handdator

Visa fullständig version : Pinchvidden på LGC XIII


CoC
2005-05-23, 15:28
Arne nämnde att vidden var satt till 50mm, vilket förvånar mig. Ville alla verkligen köra på så smal vidd? Själv är jag starkast vid 60-65mm. Enligt reglerna får man själv välja vilken vidd man vill köra på. Naturligtvis ska man ignorera försök till övertalning att köra på samma vidd som övriga för att spara några minuter. Kom ihåg detta på EM. Smidigast blir det om man delar upp de tävlande efter vald pinchvidd så att t ex alla på 50mm kör alla sina lyft osv.

Zakath
2005-05-23, 15:44
Arne nämnde att vidden var satt till 50mm, vilket förvånar mig. Ville alla verkligen köra på så smal vidd? Själv är jag starkast vid 60-65mm. Enligt reglerna får man själv välja vilken vidd man vill köra på. Naturligtvis ska man ignorera försök till övertalning att köra på samma vidd som övriga för att spara några minuter. Kom ihåg detta på EM. Smidigast blir det om man delar upp de tävlande efter vald pinchvidd så att t ex alla på 50mm kör alla sina lyft osv.



Det var precis så vi gjorde som du föreslog.

Det var bara jag och Jörgen som körde med 50mm, de andra körde med 60 respektive 62mm om jag kommer ihåg rätt.

CoC
2005-05-23, 15:53
Har du inte provat vidare?

Zakath
2005-05-23, 15:59
Har du inte provat vidare?



I princip inte.
Har ju bara gummivikter att träna med och eftersom dem har en vidd på runt 50mm och jag bara tränat med dem antog jag att det var bäst att köra på vad jag är van vid. Dessutom har jag relativt korta fingrar. Långfinger 8,2cm. Tumme ca 5,5cm.

Tror du jag skulle tjänat något på vidare greppbredd? 50mm kändes perfekt, lyfte ju ca 5-10kg mer än väntat :)

CoC
2005-05-23, 16:02
Ingen aning, man får prova sig fram. Europarekordhållaren (i princip världsrekordhållare) David Horne har gjort 105kg och han kör med 50mm, men har rel. korta fingrar.

Zakath
2005-05-23, 16:17
Ingen aning, man får prova sig fram. Europarekordhållaren (i princip världsrekordhållare) David Horne har gjort 105kg och han kör med 50mm, men har rel. korta fingrar.



Okej tack för svaret!

Får väl försöka prova någon gång.

Arne Persson
2005-05-23, 16:25
Arne nämnde att vidden var satt till 50mm, vilket förvånar mig. Ville alla verkligen köra på så smal vidd? Själv är jag starkast vid 60-65mm. Enligt reglerna får man själv välja vilken vidd man vill köra på. Naturligtvis ska man ignorera försök till övertalning att köra på samma vidd som övriga för att spara några minuter. Kom ihåg detta på EM. Smidigast blir det om man delar upp de tävlande efter vald pinchvidd så att t ex alla på 50mm kör alla sina lyft osv.


Snälla CoC var och när har jag nämnt att det bara skulle vara 50 mm???? Dom fick verkligen själva välja vidd!

CoC
2005-05-23, 16:46
Nu får du ge dig. Sök hjälp. Jag frågade när du ringde. Det är inte så intressant med dina känslostormar utan jag är mer intresserad av teknikaliteter.

Herkulez
2005-05-23, 17:05
istället för att starta en ny tråd, vilken är den vanligaste hand/handled skadan när det gäller greppträning/tävling, om man inte räknar med det vanliga att huden lossnar?

Weird
2005-05-23, 17:07
har du för mycke fritid CoC ;)

Arne Persson
2005-05-23, 17:11
Nu får du ge dig. Sök hjälp. Jag frågade när du ringde. Det är inte så intressant med dina känslostormar utan jag är mer intresserad av teknikaliteter.


Då har du missförstått mig eller jag dig för jag kan inte överhuvudtaget minnas att vi ens diskuterade fixerade pinchvidder. Självklart så kommer du väl även att driva detta till absurdum. Det är nog bättre att du frågar övriga tävligsdeltagare om det överhuvudtaget dryftades om några 50 mm som enda tillåtna pinchvidd. är solen ovanligt stark där elller?

Sve
2005-05-23, 17:21
Då har du missförstått mig eller jag dig för jag kan inte överhuvudtaget minnas att vi ens diskuterade fixerade pinchvidder. Självklart så kommer du väl även att driva detta till absurdum. Det är nog bättre att du frågar övriga tävligsdeltagare om det överhuvudtaget dryftades om några 50 mm som enda tillåtna pinchvidd. är solen ovanligt stark där elller?

Att du ens bemödar dig att svara Arne. Det enda som kommer ut av det är en stegrad konflikt.

CoC
2005-05-23, 17:23
Då har du missförstått mig eller jag dig för jag kan inte överhuvudtaget minnas att vi ens diskuterade fixerade pinchvidder. Självklart så kommer du väl även att driva detta till absurdum. Det är nog bättre att du frågar övriga tävligsdeltagare om det överhuvudtaget dryftades om några 50 mm som enda tillåtna pinchvidd. är solen ovanligt stark där elller?

Jag frågade vilken vidd dom valt och du svarade 50mm.

Arne Persson
2005-05-23, 17:25
Att du ens bemödar dig att svara Arne. Det enda som kommer ut av det är en stegrad konflikt.
Tja Mikael har ju någon nästan manisk böjelse att dryfta allt som kan skötas via pm och dyl. offentligt! Det är ju upp till var och en att undra varför?

Arne Persson
2005-05-23, 17:26
Jag frågade vilken vidd dom valt och du svarade 50mm.

Mikael, jag sa troligen "från 50 mm."

CoC
2005-05-23, 17:28
Tja Mikael har ju någon nästan manisk böjelse att dryfta allt som kan skötas via pm och dyl. offentligt! Det är ju upp till var och en att undra varför?

Tvärt om, tråden som togs bort postades för att ge deltagarna en klarare bild över deras v-bar prestationer. Helt gratis. Du kan ju fråga Zakath vem han har haft mest nytta av i sin greppträning på forumet.

(För hlfvete Zakath, välj dina ord väl *kissass* )

Jorgen
2005-05-23, 17:29
Coc: Nästa inlägg du gör i denna tråden kommer att resultera i en varning.

SLUTA TJAFSA ! !!

//Jörgen

CoC
2005-05-23, 17:32
Coc: Nästa inlägg du gör i denna tråden kommer att resultera i en varning.

SLUTA TJAFSA ! !!

//Jörgen


Intressant, så ett ytterligare inlägg (som detta) ger en varning oavsett innehåll?

Arne Persson
2005-05-23, 17:33
Hornes grippers kom idag. Typiskt.

Sve
2005-05-23, 17:38
Tja Mikael har ju någon nästan manisk böjelse att dryfta allt som kan skötas via pm och dyl. offentligt! Det är ju upp till var och en att undra varför?

Min gissning är att denna tråden också kommer att "försvinna"

Jorgen
2005-05-23, 17:40
Intressant, så ett ytterligare inlägg (som detta) ger en varning oavsett innehåll?
Det är korrekt.

//Jörgen

Spiffy
2005-05-23, 17:42
Det är korrekt.

//Jörgen

:thumbup:

Zakath
2005-05-23, 19:28
CoC blev väl inte bannad?

Arne Persson
2005-05-23, 19:32
CoC blev väl inte bannad?


Din medalj är beställd och skickas direkt hem till dig. :)

Zakath
2005-05-23, 19:34
Din medalj är beställd och skickas direkt hem till dig. :)



Toppen :thumbup:

Jorgen
2005-05-23, 20:08
CoC blev väl inte bannad?
Tempbannad. Tills han lugnar ner sig och gör som han blir tillsagd. Blir man tillsagd mer än en gång och väljer att skita i det så åker man.
Oavsett vem man är.

//Jörgen

Pudzianovski
2005-05-23, 21:11
Fan va tråkig du är Jörgen. När det väl händer något kul så tar ansvaret över i moderatorerna.

*grr27*

kimonque
2005-05-23, 21:16
Arne VS CoC har fan höjt min dag *yourock*

Arne Persson
2005-05-23, 21:23
Arne VS CoC har fan höjt min dag *yourock*


Tack jag är djupt hedrad! Men det har nog denna gång skett lite mot min vilja.

Tigerkotten
2005-05-24, 07:59
Fan va tråkig du är Jörgen. När det väl händer något kul så tar ansvaret över i moderatorerna.

*grr27*
*instämmer*