. :D

Hittade du vad du körde med?

Errko
2005-05-26, 13:54
Jag körde med nåt som beställdes från USA. Blev ingen mirakelskillnad men visst blev dom lite vitare. Namnet på preparatet har jag dock inte i huvudet nu...

Nismo
2005-05-26, 16:26
Hittade du vad du körde med?

Jag använde ett blekmedel som heter Opalescence. Det är samma som de flesta tandläkare använder när de bleker tänder (om de inte använder laser)
Blir dessutom mycket billigare om du gör det själv. Hittade en sida där det står hur man går till väga.

http://home.arcor.de/vaga_le/html_main/instruktioner.htm

Helen@
2005-05-28, 18:14
Nån som gjort?

Blev lite intresserad av denna:
http://www.dentway.se/

Okej...jag har testat exakt det. Efter 12!!!! blekningar syns ingen skillnad what so ever. Vet det eftersom jag enbart tagit överkäken för att bättre se resultat och kunna jämföra med oblekt underkäke.

Har gjort allt noga efter deras beskrivning (till och med haft på skenan med blekmedel upp mot 2h/gång). Det enda som sker är att tandkött (oundvikligt att det kommer vid tandraden) fräts och man får ilningar i tänderna. Skenorna man får till som man ska forma själv - kan säga att det är fan inte så lätt som de påstår i sina beskrivningar.

Ska nu reklamera "skiten" till dem.

Mitt betyg på Dentaway blir helt klart underkänt med god marginal. Rekommenderas alltså ICKE!!!

Pratade med en tandläkare och det optimala när man vill ha riktigt vita tänder är att först bleka med zoom och sedan ha skenor (utprovade hos leg. tandläkare) i några gånger - och allt hos tandläkare då, naturligtvis, för bästa resultat. Och summan av det skulle bli, i alla fall hos henne, 5900:-

Vänligen
//Helena

nim
2005-05-29, 21:07
Nu har jag beställt det som Fab 5 rekommenderade, Crest Whitestrips. Ska testa det i 7 dagar sen så återkommer jag med kommentarer.

johank
2005-12-14, 18:24
dentway är ju svindyra :P
www.simplesmile.se är mycket billigare, har själv köpt därifrån!

Jet
2005-12-14, 18:29
Finns ju en person här som säljer till halva priset gentemot vad "vanliga" nätbutiker tar.

*Flash*
2005-12-14, 18:40
Jag antar att dom där sakerna inte bleker plast?

Angel
2005-12-14, 19:56
ja köpte nått på tradera för 100pix, vet ej omde funkade, lite kaske.

Kimo
2005-12-14, 21:10
Had ejag vart du hade jag testat att skippa kaffe/te/läsk
tugga massa whitening tuggemin och byta tandkräm till whitening..
även använda tandtråd och dylikt... efter ett tag bklir det bättre

Jag läste om en konsumenttest nyligen som visade att tandkrämer med "whitening" inte blekte tänderna, däremot var dom dåliga för emaljen och sannolikt dåliga för magen också. Men att skippa kaffe, cigaretter odyl. och borsta tänderna flitigt borde göra susen. Som vanlgit handlar det om att orka, folk köper hellre blekmedel än att borsta tänderna, eller TV-shops Sauna-belt istället för att träna. *rolleyes*

sunkan
2005-12-14, 21:12
Finns ju en person här som säljer till halva priset gentemot vad "vanliga" nätbutiker tar.
jag tror jag vet vem :D

johank
2005-12-21, 00:55
Jag antar att dom där sakerna inte bleker plast?

nej det bleker bara tänderna, inga lagningar eller nåt.

ewermyr
2005-12-25, 23:56
simplesmile.se tyckte jag va bra!!...

keffat_liv
2006-02-07, 18:04
Had ejag vart du hade jag testat att skippa kaffe/te/läsk
tugga massa whitening tuggemin och byta tandkräm till whitening..
även använda tandtråd och dylikt... efter ett tag bklir det bättre

du kan inte bleka tänderna med whitening tuggomi och tandkräm.....

Wennerberg
2006-02-07, 18:05
pappa är tannalägare och ville testa sitt jävla mög så han fick göra det på mig och de blev vitare, så jag fick gnugga lite lössnus på dem igen för att må bra

Magnus
2006-02-07, 18:08
har testat det dom kör me hos tandläkare, de som kostar typ 3000:- men för mig betydligt billigare. och nog fan syns det när man blekt, helt kritvita fast man hade rätt vita innan. värt stålarna

keffat_liv
2006-02-07, 18:09
hur är simplesmile.se då? Ni som testat.

Wennerberg
2006-02-07, 18:09
Ja det var det han tar 5 papp för nu, det med laser som går på en timmajävel

paddanboy
2006-02-07, 18:12
Köpte genom Ebay till min far och jag, 160 kronor för ett helt kit. Köpte två, så de blev runt 350 kronor...

De är inte värst dyrt. Har inte använt dem än =)

aliquis
2006-02-07, 18:34
Spela roll om det inte är bra för tänderna.

Alltså, spela roll som i spela roll att de blir vita.
Inte som i att det inte spelar någon roll att det inte är bra ;!"#!#

Urban
2006-02-07, 20:07
Jag har använt crest whitestripes som jag köpte när jag var på hawaii, mina tänder blev vita och det höll sej ca 3 månader men då skötte jag inte mina tänder speciellt bra. borsta dom bara på kvällen typ, inkulsive att jag snusar. Men det fungerar verkligen och min syster använde det också och hon hade då kritvita tänder precis som i TV reklamer, och det säger jag utan att överdriva. Crest whitestripes for t3h w1n..

Remote
2006-02-07, 22:14
jag blekte mina med uv ljus hos tandläkaren, brilliant smile eller något sånt hette metoden.. blev bra resultat men nu ett år efter så har jag mer ilningar än vad jag hade innan och kanske 1/3 av blekningen har försvunnit, tyvärr den 1/3 som gjorde att mina tänder såg riktigt vita ut..

jag tror även att jag fick små frätskador på några tänder så jag skulle tänka till innan jag blekte mig med något jättebilligt köpt på internet..