handdator

Visa fullständig version : Snart hemma i Sverige igen...


High1ander
2005-05-24, 06:23
Ja, om ca 6 timmar så sitter man på en buss mot LA:s flygplats LAX, för att flyga hem mot Sverige. Kommer bli kul att träffa familjen och alla kompisar igen. Har nu varit i USA sen 6e augusti så det är ju ett litet tag, man har lyckats tappa 8-9 kilon också :/

Härligt dock att man kommer sitta på Ventura Highway i soluppgången, och jag kan bara påpeka att det är fan så otroligt vackert med soluppgång och nedgång här i Santa Barbara efter vägen...

Men trevligt och komma hem i all ära, men jag kommer fan känna mig helt dysfunktionell i det svenska jantelags-samhället igen, kommer fan tröttna efter 5 minuter på alla frågor, om hur det är eller, så hur amerikanare är, osv. Har redan tröttnat på sådana frågor från kompisar på MSN och så, men man vill ju inte vara otrevlig och inte svara, eller bara nonchalera...

Första jag ska käka är iaf äkta svensk turkpizza med lite äkta svensk turkkebab! Sen får det bli ostbågar och estrella sour cream chips, sen kommer det ägg med kaviar, mackor med leverpastej.

Fan kommer att sakna det faktum att här kan jag gå med mina svenska polare och snacka skit, och ingen i affärer eller så fattar, men i Sverige så funkar inte det, där snackar ju folk svenska :/

Sen är det ju så jävla jobbigt att bo hemma efter att man i nu 9 månader och innan det 3 år bott hemifrån :/
Aja ska sluta klaga som en jävla bortskämd snorvalp, det dröjer bara 2-3 månader innan jag gör comeback i USA, home of the brave, osv...

Dock ska det påpekas, att svenska tjejer är fan snygga! Visst finns gott om snygga amerikanskor, men svenska tjejer, de har stil :D Så det är ju positivt iaf.

Är väl bara rädslan för förändring som sätter in nu när man drar från trygga Santa Barbara för att bege sig "hem" igen till Sverige.

Inte mycket att diskutera direkt, men vafan, hade inget att göra så slängde upp den här tråden.

Cilia
2005-05-24, 06:45
har varit där själv. Det är jobbigt att komma hem samtidigt som kul. Men det tar ett tag när man bara går omkring och nästan har ångest och hela kroppen skriker "stick iväg igen" men det går över.

Du kommer att känna det som om tiden har stått stilla i Sverige medan du har kört i 180 på autobahn.

Kwon
2005-05-24, 07:17
Några fina bilder du kan posta här? :)

Oh, and by the way, Welcome home! :thumbup:

n1tro
2005-05-24, 09:17
var jag än åker saknar jag Sverige... klarar max en vecka sen ere kört

daja
2005-05-24, 09:31
vafan om du ska tillbaka efter sommaren är det väl inget att klaga över?! Låter ju grymt skönt att komma hem när sverige börjar ordna upp sig för att sedan åka tillbaka igen när hösten kommer.
Vad gör du där borta? pluggar?

Biceps
2005-05-24, 09:54
Välkommen tillbaka till sossarnas land :thumbup:

Spannmål
2005-05-24, 10:57
Jag har hört att man som internationell student kan tvingas åka hem över sommarlovet - är det så det är för dig?

Dipshit
2005-05-24, 11:55
Jag har hört att man som internationell student kan tvingas åka hem över sommarlovet - är det så det är för dig?
jag åker också till hösten.. och kommer tvingas åka tillbaka på vissa lov, för ekonomins skull..
ytterst knepigt att få jobb där borta..
eller vad säger trådskaparen om det? ;)


ja, lite bilder o usa-glorifiering skulle sitta fint :)

pdc9
2005-05-24, 12:09
men svenska tjejer, de har stil :D

Tack för dagens skratt !! :cryout: :cryout:

Och i övrigt förstår jag hur du känner ... själv återvänder jag till sverige högst en gång om året, en vecka för att snabbt hälsa på lite folk ... annars är det kompisarna som får komma och besöka mig !! Det har dem inget emot heller ! :)

High1ander
2005-05-26, 01:12
Tack tack! Jo, jag gillar ju Sveirge, oavsett årstid, så för mig känns det flummigt att inte få se den vackra hösten o vintern :/ Men men, Santa Barbara är dugligt det med.

Ska väl ta o posta några sköna bilder sen.

BTW kom precis hem från ha åkt i 23 timmar, flyget tog väl 14-15 timmar, men missa 2 flyg, ett pga ett flyg var försenat, och ett pga jag somna på flygplatsen lite för länge :/ Aja, men det löste sig iaf :) Kom hem till syrrans födelsedag och det var det enda viktiga för min del...

pdc9 svenska tjejer har "stil", sen vad det är för stil kan väl disskuteras. Jag tycker iaf att nordiska tjejer är bra mycket mer "modemedvetna" än amerikanska.

Jag skulle kunna plugga i Santa Barbara under sommaren, men vill inte, ville åka hem och se familjen... Samt sommarjobba...

Aja, har iaf ätit äggmacka med kaviar, och sedan ostbågar o chips, nu fattas bara äkta svensk turkpizza :D

Sen är det ju så också, när man är där saknar man vissa saker här, och vice versa...

heltzonicka
2005-05-26, 01:18
[QUOTE=High1ander]
Aja, har iaf ätit äggmacka med kaviar, och sedan ostbågar o chips, nu fattas bara äkta svensk turkpizza :D

QUOTE]


haha :D

Kwon
2005-05-26, 03:45
[QUOTE=High1ander]
Aja, har iaf ätit äggmacka med kaviar, och sedan ostbågar o chips, nu fattas bara äkta svensk turkpizza :D

QUOTE]


haha :D

LOL! Skön avatar Heltzon

Jense
2005-05-26, 05:13
du är valkommen tillbaka in i mitt land.

svensk-turkpizza

:D

Castro
2005-05-26, 06:52
Välkommen hem!

Jag återvände idag från en 3-månadersresa runt i Sydamerika. Har haft extremt kul och latinoass is the shit, men fan vad vackert Sverige kan te sig efter att man varit borta ett tag. :) Helt underbart säger jag bara!

Nu blir det bara till att njuta av den svenska sommaren, komma igång med träningen igen och sen hitta sig ett nytt resmål till hösten. Har aldrig mått bättre trots att jag känner mig som en riktig spagetti. *flex*

Wain
2005-05-26, 08:32
Jag tycker iaf att nordiska tjejer är bra mycket mer "modemedvetna" än amerikanska.


Ytligare och mer självupptagna säger du?
:D

High1ander
2005-05-26, 19:51
Wain, Amerikanska tjejer är "ytligare", de tror att det är snyggt att klä sig i så mycket rosa a lá Legally Blonde som möjligt... Liksom för mig verkar amerikanska tjejer vara antingen baggy sketna kläder, eller så klär det sig som nästa stora porrskådis... Aja, jag vet inte, tycker bara svenska tjejer har ett bättre sett att klä sig. Skillnad i personligheter, ja de finns men det är mera skillnader där mellan "individer" än mellan "kulturer"...

Glada nyheter, har precis fått i mig en äkta svensk turkpizza! :D Nu väntar en kebab imorrn! :D

Kommer posta bilder så fort jag får ork o tid, mycket tjafs nu efter man kommit hem med dittan o dattan...

Jishuku
2005-06-05, 18:04
Välkommen hem!

Jag återvände idag från en 3-månadersresa runt i Sydamerika. Har haft extremt kul och latinoass is the shit, men fan vad vackert Sverige kan te sig efter att man varit borta ett tag. :) Helt underbart säger jag bara!

Nu blir det bara till att njuta av den svenska sommaren, komma igång med träningen igen och sen hitta sig ett nytt resmål till hösten. Har aldrig mått bättre trots att jag känner mig som en riktig spagetti. *flex*

Ok, bumpar tråden nu.. ville bara säga: välkommen hem Castro! Är nyfiken på att se bilder nu.. för visst skulle du ta en massa kort medans du var där? (hoppas på lite "latinoass" :naughty: ) Kul med resebilder.

Hobbes
2005-06-05, 19:21
[QUOTE=Dipshit]jag åker också till hösten.. och kommer tvingas åka tillbaka på vissa lov, för ekonomins skull..
ytterst knepigt att få jobb där borta..
QUOTE]

Med student visum kan du alltid jobba pa Campus, alt. allt som ar inraknat i Campus. Har exempelvis ar Foothills Hospital inraknat som en del av UofC Campus. Med andra ord, det gar att jobba under sommaren. Kolla med myndigheterna i det land du laser vad du far gora under student visaum och kolla upp vad som galler pa ditt universitet. Jobb, brukar inte vara nagra problem, de annoserar hej vilt, sen om det handlar om att flippa burgare i en "food court" eller gora forskningsassistent jobb, det ar ju en annan femma. Jag flippar inte burgare i allafall.

Dipshit
2005-06-05, 19:44
Trevligt hobbes! Tackar för kicken i baken! Vore riktigt trevligt att kunna bo där några sommrar också! :thumbup:



Men det är väl nu det öser in bilder från USA och syd.am.??

o wtf, välkommen Castro också!! 3 månader, kändes som det gick skitsnabbt!
vart ska du sen då?

Spannmål
2005-06-05, 20:38
Kan man inte få studielån under sommarlovet? Och High1ander - vad menade du med att du kunde pluggat under sommaren? Tar terminen s.a.s inte slut någon gång?

Jag funderar själv på Santa Barbara (har bestämt mig för CA - väljer mellan santa barbara och san diego) och skulle gärna höra vad du tycker om staden, folket, skolan - allt du kan berätta :)

Spannmål
2005-06-05, 20:40
Dipshit - blev det San diego för dig till slut? College eller university?

Dipshit
2005-06-06, 02:18
Dipshit - blev det San diego för dig till slut? College eller university?
SD yepp! College 2 år, sen Univ 2 år..


Tror förresten de flesta skolor erbjuder sommarstudier..för de som orkar/måste..
Och pluggar du under sommaren bör du ju få lån för det..
Men du får inga lån bara för att ha lov! Really ;)

High1ander
2005-06-06, 06:32
Ok, dags för bildhelveten!

High1ander
2005-06-06, 06:32
Nån till bild...

As you can se jag am en kickass fotograf!

Dipshit
2005-06-06, 12:03
fäta bilder... men va det bara molnigt när du va där eller? ;)

High1ander
2005-06-06, 17:11
Dipshit när det var inte bara molnigt, men man får bättre bilder i lite halvmoln...

Dock så hade det aldrig tidigare regnat så mycket som de gjorde i Santa Barbara detta år då jag var där, och visst det är MYCKET BÄTTRE väder än Sverige året om, men fortfarande inte solväder (dvs man kan sola) 50% av tiden...