handdator

Visa fullständig version : vad för slags kosttillskott?


metalgirl_80
2005-05-22, 16:35
Hej!

Tänkte att någon av er kanske kunde hjälpa "lilla" mig...

Jag väger 85 kg och är 172 cm. Jag tränar på gym 3 ggr/v och kör konditionsträning minst 60 min 3-5 ggr/v.
Mina måltider ser ut så här ung;

frukost; 2 skivor knäckebröd, 1 skiva fullkornsbröd, 3 skivor kalkon, 3 msk keso, grönsaker, the eller mjölk.

mellanmål 1; grov fralla, smör, ost - vad som finns på jobbet

mellanmål 2; 1 skiva knäcke, kalkon, 1 msk keso, mjölk

lunch; 100 g kyckling, fisk eller kött, 2 dl fullkornsris eller fullkornspasta, halv tallrik grönsaker, vatten eller mjölk

mellanmål 3; frukt eller 1 knäcke. proteindryck om jag har varit på gymmet.

middag; 100 g kyckling, fisk eller kött, 2 dl fullkornsris eller fullkornspasta, halv tallrik grönsaker, vatten eller mjölk

kvällsmål; 1 knäcke, 1 msk keso, mjölk eller the.

Hur sjuttsingen vet jag om/när jag behöver tillskott av olika slag, och isf vad? Efter gympass brukar jag ta Twinlabs Triple Whey Fuel - "för att jag har hört att det ska vara bra" - men är det nå´t att ha? Behöver jag andra tillskott? Hjälp mig ur denna ***djungel!! Tack!!

Fatalist
2005-05-22, 16:51
Komplettera proteinet med kolhydrater (maltodextrin t ex) efter träningen så räcker det gott och väl för att bygga muskler

metalgirl_80
2005-05-22, 16:53
dum fråga, men; var köper man det?

Mindek
2005-05-22, 16:53
Vad är dina mål med träningen och hur länge har du tränat?

Twinlab-prylar är väl helt OK, men inte speciellt prisvärda.

metalgirl_80
2005-05-22, 17:04
mitt kortsiktiga mål är iaf att trimma till kroppen o helst också gå ner i vikt...
Var väldigt fysiskt aktiv fram tills för 3 år sedan, då flyttade jag och bytte jobb och allting gick åt h-ete...sen vare soffpotatis tills januari 04...då tog jag mig i kragen och började gå ett par ggr/v och förra sommaren inhandlades ett hemmagym som "använts i perioder"... Jag började träna kontinuerligt på gym 3 ggr/v slutet av mars i år.

Jo, jag har väl förstått att Twinlab är lite "b"...men det var det jag hade fått tips om då... Har du några exempel på prisvärda märken? Tack på förhand!

metalgirl_80
2005-05-22, 17:31
Nååågon som vet något prisvärt märke för proteintillskott? Tack på förhand!! /// Emma

King Grub
2005-05-22, 17:34
Kolozzeum (http://www.kolozzeum.com/index.php?cPath=21) har prisvärt protein, Exell t ex.

Fettecke
2005-05-22, 17:40
Eiselt FX-serien och Exell är bland de billigare du kan få tag i... desutom funkar de minst lika bra som de som är dyrare... twinlab osv...

köp det billigaste protein(vassle) du hittar här på kolo så blir det bra, de ser ut att vara exell... 10kg. då har du iaf protein för 4-6 månader framöver...