handdator

Visa fullständig version : Hur mkt tappar man efter 4 veckor??


krilleh
2005-05-24, 23:13
Tjena guys!

De e så att för ca 4 veckor sen fick jag en ordentlig halsfluss! Så jag kmr inte ha gymmat på 4 veckor när medecinen e slut! Nu e jag lite nyfiken här , hur mkt kan man ha tappat i muskler på denna månad? Eller går det att säga nåt bestämt? Och kmr jag ta upp de snabbt det jag har förlorat eller ere som att börja om från 'noll' ?

Är lite skrajj här nu att jag måste börja om ett par månader med träningen bara för denna dumma halsfluss :(

TrasMannen
2005-05-25, 07:19
Du kommer nog bara tappa lite vätska. Men se till att du äter bra. Proteiner osv osv.
Kanske tappar lite styrka, men efter ett par pass så är du tillbaka på vanliga vikterna :thumbup:

z_bumbi
2005-05-25, 09:02
Har man skött kosten under tiden så tappar man inte så mycket muskler att det märks.
För att komma igång med träningen.
Börja med en lugn vecka där du inte pressar kroppen, efter den kommer du att märka att du har plockat upp en hel del av den förlorade kroppsvikten och muskeltonusen.
Veckan efter kör du lite hårdare och tredje veckan brukar nog de flesta vara tillbaka ganska nära de normala arbetsvikterna.

krilleh
2005-05-25, 10:35
Har man skött kosten under tiden så tappar man inte så mycket muskler att det märks.
För att komma igång med träningen.
Börja med en lugn vecka där du inte pressar kroppen, efter den kommer du att märka att du har plockat upp en hel del av den förlorade kroppsvikten och muskeltonusen.
Veckan efter kör du lite hårdare och tredje veckan brukar nog de flesta vara tillbaka ganska nära de normala arbetsvikterna.

OK det låter ganska okej! 2 veckor för att komma igång kan ja stå ut me :)

Tack för svaren

Prowler
2005-05-25, 11:00
Jag tog uppehåll i tre-fyra veckor och byggde altan och grejade hemma på huset. Käkade åt helvete för lite, och jag håller mig på samma vikter, men ca 1 reps mindre på nästan varje övning. Det är första veckan jag tränar nu efter uppehållet.

axlpxl
2005-05-25, 11:07
Jag har också varit sjuk i fyra veckor nu, tänkt mycket på vad jag stoppar i mig. Har försökt få i mig minst en halvliter glass till frukost, 200g Marabou om dagen, en kebabpizza/kebabrulle om dagen och om jag orkat, ett halvt kilo lösgodis.

Hoppas detta har hjälpt mig i kampen mot att inte förlora någon musklemassa.
*popcorn*

krilleh
2005-05-25, 11:29
Jag har också varit sjuk i fyra veckor nu, tänkt mycket på vad jag stoppar i mig. Har försökt få i mig minst en halvliter glass till frukost, 200g Marabou om dagen, en kebabpizza/kebabrulle om dagen och om jag orkat, ett halvt kilo lösgodis.

Hoppas detta har hjälpt mig i kampen mot att inte förlora någon musklemassa.
*popcorn*

hmm..de där lär ju bara bli fett och hamna på magen =// eller har ja fel? Jag åt iaf ganska mkt glass o pizza o sånt skit ibörjan när jag mådde dåligt.. nu när det bara e en vecka kvar så försöker jag äta lite mer nyttiga måltider som gröt osv.. och snart ska jag börja hälla i mig creatin ;) Får de om ett par dar

obesogen
2005-05-25, 15:46
Jag har också varit sjuk i fyra veckor nu, tänkt mycket på vad jag stoppar i mig. Har försökt få i mig minst en halvliter glass till frukost, 200g Marabou om dagen, en kebabpizza/kebabrulle om dagen och om jag orkat, ett halvt kilo lösgodis.

Hoppas detta har hjälpt mig i kampen mot att inte förlora någon musklemassa.
*popcorn*

Jag hoppas att du är ironisk nu

axlpxl
2005-05-25, 17:14
Jag hoppas att du är inronisk nu

Inte med biten vad jag ätit åtmistone *flex*

axlpxl
2005-05-25, 17:15
Jag resonerade på det sättet att det är bättre jag äter glass/godis och pizza än att jag går på tom mage i en vecka, så jag tror det var ganska smart, kunde verkligen inte få ner något vettigt just dom dagarna.

obesogen
2005-05-25, 17:20
Jag resonerade på det sättet att det är bättre jag äter glass/godis och pizza än att jag går på tom mage i en vecka, så jag tror det var ganska smart, kunde verkligen inte få ner något vettigt just dom dagarna.

Du skrev iochförsig 4 veckor på inlägget innan

Arne Persson
2005-05-25, 17:56
Jag låg i sängen hela April och första veckan av maj i feber (Virus) sammanlagt 5 veckor. Åt knappt någonting. Gick ner nästan tolv kilo, tyvärrr inte bara fett. :cryout: Har precis börjat den långa marchen tillbaka. Räknar med minst tre månader innan man är någonlunda tillbaks igen.

axlpxl
2005-05-25, 18:10
Du skrev iochförsig 4 veckor på inlägget innan

Ja? Sen skrev jag under just dom dagarna.. Vad är det du undrar över?

Mccartney
2005-05-25, 18:10
Sedan beror det mycket på hur bra grundtränad man är. Min egen erfarenhet är att självklart tappar man i styrka. Men det går snabbt att bygga upp igen.

Vad var det för sorts virus Arne låter allvarligt att tappa så pass många kilon?

Arne Persson
2005-05-25, 18:14
Sedan beror det mycket på hur bra grundtränad man är. Min egen erfarenhet är att självklart tappar man i styrka. Men det går snabbt att bygga upp igen.

Vad var det för sorts virus Arne låter allvarligt att tappa så pass många kilon?


Vet ej! Dom misstänkte körtelfeber mm dock inte HIV (tyvärr grabbar ;) ). Har gått upp 5-6 kilo nu. Styrkan börjar långsamt komma tillbaka. segt var det hade ingen matlust. Hade 39,5 - >40 i temp i nästan 1 1/2 vecka. Puh!

krilleh
2005-05-25, 18:31
Jag låg i sängen hela April och första veckan av maj i feber (Virus) sammanlagt 5 veckor. Åt knappt någonting. Gick ner nästan tolv kilo, tyvärrr inte bara fett. :cryout: Har precis börjat den långa marchen tillbaka. Räknar med minst tre månader innan man är någonlunda tillbaks igen.

Ok. men jag ligger inte i sängen utan jag försöker med dom vanliga sysselsättningarna, dock får jag såklart inte gymma och idrotta! Men jag borde ju inte förlora lika mkt muskler som du gjorde?

Mccartney
2005-05-25, 18:51
Vet ej! Dom misstänkte körtelfeber mm dock inte HIV (tyvärr grabbar ;) ). Har gått upp 5-6 kilo nu. Styrkan börjar långsamt komma tillbaka. segt var det hade ingen matlust. Hade 39,5 - >40 i temp i nästan 1 1/2 vecka. Puh!

Kollat hjärtat?

Arne Persson
2005-05-25, 18:55
Kollat hjärtat?

Dom kollade det mm och allt var perfekt. Jag ansträngde ju mig knappast för någon hjärtmuskelinflammation eller dyl. :)

Mccartney
2005-05-26, 18:34
Låter bra Arne.