handdator

Visa fullständig version : Jobb - mat var 3dje timme - gainer?


Snubben
2005-05-25, 17:51
Tjena!


Jag jobbar osm väktare nu och det är alltid natt som vi pratar om.

Eftersom jag MÅSTE innan jag tynar bort så försöker jag äta som en galen ko nu, dvs var 3dje timme.

Det jag undrar är att om man kan ta en gainer var tredje timme, om de hjälper något? Eller de kanske bli "för" mycket för kroppen eller något i den stilen?

Annars försöker jag trycka i mig havregryn till frukost och när jag är småhungrig(under dagarna när man är ledig) sen ät 3 riktigt stora mål.


Är det ok att ta en gainer till alla dessa målen då, så man får en liten "extra" kick av kcal som jag behöver?


Mvh.

Beast
2005-05-25, 17:58
Om du vill bli fet, ja

Snubben
2005-05-25, 17:59
Om du vill bli fet, ja
Med tanke på att jag nog kan kvalificeras som undernärd så blir de nog så

Självfallet vill jag gå upp i "kavlitetvikt" men fett behövs på denna späda kropp.

Men blir man amerikanaretjock utav det eller?

Yankeee
2005-05-25, 19:44
Gainer på natten är inge direkt höjdare. Drick hellre en liter fil eller motsv. Man bör vara lite petigare med vad man stoppar i sig om man jobbar natt. Orkar tyvärr inte leta upp några referenser :)

Chandler
2005-05-25, 19:56
Det är säkert besvärligt med att ha med mellanmål, så om du ska ta en drink, så ta isf en proteindrink! (dvs utan kolhydraterna)

MyungChul
2005-05-25, 21:00
Gainer på natten är inge direkt höjdare. Drick hellre en liter fil eller motsv. Man bör vara lite petigare med vad man stoppar i sig om man jobbar natt. Orkar tyvärr inte leta upp några referenser :)

vad är det du menar? ska man vara petigare med maten för att man har en annan dygnsrytm än andra?

Snubben
2005-05-25, 21:25
vad är det du menar? ska man vara petigare med maten för att man har en annan dygnsrytm än andra?

Kan tillägga här att min dygnsrytm är som sagt totalt omvänt

Sover 0700 till 1600 typ sedan jobbar 18 till 06 eller liknande.

Idag och imorrn är ett undantagsfall pga av att jag måste åka till läkare och dylikt på dagen.