Visa fullständig version : Hur gå upp i vikt SNABBT?
Hej!
Detta är inte en "Hej. Hur ska jag göra för att gå upp 10kg muskler till sommaren?" - tråd, LOVAR! ;)
Jag undrar istället hur jag ska på bästa sätt göra för att gå upp 6-8kg på 2½ veckor för att komma upp en viktklass. Allt handlar alltså om att pricka in vikten till en viss tidpunkt. Givetvis rör det sig om mest vätska. Ska så klart äta mer, ladda kreatin rejält. Dricka mycket. Vad ska man mer göra?
Har för mig att salt binder vätska, stämmer detta?
Hur ska jag lägga upp det på morgonen för att kunna dra i mig maximalt med vätska utan att tappa i styrka?
Många frågor alltså, men hoppas kunna få lite hjälp!
Hej!
Detta är inte en "Hej. Hur ska jag göra för att gå upp 10kg muskler till sommaren?" - tråd, LOVAR! ;)
Jag undrar istället hur jag ska på bästa sätt göra för att gå upp 6-8kg på 2½ veckor för att komma upp en viktklass. Allt handlar alltså om att pricka in vikten till en viss tidpunkt. Givetvis rör det sig om mest vätska. Ska så klart äta mer, ladda kreatin rejält. Dricka mycket. Vad ska man mer göra?
Har för mig att salt binder vätska, stämmer detta?
Hur ska jag lägga upp det på morgonen för att kunna dra i mig maximalt med vätska utan att tappa i styrka?
Många frågor alltså, men hoppas kunna få lite hjälp!
Får man fråga vilken sport man vill gå upp en viktklass i? Varför inte delta i den viktklass du är i nu?
Tycker också det verkar konstigt men antagligen är det inför framtiden?
Matte_Maiden
2005-05-23, 21:58
Får man fråga vilken sport man vill gå upp en viktklass i? Varför inte delta i den viktklass du är i nu?
SL/BP.
Resten är hemligt tror jag. :D
5 svar, givande hittils... :thumbup:
EDIT: Egentligen är det väl inte direkt hemligt ( dock så är det inget jag kommer sprida med vetet direkt... ), men det hör inte hit VARFÖR...
__thastrom__
2005-05-23, 22:08
ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄT som ett svin varje dag,......
ät salt med sked, drick mycket vatten
MyungChul
2005-05-23, 22:25
ät salt med sked, drick mycket vatten
så hinner han nog få dåliga leder tills tävlingen också
5 svar, givande hittils... :thumbup:
EDIT: Egentligen är det väl inte direkt hemligt ( dock så är det inget jag kommer sprida med vetet direkt... ), men det hör inte hit VARFÖR...
Sorry, var bara nyfiken ;)
Lycka till iaf!
ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄT som ett svin varje dag,......
Ja, jag kan inte komma på något annat. Överdosera käket. 7000kcal per dag så går du snart upp en viktklass.
Herkulez
2005-05-24, 08:36
Kolhydrater, kreatin och vatten i mängder, speciellt den första.
Japps.
Saker som binder vatten
Salt.
Kreatin.
Kolhydrater.
Glycerol där ( se kost tillskottstråden ).
Massor av vatten.
Det borde gå tycker jag, de kommer inte bli vackert dock.
Järnskrot i kalsongerna? Ej att förväxla med rost.
Chips
En stor påse chips kvällen innan tävling ger både viktökning och tryck i musklerna. Drick rejält med vätska till, gärna saft eller juice för extra kalorier.
Piranha har koll på resten som jag känner till, dock skulle jag inte experimentera allt för mycket inför en större tävling utan acceptera att man hamnar i en viktklass.
Så viktigt är det nog inte att man ska riskera att missa lyften bara för att man gjort något helt nytt med kroppen?
Järnskrot i kalsongerna? Ej att förväxla med rost.
Men det ena leder kanske till det andra?
Japps.
Saker som binder vatten
Salt.
Kreatin.
Kolhydrater.
Glycerol där ( se kost tillskottstråden ).
Massor av vatten.
Det borde gå tycker jag, de kommer inte bli vackert dock.
Tack! ( flera andra som kommit med bra förslag också, tack till er också! )
Något åt det hållet jag tänkt mig. Vackert, nej! :)
Men vätskan borde man bli av med ganska snabbt, den ganska lilla mängden fett jag kommer lägga på mig är nog inte så hemskt farlig den heller.
Men låter inte detta ganska rimligt? Hur mycket vätska "kan" man dra i sig "precis innan" invägning och sen pissa precis efter? 3-4 liter?
Så viktigt är det nog inte att man ska riskera att missa lyften bara för att man gjort något helt nytt med kroppen?
Nej verkligen inte, bara ett ungdomsmästerskap. Men lyckas det inte går jag helt enkelt i viktklassen under, men eftersom jag har ca.7-8kg upp så kommer jag nog inte prestera sämre om jag äter som en galning sista tiden iaf!
Nej verkligen inte, bara ett ungdomsmästerskap. Men lyckas det inte går jag helt enkelt i viktklassen under, men eftersom jag har ca.7-8kg upp så kommer jag nog inte prestera sämre om jag äter som en galning sista tiden iaf!
Testa att drick 7-8 liter vatten nu. Går det så kan du ju göra det precis innan din invägning också.
Testa att drick 7-8 liter vatten nu. Går det så kan du ju göra det precis innan din invägning också.
Hmm, nu vet inte jag hur mycket man måste dricka för att få vattenfögiftning, men det där låter som myyycket vatten.
Nej det är bara att börja äta nu och se vad som händer, 3-4 liter vatten skulle jag spy av om jag drack det bara för att öka i vikt så det rekommenderar jag inte.
10 liter vatten per dag, minst. då har du ju lite vätska i kroppfan!
King Grub
2005-05-24, 20:08
10 liter vatten per dag, minst. då har du ju lite vätska i kroppfan!
Du tror det stannar kvar i kroppen?
Och manipulerar man vätskebalansen så att det stannar kvar, riskerar man liv och hälsa.
en träning jag hade för nåra veckor sen drack jag ca 4 liter vatten.. törsti som fan :P
då var ja 4kilo tyngre, sen kom jag hem pissnödig som f*n.. 1timme och 5 toalettbesök senare var jag nere på min normala vikt igen :)
Kolhydrater, kreatin och vatten i mängder, speciellt den första.
Ladda med extremt mycket kolhydrater efter dina styrketräningspass så fåru maximal glykogeninlagring med!:)
Är det förbjudet att ha tunga smycken på invägningen då? Kätting runt halsen eller nåt annat kul? Badpotatis? ;)
Nej det är bara att börja äta nu och se vad som händer, 3-4 liter vatten skulle jag spy av om jag drack det bara för att öka i vikt så det rekommenderar jag inte.
Jag har druckit 2-3 iaf vid flera tillfällen, givetvis inte halsat allt på en gång, men
inom säg en 15 minuters period. Man blir lite lustig i magen, känner sig väldigt svullen ( konstigt? :) ) men det rinner ju nästan rakt igenom sen iaf så, ja, vi får se hur allt går helt enkelt.
Är det förbjudet att ha tunga smycken på invägningen då? Kätting runt halsen eller nåt annat kul? Badpotatis? ;)
Det skulle jag tro, frågan är hur det är med öronhängen/piercing o.s.v... :)
Man and Machine
2005-05-24, 21:22
Går det inte helt enkelt att anmäla sig i den tyngre viktklassen? Vägningen sker väl i först hand för att "för tunga" inte ska vara i fel viktklass?
Men som redan nämnts ladda med kolhydrater och kreatin om du känner för det samt drick mycket.
Ulf A Big
2005-05-24, 21:26
Ett och annat sumobrottarknep kan du säkert behöva då. t ex 10 liter risvin och 4 kg välkokt ris och en hel del gravad fet :thumbup: fisk.
Går det inte helt enkelt att anmäla sig i den tyngre viktklassen? Vägningen sker väl i först hand för att "för tunga" inte ska vara i fel viktklass?
Man tävlar i den viktklass man hamnar, annars skulle folk välja att tävla i andra viklklasser för att ha en bättre chans att vinna.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.