handdator

Visa fullständig version : Bästa och få i sig efter.


rammos
2005-05-25, 18:46
hej jag är ny här och kommer att hålla mig hit forever . :D

första frågan då, jag har tränat i 2 år snart och är ganska nöjd me min kropp.
jag undrar vad det bästa är att få i sig efter eller innan träningen (kreatin, protein elle vad som helst) för att få bästa resultat och bra återhämtning.

jag använde protein Twinlab för några månader sen och efter ett tag så märkte jag att mina former började försvinna och jag började få lite fett på magen.
så ja e bland annat ute efter protein som inte har mycket fett (vill ha kvar mina former till sommaren iallafall :naughty: )

tack för hälpen

oracas
2005-05-25, 18:53
kan de inte vara att när du tog proteintillskott så hamnade du på kcal + och la på dej fett.. så om du skulle använt protteintillskott och inte lägga på dej nånting så får du dra ner på annan mat.. för de är svårt att både bygga muskler och inte lägga på sej fett

nån får rätta mej nu om ja är helt ute å cyklar.

rammos
2005-05-25, 20:01
det vet jag inte jag kanske gjorde det.
men det ja vill veta är vilka produkter jag behöver protein vet jag redan att ja ska få i mig men har inte koll på allt annat och vet inte vilka produkter som är bra /dålig.

vad tycker ni?

wintzell
2005-05-25, 20:11
Ett litet tips är att använda dig av sökfunktionen (jobbig kommentar, jag vet) men då kan du hitta en himla massa om vad som är optimalt före och efter träning.

T.ex. http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=44236&highlight=maltodextrin+vassle

Kort och gott runt träningen så skall du få i dig snabba proteiner (vassle) och snabba kolhydrater (t.ex. maltodextrin) precis innan och precis efter. Sök runt så kan du hitta hur mycket du skall ta av dessa och vart du kan hitta produkterna. Välkommen till forumet btw.

rammos
2005-05-25, 20:39
dum fråga men e d någon skilnad mellan vassle och protein elle är det bara ett namn.

wintzell
2005-05-25, 20:41
vassle är ett snabbt protein.

rammos
2005-05-25, 20:47
sökte efter vassle på ************* och fick upp massa och har läst runt mycket här på forumet efter bästa produkten elle inte bästa men en bra. ser mycket snack runt gainer pro och whey produkter.

finns det något bra att recomendera?

King Grub
2005-05-25, 20:54
Whey är det engelska ordet för vassle, och en gainer är vassleprotein färdigblandat med kolhydrater.

MyungChul
2005-05-25, 21:17
kan de inte vara att när du tog proteintillskott så hamnade du på kcal + och la på dej fett.. så om du skulle använt protteintillskott och inte lägga på dej nånting så får du dra ner på annan mat.. för de är svårt att både bygga muskler och inte lägga på sej fett

nån får rätta mej nu om ja är helt ute å cyklar.

utan kcalplus kan du inte bygga muskler..