handdator

Visa fullständig version : Dricka under träninge (pulver?)


Nixta
2005-05-23, 13:30
Hejsan alla muskelbyggare !!

Jag har en liten fråga. Ska man dricka något i vattnet när man tränar tex blanda i lite whey-80 eller något annat pulver så man växer mer och orkar mer ?

// MvH Nixta

King Grub
2005-05-23, 13:33
Att blanda en gainer med maltodextrin (cirka 0.8 - 1 gram per kilo kroppsvikt) och protein (cirka 0.2 - 0.3 gram per kilo kroppsvikt) i mycket vatten, dricka hälften direkt före passet och smutta på resten var 10:e till var 15:e minut är ett alldeles utmärkt sätt att stimulera proteinsynes, ge energi och minska frisättning av muskelnedbrytande hormoner som kortisol.

Davil
2005-05-23, 14:23
Att blanda en gainer med maltodextrin (cirka 0.8 - 1 gram per kilo kroppsvikt) och protein (cirka 0.2 - 0.3 gram per kilo kroppsvikt) i mycket vatten, dricka hälften direkt före passet och smutta på resten var 10:e till var 15:e minut är ett alldeles utmärkt sätt att stimulera proteinsynes, ge energi och minska frisättning av muskelnedbrytande hormoner som kortisol.

Det där har fått skriva många gånger Grub hehe ;)
Men jag har en liten fråga ang. detta ! Jag har nämligen diabetes och då har jag det ju lite svårare om jag skulle smutta på en gainer under hela passet för då skulle jag nog behöva ta insulin-spruta vid varje klunk jag tar under hela passet för att reglera blodsockret.

Det skulle ju kunna funka men dels så är det lite drygt och tar tid med extra sprutor och dels så...skulle jag utan tvekan få många ögon mot mig av alla andra som skulle se mig ta insulin på gymmet...

Är det kanske en av anledningarna att det är insulinutsöndingen man lite är ute efter genom att smutta på en gainer under passet också kanske?

Annars kommer jag nog fortsätta med att ta en gainer direkt innan passet, och sedan ta en gainer direkt efter passet och hoppas att jag växer som satan *flex*

King Grub
2005-05-23, 14:40
Är det kanske en av anledningarna att det är insulinutsöndingen man lite är ute efter genom att smutta på en gainer under passet också kanske?

Ja, det är det.

Jag skulle inte rekommendera en diabetiker att prova sig på ett sådant upplägg utan att konsultera sin läkare. Sverker, som själv är diabetiker, kan säkert utveckla saken, om han får syn på tråden.