handdator

Visa fullständig version : Bruce Dickinson-Tyranny Of Souls


Prowler
2005-05-25, 10:02
Bara så att ni vet vad ni ska offra några öl på krogen för i helgen... Idag släpps Bruce Dickinsons nya soloskiva "Tyranny Of Souls" (för er som inte fuskat och laddat ner den redan), hur skön som helst.

Klart slut!

Spinkot
2005-05-25, 10:08
Är den mer metal en hans andra släpp?
det mest jag hört har mest varit någon mesig form av rock

Prowler
2005-05-25, 10:17
Är den mer metal en hans andra släpp?
det mest jag hört har mest varit någon mesig form av rock



Ja, den här är mera metal. Nu vet jag ju inte vad du tycker är metal, men den är "hårdare" än Maiden i alla fall. hans förra "Chemical Wedding" var också betydligt mer metal än hans tre tidigare soloskivor. Om du skall köpa någon så är den nya eller "Chemical Wedding" att föredra, de tre tidigare är som du säger ganska mesiga. Gå in på www.screamforme.com och lyssna på några aptitretare.

Hans skivor (förutom live och samlingskivor):

Tattoed Millionare: Tråkig och rockig
Balls To Picasso: Lite hårdare men ingen höjdare
Skunkworks: Pissigt tråkig och dåligt ljud
Chemical Wedding: Världsklass, hårdare, snyggare fräschare, svinbra
Tyranny Of Souls: Samma stil som Chemical.

Spinkot
2005-05-25, 10:27
Kanske nått att kolla upp i höst,måste spara för att se Maiden i sommar :)

Halldin
2005-05-25, 10:40
Ja, den här är mera metal. Nu vet jag ju inte vad du tycker är metal, men den är "hårdare" än Maiden i alla fall. hans förra "Chemical Wedding" var också betydligt mer metal än hans tre tidigare soloskivor. Om du skall köpa någon så är den nya eller "Chemical Wedding" att föredra, de tre tidigare är som du säger ganska mesiga. Gå in på www.screamforme.com och lyssna på några aptitretare.

Hans skivor (förutom live och samlingskivor):

Tattoed Millionare: Tråkig och rockig
Balls To Picasso: Lite hårdare men ingen höjdare
Skunkworks: Pissigt tråkig och dåligt ljud
Chemical Wedding: Världsklass, hårdare, snyggare fräschare, svinbra
Tyranny Of Souls: Samma stil som Chemical.
Har han inte en som heter Accident of Birth också?

Prowler
2005-05-25, 10:48
Fan då!! Hur kunde jag glömma den...Jo, det har han, den är rätt ok, lbörjar bli lite hårdare där, den kom innan Chemical Wedding.

King Grub
2005-05-25, 11:20
Tyrrany of Souls är toppen! Jag tror jag gillar Soul Intruders bäst.

Prowler
2005-05-25, 12:27
Tyrrany of Souls är toppen! Jag tror jag gillar Soul Intruders bäst.


Håller med!:thumbup: Har knappt hunnit lyssna något ännu, men tycker "Kill Devil Hill" är en favorit. Jag tycker Bruce har bättre röst än på tidigare plattor dessutom. Ska du på Maiden i sommar Grub?

_Larre_
2005-05-25, 12:29
Bara så att ni vet vad ni ska offra några öl på krogen för i helgen... Idag släpps Bruce Dickinsons nya soloskiva "Tyranny Of Souls" (för er som inte fuskat och laddat ner den redan), hur skön som helst.

Klart slut!

Så du har alltså fuskat?

Fått höra att den ska vara bra. Kanske ska ladda hem den senare då..
*rolleyes* :D