handdator

Visa fullständig version : Fixa till jeans själv


B-jay
2005-05-25, 14:32
Någon som har lite schyssta tips på hur man får till snygga slitningar och hålkombinationer på jeans själv.

Har gjort det några gånger tidigare, då med sandpapper och det har blivit hyffsat bra.

Denna gången tänkte jag trasha ett par jeans rejält och har funderingar på att skaffa textillim och limma på en bit jeanstyg på insidan av låret så att man inte ser huden igenom.

Någon som har tips på olika verktyg eller knep man kan använda sig av? :thumbup:

Kaboffastar
2005-05-25, 14:35
snitta vågrätt med rakblad över benen från låren ner till smalbenen, tvätta , snvänd - ROCK!

RobbeliRobban
2005-05-25, 14:36
köpa ett par brallor och använda- tvätta- repetera ett par år?

Dessutom blir det bättre om du syr än använder tyglim.

z_bumbi
2005-05-25, 14:42
Dessutom blir det bättre om du syr än använder tyglim.

och om man sätter lapparna på utsidan så minskar risken för skavsår.

Annars är det klassiska fortfarande hagelgevär eller svavelsyra.

B-jay
2005-05-25, 14:49
Hagelgevär var nytt för mig!

Får nog ta mig hem till farsan och ladda hans bössa! =)

Svavelsyran, hur använder du dig av den?
Var får man tag på det?

Klorin är inget bra alternativ eller?

Menigar
2005-05-25, 14:52
snitta vågrätt med rakblad över benen från låren ner till smalbenen, tvätta , snvänd - ROCK!

http://dailynexus.com/story_images/2005-01-27/simple-plan-cd-cover.jpg

Simple plan håller med.

BigForre
2005-05-25, 14:52
Sandpapper, men tyvärr blir det inte snyggt på nya jeans...tyvärr finns det lite gyllene regler med jeans och de kräver tid...de bör gås in några månader innan de tvättas och ja, de är snyggast efter några år, men att hjälpa till med lite sanpapper efter något år eller två kan bli riktigt snyggt...

z_bumbi
2005-05-25, 14:55
Man använder inte medvetet svavelsyra på kläder, det går åt skogen varje gång och alla som spillt lite vet hur kläderna ser ut efter tag. Det enda sättet att stoppa processen är att slänga kläderna i ett bad som är starkt basiskt.
Varken syra eller starka basiska lösningar är något man leker med.

Klorin har inte hål på tyg utan tar bara bort färgen, tänk punkare med stora gula/vita fläckar på sina svarta jeans.

Ska du ha sönder kläderna totalt är det ju bara att göra det på valfritt sätt men det blir ett jävla lappande om man ska kunna använda dem sen och jag ser inte riktigt meningen, hade jag inte läst här på forumet om fenomenet hade jag blivit väldigt fundersam var alla uteliggarna på stan kom ifrån men nu vet jag att det är "mode" igen att ha trasiga kläder på sig. Helst dyra trasiga kläder.

abjorn
2005-05-25, 15:53
har du inte sätt blaaklaadar reklamen ?

Piranha
2005-05-25, 15:56
Snacka om ilandsproblem , ändå så är de skillnad på ett par snyggt inslitna jeans på de rätta ställena, Annars har Gabba snygga färdislitna modeller ..

obesogen
2005-05-25, 16:31
väntar på macleods svar.... ;)

B-jay
2005-05-25, 17:26
Snacka om ilandsproblem , ändå så är de skillnad på ett par snyggt inslitna jeans på de rätta ställena, Annars har Gabba snygga färdislitna modeller ..

Jo det finns en del schyssta modeller som är färdigslitna, men vill ha ett parr som ingen annan har plus att jag tycker det är ganska kul med.

Får prova mig fram !=)

mmartin
2005-05-25, 18:06
vad är Gabba för märke??

rakblad bör väl funka annars... :D

hangatyr
2005-05-26, 06:43
ett helt galet knep kunde vara att använda byxorna. på så sätt uppstår slitage helt naturligt!!! otroligt egentligen, men så är det!!!!

Nismo
2005-05-26, 06:48
Jo det finns en del schyssta modeller som är färdigslitna, men vill ha ett parr som ingen annan har plus att jag tycker det är ganska kul med.

Får prova mig fram !=)
Nu bor du en bit ifrån Göteborg, men här finns en butik som du kan lämna in ett par gamla jeans som du gillar så gör de en helt unik slitning åt dig. Kommer inte riktigt ihåg vad jag betalade, men runt 500-600kr. Jag blev riktigt nöjd.

takjens
2005-05-26, 07:22
snitta vågrätt med rakblad över benen från låren ner till smalbenen, tvätta , snvänd - ROCK!

Sen kör du med clorin runt där du snittat.. polaren hade gjort det.. riktigt nice vart det :D

B-jay
2005-05-26, 08:57
Sen kör du med clorin runt där du snittat.. polaren hade gjort det.. riktigt nice vart det :D

Hur menar du då?
Ta lite klorin runt hålen eller?

takjens
2005-05-26, 10:43
jo.. alltså dra på lite klorin så blir det vita fläckar runt hålen.. blir snyggt ifall du har ett par mörkblåa i börjar

MacLeod
2005-05-26, 20:18
Det jeanstillverkarna använder sig av är pimpsten. En del mammor har pimpsten hemma vid badkaret till sina fötter. Annars finns det på hobbybutiker samt i mindre versioner till borrmaskiner.
Det rätta sättet är egentligen att blåsa upp jeansen med tryckluft samtidigt som man drar för hand eller slipar med maskinen. Nu vet ni.

Gabriel_
2005-05-26, 20:22
måla lite slarvigt med vit målar färg på dom är ganska schysst också lite ala evisu

B-jay
2005-06-01, 15:17
Nu är jag i princip klar med mitt konstverk.

Det blev ganska schysst! Har slipat fram lite slitningar med hjälp av sandpapper, slipmaskin och diverse andra verktyg.

Har snittat några hål med, samt blekt lite med klorin.

På insidan har jag limmat fast ett tunnt jeanstyg över hålen. det blev riktigt nice.

Ska slänga upp lite fotobevis sen.

Nu behöver jag dock hjälp med vad jag ska skriva där ena bakfickan tidigare satt.
Helst ett kort ord.

Några tips? ;)

eva_
2005-06-02, 10:01
ah men har ni inte använt rivjärn?! det blir jättebra, det lixom sliter upp tyget precis lagom mycke... tycker det ser väldigt realistiskt ut:)
jag har använt ett sånt där litet rivjärn me handtag, som lixom e rundat, som man egentligen använder till typ muskotnöt/ingefära/pepparrot o sånt... funkar utmärkt på mina gamla coola lee-jeans... som nu blivit ännnu coolare:)

JJ
2005-06-02, 10:03
Nu behöver jag dock hjälp med vad jag ska skriva där ena bakfickan tidigare satt.
Helst ett kort ord.

Några tips? ;)


Ass?

Leya_sthlm
2005-06-02, 11:11
Riktigt passé att köpa slitna jeans eller att kämpa som f-n hemma med att få den rätta slitningen. & klorin?! F-n det hade man när man var 12 år, & spretlugg. Det är som med converse-skor, du måste gå in i dom för att få den rätta passformen och använda tillräckligt mycket för att få den rätta slitningen & lite småsunkiga känslan..learn to love it.

hangatyr
2005-06-02, 11:21
att med flit förstöra ett par brallor är så jävla dumt att jag storknar.

Tigerkotten
2005-06-02, 11:42
Dessa har jag köpt nya på ebay :] 650kr blev det ca
http://67.15.2.61/e-fashionline.com/images/jeans/D2255-1.jpg http://67.15.2.61/e-fashionline.com/images/jeans/D2255-2.jpg

Gabriel_
2005-06-02, 11:46
Dessa har jag köpt nya på ebay :] 650kr blev det ca
http://67.15.2.61/e-fashionline.com/images/jeans/D2255-1.jpg http://67.15.2.61/e-fashionline.com/images/jeans/D2255-2.jpg


Dom är riktigt schyssta men se upp för kopior på ebay bara..

Tigerkotten
2005-06-02, 11:57
Dom är riktigt schyssta men se upp för kopior på ebay bara..

Mjo men borde väl vara rätt så säkert om säljaren har hög % (99,9) och hög feedback score, tycker man ju iaf :D

Jeans, MEN, Straight cut
Collection Spring 2005
Made in Italy.
Authentic, Brand new, with tags on it.



Får hoppas att det är äkta, inte fått dom ännu dock :) Men bara gått ca 4dagar, GIVE!!! :)

B-jay
2005-06-02, 13:59
att med flit förstöra ett par brallor är så jävla dumt att jag storknar.

Äh, istället för att slänga dom så kan man ju fixa till dom lite!
Har ju inte köpt ett par nya för ändamålet precis!

MilkmaN
2005-06-02, 14:09
De som nån köpt på E-bay var ju det totalt beviset på hur fel det kan bli när man ska thrasha jeans. Det där var inte snyggt någonstans!

WHITEFOLKS
2005-06-02, 14:56
Jag är glad om de brallor jag tycker om håller sålänge som möjligt, svårt nog som det är att hitta sköna snygga brallor :)

replay
2005-06-02, 15:48
Nu bor du en bit ifrån Göteborg, men här finns en butik som du kan lämna in ett par gamla jeans som du gillar så gör de en helt unik slitning åt dig. Kommer inte riktigt ihåg vad jag betalade, men runt 500-600kr. Jag blev riktigt nöjd.
LÅter ju helt underbart :hbang: var hittar man denna butik? Bor nämligen i göteborg :)

Jense
2005-06-02, 20:18
HAGELgevär sa du, jag trode du skrev m-16... tack för shortsen, z_ubba

Tigerkotten
2005-06-03, 00:05
De som nån köpt på E-bay var ju det totalt beviset på hur fel det kan bli när man ska thrasha jeans. Det där var inte snyggt någonstans!

Alla har olika stiler, tyckte dom var snygga iaf. Och det är det viktigaste för mig :] Plus att dom är sköna då :)

Visa gärna jeans som du själv anser är snyggt.

Tigerkotten
2005-06-03, 12:11
Dessa har jag köpt nya på ebay :] 650kr blev det ca
http://67.15.2.61/e-fashionline.com/images/jeans/D2255-1.jpg http://67.15.2.61/e-fashionline.com/images/jeans/D2255-2.jpg

Fuck! Fick dom idag, för tajta över låren :[

Ohhh varför har jag en sådan skum form! Rätt stor rumpa, men girls like that anyway! :D Måste minska låren bara... 56cm omkrets har dom och jag är bara 1.70cm :] 75-77cm midja >.<