handdator

Visa fullständig version : Bästa Gainern ?


ekizone
2005-05-23, 17:30
ska köpa en ny gainer och är ute efter någon bra gainern som går att beställa på internet.. Några tipps. ?. skriv gärna tips om vilken smak man ska välja också.

Pingen
2005-05-23, 17:45
Jordgubb brukar innehålla mest protein, även om skillnaderna endast är ett par procent.

Kan inte säga vad du gillar för smak.

Davil
2005-05-23, 17:52
ska köpa en ny gainer och är ute efter någon bra gainern som går att beställa på internet.. Några tipps. ?. skriv gärna tips om vilken smak man ska välja också.

God,bra pris och kvalitet :
http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=23&products_id=127

Ekonom
2005-05-23, 17:55
ska köpa en ny gainer och är ute efter någon bra gainern som går att beställa på internet.. Några tipps. ?. skriv gärna tips om vilken smak man ska välja också.

Smak: Gå in på McDonalds, beställ en vanilj- en chocklad- och en jordgubbsmilkshake, jämför mot dina preferenser, och kör samma smak i gainern! ;)

Fabrikat: prova dig fram genom att köpa små förpackningar!
(personligen är jag torsk på MASS FX, men skillnaden är ofta rätt liten..)

Ekonom
2005-05-23, 17:58
God,bra pris och kvalitet :
http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=23&products_id=127

Davil! Jag har inte provat RR, hur blir den i konsistensen? tänkte på MCT innehållet och hur skulle du säga att smakerna är?

GymTT
2005-05-23, 18:10
Fairing WPI Jordgubb = Det ända rätta! :hbang:

Fatalist
2005-05-23, 20:07
Köp exells protein och 25kg malto (t ex) och blanda själv, klart billigast och mest optimala valet! Det enda du går miste om är allt tillsats mumbo-jumbo som vitaminer i färdiga gainers, och det får du lätt i dig med bra kost + multivitamin!

Finns i kolo-shoppen...

ekizone
2005-05-23, 20:46
ok har annars kollat på weiders Mega Mass 4000, kan nog var nått.. nån som prövat den och kan rekomendera en bra smak... denna var väldigt billig o bra. 7 kg för 679 + att man fick nått annat krafs med på "köpet" hos *************

Pingen
2005-05-23, 20:48
Den innehåller kollagenprotein. Kommer ihåg att råvaran inte är särskilt trevlig, finns nog någon som kan förklara mer utförligt.

TTT
2005-05-23, 20:51
ok har annars kollat på weiders Mega Mass 4000, kan nog var nått.. nån som prövat den och kan rekomendera en bra smak... denna var väldigt billig o bra. 7 kg för 679 + att man fick nått annat krafs med på "köpet" hos *************

Köp inte den! Kollagenprotein. Helt värdelöst.

Skall du köpa färdigblandad så satsa på RR, blandar du själv så köp ett vassle eller kasseinprotein och blanda det med vitargo. Valet av kolhydrat är av mycket större betydelse än valet av mjölkprotein. Vassle är billigare så kör på det.

TTT
2005-05-23, 20:53
Den innehåller kollagenprotein. Kommer ihåg att råvaran inte är särskilt trevlig, finns nog någon som kan förklara mer utförligt.

Ben, hud, senor och blodkärlsväggar från kreatur. Allt nedmalt till en härlig kompott.

Edit: Kort och gott bindväv.

PowPow
2005-05-23, 20:55
Stars gainer pro är en relativt billig variant. Smakar relativt gott och är väldigt lätt att blanda ut. Har inte så mycket att jämföra med, men jag är nöjd iaf :thumbup:

MilkmaN
2005-05-23, 21:27
Har själv köpt en RR Citron, återstår att se hur den är då jag skall hämta ut den imorgon.

Btw, måste man ha id och shit med sig för o hämta ut postförskott?

PowPow
2005-05-23, 21:52
Har själv köpt en RR Citron, återstår att se hur den är då jag skall hämta ut den imorgon.

Btw, måste man ha id och shit med sig för o hämta ut postförskott?

Nej, det räcker med avin, tror jag.
Fast ID är ju inte så tungt att bära, så du kan ju ta med det för säkerhets skull
:thumbup:

men nån shit ska inte behövas!

MilkmaN
2005-05-23, 21:55
Gött, läste någonstans att man måste vara 18 och då blev jag lite rädd. Får la be farsan hämta ut det då.

PowPow
2005-05-23, 21:57
Gött, läste någonstans att man måste vara 18 och då blev jag lite rädd. Får la be farsan hämta ut det då.
`
18? På postens postförskott?
har själv jobbat på posten i 2,5 år, och kört ut en himla massa PF till folk utan att bry mig om deras ålder. Men det kan ju vara jag som är inkompetent också ;)

ekizone
2005-05-23, 23:29
ok tack för tippset!...... kanske finns någon annan bra att beställa.. typ som ??

FyllSkalle
2005-05-23, 23:58
ett tips är att du läser genom reglerna på forumet

ekizone
2005-05-24, 06:05
har kolla inn lite andra. Dom kanske kan vara nått?

Gainer Explosion från dalblads

Rapid Recover från Fairing / smak ?

sume mass fuel / super gainer fuel från twinlab

Serious Mass från optimum nutrution

Ninjasmurf
2005-05-24, 06:16
har kolla inn lite andra. Dom kanske kan vara nått?

Gainer Explosion från dalblads

Rapid Recover från Fairing / smak ?

sume mass fuel / super gainer fuel från twinlab

Serious Mass från optimum nutrution

dom flesta gainers har samma innehåll "20-25% protein, 60-70% kolhydrat) så egentligen är det bara plånboken och smaken som bör bestämma.
Skulle satsa på en utan tillsatta vitaminer mineraler, lätt att få i sig för mycket om man i övrigt äter bra.

ekizone
2005-05-24, 06:36
ok viken har inte det då .. är dom billigare

Davil
2005-05-24, 08:27
ok viken har inte det då .. är dom billigare

Läs på den förpackning du funderar på att köpa innan du betalar så ser du ju vad den innehåller. Twinlabs super gainer innehåller vitaminer tex. Helt onödigt enligt min mening, och onödigt dyrt.

AnimalGen
2005-05-24, 14:43
Gainers Pro(Star N)
Myodrive(SAN)
Real Gains(Universal)

hyppe
2005-05-24, 14:44
Skulle rekomendera dig att köpa Star Nutritions gainer. Det är ett mycket välkänt märke samt att dom gör väldigt goda och billiga gainers.

PowPow
2005-05-24, 14:52
Skulle rekomendera dig att köpa Star Nutritions gainer. Det är ett mycket välkänt märke samt att dom gör väldigt goda och billiga gainers.


Word! :thumbup:

ekizone
2005-05-24, 15:08
okey . SANs Myodrive verkar intresant men den kostar ju en förmögenhet

AnimalGen
2005-05-24, 15:17
Mer som två förmögenheter.

ekizone
2005-05-24, 15:31
japp inget jag har råd med o iallafall. får väll bli Serious Mass, eller Rapid Recovery,.. vety dock inte specielt mycket om dem men nån kanske vet ?

King Grub
2005-05-24, 15:32
Hur ett vasslekoncentrat med överpris (Myodrive) kan anses optimalt förstår jag inte.

AnimalGen
2005-05-24, 15:35
Hur ett vasslekoncentrat med överpris (Myodrive) kan anses optimalt förstår jag inte.
King, vi har redan gått igenom deta en gång, ingen har ändrat sin åsikt så just leave it.

King Grub
2005-05-24, 15:36
King, vi har redan gått igenom deta en gång, ingen har ändrat sin åsikt så just leave it.

Tråden handlar om bästa gainern, inte marknadsföring. *slap*

Vad vet du om folks åsikter? Det där var min åsikt. Jag har minst lika stor rätt att framhålla den som någon som köpt grisen i säcken.

n0pe
2005-05-24, 21:56
Smak: Gå in på McDonalds, beställ en vanilj- en chocklad- och en jordgubbsmilkshake, jämför mot dina preferenser, och kör samma smak i gainern! ;)

Fabrikat: prova dig fram genom att köpa små förpackningar!
(personligen är jag torsk på MASS FX, men skillnaden är ofta rätt liten..)

Mass Fx? Köpte det igår, choklad smak. Smakade som gammal, smaklös oboy, fast äckligt. Spydde nästan, fick kväljningar. *spy*

Mindek
2005-05-24, 22:23
japp inget jag har råd med o iallafall. får väll bli Serious Mass, eller Rapid Recovery,.. vety dock inte specielt mycket om dem men nån kanske vet ?


Testat nya RR tropisk och den är verkligen inte god (IMO) men löser sig fint och fyller inte magen på samma sätt som vassle + dextro gör. Det är nästan så man känner att den lämnar magsäcken fortare :D

Både proteinet och kolhydraterna är ju OPTIMALA, och den är ju inte dyrare än flash-märkens standardskräp, så kör på den om du inte har känsliga smaklökar :thumbup: