handdator

Visa fullständig version : Hur får man en fast kropp?


cardio
2005-05-25, 02:00
Hejsan!

Jag är helt ny på detta forum, dock är jag rätt kunnig om hur man ska äta och så vidare. För tillfället håller jag på att deffa. :eating:

Så till min fråga, hur får man en fast kropp?
Jag var överviktig tidigare i livet och är avundsjuk på mina innebandykompisar som har grymt snygga kroppar, fasta kroppar utan en massa fettdepåer och utan att ha enormt stora muskler. Själv är jag "tjock" runt magen samtidigt som jag har ett stort arsle och har komplex över mina bröstmuskler..

Vikt: 78 kg
Längd: 1.72
Ålder: 25
Hur ska jag lägga upp min träning för att få en fast kropp?

Förtillfället tränar jag innebandy 2 ggr i veckan, styrketränar 3 ggr och tar morgonpromenader när jag har lust för det (inte så ofta dvs)..

När jag styrketränar kör jag endast överkropp och då främst bröst/axlar/rygg och mage. Jag kör 3x10 reps på de flesta övningar och tycker att jag istället för att bli fast i kroppen blir bullig..
Vad jag har förstått så ska man antingen bulka, dvs bygga muskler genom att ligga på ett energiöverskott, eller så ska man deffa för att bli av med fettet man lagt på sig sen tidigare. Vad händer om man ligger på sitt normala energibehov, men äter ca 2-3 gram protein per kilo kroppsvikt. Kan man inte lägga på sig muskler då, utan att slippa bli tjock samtidigt?

Aja, många frågor.. Hoppas ni sitter inne på några svar iaf! :bow:

Mvh
Borlängegubben

Popeye
2005-05-25, 05:17
Jodå, muskler blir det ändå. Däremot så blir det sannolikt inte maximal muskeltillväxt.

Tricklev
2005-05-25, 09:24
Klart du bygger lite muskler ändå, men mycket sämre med dom.

Du kommer aldrig få en "fast" kropp med den dieten, och du kommer aldrig få en fat kropp om du inte ens tränar hela kroppen.