handdator

Visa fullständig version : Kreatin for dummies


Fyrkantig_njure
2005-05-25, 17:59
Hej jag har suttit och läst igenom en hel del tråder här nu och fått jätte mycket tips, men jag vet inte riktigt vilka jag ska använda mig av, så jag tänkte beskriva hur jag tänker använda mig av mitt protein och kreatin så kan väl ni ge lite kommentarer om det är bra eller anus?

¤ Jag dricker protein två gånger om dagen (de dagar jag tränar, men jag tränar varje dag så det blir 2 ggr/dag) ca 10-15 min före träning och direkt efter träningen. Övrigt protein får man i sig under lunch etc eller hur?.

¤ Jag blandar inte kreatinet med proteinet (eftersom prot oftast är färdigblandat efter träningen och står nån timme, bra eller dåligt?) utan jag tar kreatin, 1 tesked ca 10 min före träning och ca 10 min efter träning, räcker det eller ska jag ta det en extra gång om dagen? och jag har idrott i skolan ska jag ta kreatin då också?

¤ Jag har ett 2 veckors uppehåll efter 5 veckor av kreatin intag.

¤ Jag ska resa till bulgarien om ca en månad, är det farligt att käka kreatin då? har för mig att man kan bli riktigt sjuk när man kommer upp på höga höjder, eller är det bara som jag hört??

Tacksam för alla svar!
Träna på!

Beast
2005-05-25, 18:02
1: Beror på hur din kost i övrigt ser ut

2: Kreatinet ska du blanda med kolhydraterna innan/efter passet, protein ska inte stå färdigblandat utan blanda det samtidigt som du ska dricka det. Du kan börja med 10g/dag och sedan öka om du inte känner nåt.

3: Varför?, behövs inte.

4: Du överlever ;)

Frazze
2005-05-25, 19:32
¤ Jag ska resa till bulgarien om ca en månad, är det farligt att käka kreatin då? har för mig att man kan bli riktigt sjuk när man kommer upp på höga höjder, eller är det bara som jag hört??

Träna på!

?
Ska du till Bulgarien och klättra i berg eller?
Elle¨r tänkte du på flygresan? Det är då ingenting jag hört talas om i alla fall, låter ovanligt korkat.

Fyrkantig_njure
2005-05-25, 19:43
hehe okejj, tack för svaren :) .....då kör jag på som fan då :hbang:


ha de fint

Davil
2005-05-25, 21:16
Hej jag har suttit och läst igenom en hel del tråder här nu och fått jätte mycket tips, men jag vet inte riktigt vilka jag ska använda mig av, så jag tänkte beskriva hur jag tänker använda mig av mitt protein och kreatin så kan väl ni ge lite kommentarer om det är bra eller anus?

¤ Jag dricker protein två gånger om dagen (de dagar jag tränar, men jag tränar varje dag så det blir 2 ggr/dag) ca 10-15 min före träning och direkt efter träningen. Övrigt protein får man i sig under lunch etc eller hur?.

¤ Jag blandar inte kreatinet med proteinet (eftersom prot oftast är färdigblandat efter träningen och står nån timme, bra eller dåligt?) utan jag tar kreatin, 1 tesked ca 10 min före träning och ca 10 min efter träning, räcker det eller ska jag ta det en extra gång om dagen? och jag har idrott i skolan ska jag ta kreatin då också?

¤ Jag har ett 2 veckors uppehåll efter 5 veckor av kreatin intag.

¤ Jag ska resa till bulgarien om ca en månad, är det farligt att käka kreatin då? har för mig att man kan bli riktigt sjuk när man kommer upp på höga höjder, eller är det bara som jag hört??

Tacksam för alla svar!
Träna på!

1. 10-15min före träning är för tidigt, drick din "fördrink" precis innan passet istället.

2. Låt inte en färdigblandad gainer/prottedrink stå färdigblandad, bäst är att ha enbart pulver i shaker:n för att sedan fylla på med vatten och skaka och sedan direkt dricka den.

3. Inget "måste" med kreatinuppehåll, men många inkl.jag har ett för att sedan vid en ny kur få känna hur stark man e *flex*

4. Jösses... :laugh: Du kan äta kreatinet ska du se ;)