handdator

Visa fullständig version : Bröstmuskler på tjejer


MilkmaN
2005-05-23, 21:51
Har en kompis som är väldigt vältränad för att vara tjej och 17 år gammal, hon är bland annat instuktör i Aerobic och tränar väldigt mycket, även mindre mängder styrketräning. När jag pratade lite om träning med henne så kom det fram att hon inte tränar bröst alls, för att hennes, enligt utsago, redan små bröst ser ännu mindre ut då. Jag tyckte det verkade konstigt, en välutvecklad brösmukultaur borde väl snarare skjuta fram brösten? Jag sa dock inte emot eftersom jag inte visste och nu dök frågan upp igen och jag bestämde mig för att fråga, hur är det egentligen?

Baan
2005-05-24, 06:06
hon är väl rädd att hon ska träna bort dom, dvs förbränna dom, men risken är väl inte så stor om man inet extremdeffar (kanske inte ens då?). Men att träna för mycket bröstmuskler tror jag inte på, som du säger kan det nog bara vara en fördel

bubbe
2005-05-24, 06:46
Hon har gått i punktförbrännarfällan. Alltså hon har fått för sig att om man tränar brösten, så kommer fettet att brännas just där. Det är ju snarare kardio och fettförbränning som kommer att minska brösten.

Tolkia
2005-05-24, 06:56
Bröst = "fettpåsar". Alltså, som redan noterats, fettförbränning = bröstförbränning. Eftersom de (i stort sett) inte har någon muskulatur växlar de inte i storlek med hur muskulös man är, däremot har ju de verkligt muskulösa tjejer man ser på bilder etc. i regel även rätt lite kroppsfett, och därmed små bröst - vilket leder till den felaktiga kopplingen muskler = små bröst (ungefär som tron att man blir förkyld av att frysa).

Survivor
2005-05-24, 09:28
Har en kompis som är väldigt vältränad för att vara tjej och 17 år gammal, hon är bland annat instuktör i Aerobic och tränar väldigt mycket, även mindre mängder styrketräning. När jag pratade lite om träning med henne så kom det fram att hon inte tränar bröst alls, för att hennes, enligt utsago, redan små bröst ser ännu mindre ut då. Jag tyckte det verkade konstigt, en välutvecklad brösmukultaur borde väl snarare skjuta fram brösten? Jag sa dock inte emot eftersom jag inte visste och nu dök frågan upp igen och jag bestämde mig för att fråga, hur är det egentligen?

det verkar vara ett utbrett problem bland aerobics tränande, vicka lite på höften så försvinner allt fett där och vifta med brösten så försvinner allt fett där och så... och försöka resonera med en tjej på 17 bast är lönlöst. man kan bara hoppas på att hon inte går och sprider ut sin okunskap om det till andra mindre vetande människor.
för hållningens skulle så bör hon träna dem. och hellre en tjej med mindre men fastare bröst.

Semiramis
2005-05-24, 09:49
Att ha litet störe bröstmuskler under tuttarna gör ju snarare att dessa (tuttarna alltså) blir mer framträdande.

MilkmaN
2005-05-24, 16:24
Precis som jag trodde då. Oh well, inte så att hon kommer tro mig ändå :)

bedlam
2005-05-24, 16:31
Det finns en tjej på iksu i umeå som har jävligt fina vältränade men ändå kvinnliga former. Tuttar av storlek C kanske.
Det sexigaste med henne är att hon har så pass välutvecklad bröstmuskulatur att hon har "klyfta" ända upp i halsgropen :)

Baan
2005-05-24, 16:32
Det finns en tjej på iksu i umeå som har jävligt fina vältränade men ändå kvinnliga former. Tuttar av storlek C kanske.
Det sexigaste med henne är att hon har så pass välutvecklad bröstmuskulatur att hon har "klyfta" ända upp i halsgropen :)

det du såg var en långhårig (manlig) kroppsbyggare med vältränade pecs..

bedlam
2005-05-24, 16:36
hoho och gyno from hell. ;)

Dumleman
2005-05-24, 17:41
Jaha alltså ljög min idrottslärare, han sa att tjejer inte skulle träna bröst för det skulle omvandla fettet(brösten) till muskler och de skulle bli mindre *rolleyes*.

bolt
2005-05-24, 18:02
Jaha alltså ljög min idrottslärare, han sa att tjejer inte skulle träna bröst för det skulle omvandla fettet(brösten) till muskler och de skulle bli mindre .

:laugh:

påven
2005-05-24, 18:13
kommer aldrig brösten tillbax om man deffar bort dom? tex bodubuildingtejerna som är helt plattbröstade, kommer dom fortsätta vara det även om dom lägger på sig mera fett?

PowPow
2005-05-24, 18:22
kommer aldrig brösten tillbax om man deffar bort dom? tex bodubuildingtejerna som är helt plattbröstade, kommer dom fortsätta vara det även om dom lägger på sig mera fett?

Om en kille tränar bort den stora magen, kommer magen förbli platt även om han lägger på sig massa fett igen?

martin_vbg
2005-05-24, 18:34
Jaha alltså ljög min idrottslärare, han sa att tjejer inte skulle träna bröst för det skulle omvandla fettet(brösten) till muskler och de skulle bli mindre *rolleyes*.

Med andra ord lyssna inte på idrottslärare i skolan.

TheLoser
2005-05-24, 18:36
Med andra ord lyssna inte på idrottslärare i skolan.
Generalisera mera!

Mccartney
2005-05-24, 19:15
Jag alltid undrat varför kvinnor på vanliga gym näst intill aldrig kör bänkpress eller flyes tex......

Grisen
2005-05-24, 19:31
Jag alltid undrat varför kvinnor på vanliga gym näst intill aldrig kör bänkpress eller flyes tex......

De tränar utfall istället :)

bedlam
2005-05-24, 21:02
hmmm, kan det inte vara så att själva körtelvävnaden förtvinar ifall en tjej rådeffar? och på så sätt får svårt att "få tillbaks" boobisarna?

Tolkia
2005-05-25, 06:40
Med viss reservation för fel skulle jag säga: Nej. Den mängd körtelvavnad som finns i brösten hos en icke ammande eller gravid kvinna är nämligen liten och ingen redan som det är - den "bröstvolym" som man ser är bindväv och fett. Det är rätt kul att jämföra bröstvävnad från en icke ammande kvinna med dito från en ammande i mikroskop, skillnaden är hur stor som helst (från enstaka små prickar till att det bara kryllar, typ). Men då har vi ju också med SKAPLIGA skillnader i hormonnivåer att göra, hormonskillnader som jag har våldigt svårt att tro att man skulle kunna åstadkomma genom träning. Om man inte hjälper upp muskeltillväxten med diverse olagliga preparat, då, förstås, men då blir nog mustaschen ett större estetiskt problem än små bröst ... ;)

Edit: Man kan förstås svälta sig till underproduktion av kvinnliga könshormoner också, och då påverkas naturligtvis mängden körtelväv i viss mån. Den återgår dock så småningom när hormonnivåerna stiger när/om man börjar äta normalt igen.

Annika58
2005-05-26, 13:28
Hjälper övningar som bänkpress och hantelpress om man vill ha en fastare byst?

Är en lite äldre kvinna med alldeles för stor byst och skulle vilja få den fastare men vad jag förstår så hjälper inte dessa övningar.

Tic Tac
2005-05-26, 13:40
Naturligtvis får man inte mindre bröst av att träna bröst än av att träna något annat (=förbränningen), men jag måste nog säga att jag tycker 17-åringen hade en poäng ändå. Om man som tjej med små bröst får välutvecklade bröstmuskler så tycker nämligen i alla fall jag att brösten SER ännu mindre ut. För de med större bröst, och i synnerhet om de hänger, är det väl snarare tvärtom, då musklerna "lyfter" brösten.

Kanske bara jag som tycker men...

Bengan
2005-05-26, 13:43
Hjälper övningar som bänkpress och hantelpress om man vill ha en fastare byst?

Är en lite äldre kvinna med alldeles för stor byst och skulle vilja få den fastare men vad jag förstår så hjälper inte dessa övningar.
Nej det skulle jag inte tro. Men träna i alla fall, "ålderns" tecken kan man inte rå för :D

Sniggel
2005-05-26, 15:15
Naturligtvis får man inte mindre bröst av att träna bröst än av att träna något annat (=förbränningen), men jag måste nog säga att jag tycker 17-åringen hade en poäng ändå. Om man som tjej med små bröst får välutvecklade bröstmuskler så tycker nämligen i alla fall jag att brösten SER ännu mindre ut. För de med större bröst, och i synnerhet om de hänger, är det väl snarare tvärtom, då musklerna "lyfter" brösten.

Kanske bara jag som tycker men...

Kan kanske stämma, har man små putande bröst och får muskler under borde dessa tränga bort putheten (nytt ord jag precis uppfann :D ) över en större yta, brösten kanske inte står ut lika LÅNGT då men har ändå större volym. Detta KANSKE kan uppfattas som att brösten är mindre

T-800
2005-05-26, 15:26
Generalisera mera!
Mattelärare har glasögon.

Aeis
2005-05-26, 17:56
vilket leder till den felaktiga kopplingen muskler = små bröst (ungefär som tron att man blir förkyld av att frysa).

hmm man blir inte förkyld av att frysa?
Vad är det som gör en förkyld?

kimonque
2005-05-26, 18:04
hmm man blir inte förkyld av att frysa?
Vad är det som gör en förkyld?
virus

Nils
2005-05-26, 18:23
virus
HHmm, jo, fast de finns ofta i närheten och ett bra sätt att minska motståndskraften är att kyla ner kroppen ordentligt under en längre tid så indirekt påverkar kyla även om det inte alls är ett krav för att bli förkyld.

Aeis
2005-05-26, 18:23
virus

Blir immunförsvaret sämre när man fryser så att man indirekt blir förkyld av det då?