handdator

Visa fullständig version : träning av biceps


Johan86
2005-05-24, 20:31
jo det är så att jag tänkte höra med er hur ni kör biceps curl.har hört att armbågsleden ska vara framför axeln.kör ni så? håller ni överarmen fixerad vid kroppen?är det fördel att köra så? jag har testat bägge och man tar mkt mindre vikt med dessa metoder

sen läste jag i B&K att man skulle vrida handleden utåt i toppläget för att kontrahera biceps max.vad menas med detta? hur gör man detta? förstår inte riktigt

der_rickard
2005-05-24, 20:39
jo det är så att jag tänkte höra med er hur ni kör biceps curl.har hört att armbågsleden ska vara framför axeln.kör ni så? håller ni överarmen fixerad vid kroppen?är det fördel att köra så? jag har testat bägge och man tar mkt mindre vikt med dessa metoder

sen läste jag i B&K att man skulle vrida handleden utåt i toppläget för att kontrahera biceps max.vad menas med detta? hur gör man detta? förstår inte riktigt

Kolla bicepstråden i Best of... Tror den ligger på sista sidan.

Johan86
2005-05-26, 15:21
har kollat den tråden.men den är låst

gör ni något ovan när ni tränar biceps?

AnimalGen
2005-05-26, 15:24
Håller armbågarn intill kroppen förutom när jag kör kabel.

titanic
2005-05-26, 15:26
Jag håller armbågarn intill kroppen jag med

mobius
2005-05-26, 16:32
Jag gör ganska precis som du läst. Håller ut armbågarna något, och går ut med handlederna i slutet, så att händerna hamnar lite bredare än axlarna, istället för att köra rakt mot axlarna.

Mikeman
2005-05-27, 01:42
Håll armbågarna still intill sidan under utförandet för att inte koppla in andra muskler. Under rörelsen upp vrider du hantlarna i en jämn rörelse. I toppläget ska handen vara vriden utåt för att få bästa möjliga kontraktion.

För att se själv vilken skillnad vridning kan göra, spänn armen och vrid på underarmen så ser du hur biceps rör sig.

Spiffy
2005-05-27, 05:18
Låter överarmen röra sig så mycket att underarmen kan vara lodrät när handen är i toppläget. Handen vrids så tummen kommer maximalt utåt direkt när curlen börjas.