handdator

Visa fullständig version : Så var göteborgsvarvet avverkat!


hubbabubba
2005-05-22, 09:14
Skönt att fått det gjort efter alla väntan! Att springa på asfalt var underskattat haha! :) Träningsverken i benen/vaderna är enorm, men det känns ruggigt skönt att fått det genomfört nu. Vilodag idag sen är det stenhårt på gymmet imorn, men självklart inte ben/vader, dem får vila. :D

Någon mer som sprang här på forumet? :)

//Patrik

sunkan
2005-05-22, 09:19
hur långt är det? :em:

Nismo
2005-05-22, 09:20
21km
Vilka tider hade ni?

keZo
2005-05-22, 09:53
Stor beundran till alla som springer gbgvarvet. Bor jag kvar här i gbg nästa år så ska jag fasiken också deltaga.

Hubbabubba...har du några tips inför ett kommande deltagande från min sida? Något som du nu dagen efter känner att du skulle ha gjort annorlunda om du skulle springa imorrn typ?

Nismo
2005-05-22, 10:07
Stor beundran till alla som springer gbgvarvet. Bor jag kvar här i gbg nästa år så ska jag fasiken också deltaga.

Hubbabubba...har du några tips inför ett kommande deltagande från min sida? Något som du nu dagen efter känner att du skulle ha gjort annorlunda om du skulle springa imorrn typ?

Har bara sprungit en gång, förra året.
Jag har inte världens bästa kondition men kom i mål på under 2timmar iaf. Fick starta i någon av de sämre startgrupperna och i början fick man gå en del för att det var så himla packat med folk. Sen när det började lösa upp sig var man lite grinig över just detta och kutade på som 17. Det skulle jag inte gjort. Bättre o ta det lite lugnare.
Annars hade jag nog testsprungit varvet några dagar innan, så fort de målat upp linjen.

TCOG
2005-05-22, 10:19
jävla GBG-varvet fick ryck...fick fan gå till gymmet eftersom de stängde av spårvagnarna. hatar fan det!!! spring någon annanstans...!

Nismo
2005-05-22, 10:21
jävla GBG-varvet fick ryck...fick fan gå till gymmet eftersom de stängde av spårvagnarna. hatar fan det!!! spring någon annanstans...!
Hahahahaha.

Mitt gym ligger exakt vid slottskogsvallen. Inne i omklädningsrummen på gymet bytte löparna om. Jag vet inte hur många massagebänkar det stog överallt. Banankartonger. Ingen idé att träna alltså.
Och dagen innan var det Lilla Göteborgs varvet, så du ska inte klaga ;)

HenrY
2005-05-22, 10:37
jävla GBG-varvet fick ryck...fick fan gå till gymmet eftersom de stängde av spårvagnarna. hatar fan det!!! spring någon annanstans...!

:laugh: :laugh:
Haha kan tänka mig TCOG blir ass lack när han är påväg till gymmet!
Står det i tidningen sen
"De flesta var glada att kunna springa och njuta av naturen under göteborgsvarvet. Medans en del kroppsbyggare vart väldigt arga och sparkade ner soptunnor för att deras väg till gymmet hade blivit en aning svårare!" Sedan följer då en bild på TCOG i en stor T-shirt o midjeväska!:D

hubbabubba
2005-05-22, 10:49
Stor beundran till alla som springer gbgvarvet. Bor jag kvar här i gbg nästa år så ska jag fasiken också deltaga.

Hubbabubba...har du några tips inför ett kommande deltagande från min sida? Något som du nu dagen efter känner att du skulle ha gjort annorlunda om du skulle springa imorrn typ?

Framförallt variera löpträningen och springa på asfalt! Har tränat inför loppet genom att bara springa i terräng. Det är väl det jag hade kunnat förbättra :) Sen vet jag inte hur vältränad du är etc..Men jag försökte löpa ~2mil var tredje vecka 2-3 månader innan varvet.

Lycka till med träningen om du beslutar dig för att springa nästa år!

//Patrik

Nismo
2005-05-22, 10:50
:laugh: :laugh:
Haha kan tänka mig TCOG blir ass lack när han är påväg till gymmet!
Står det i tidningen sen
"De flesta var glada att kunna springa och njuta av naturen under göteborgsvarvet. Medans en del kroppsbyggare vart väldigt arga och sparkade ner soptunnor för att deras väg till gymmet hade blivit en aning svårare!" Sedan följer då en bild på TCOG i en stor T-shirt o midjeväska!:D
:D :laugh:

Max
2005-05-22, 16:35
Jag var ute och sprang i morse för första gången på flera år. Mål: Ställa upp på gbg-varvet nästa år och prestera 1.35-1.45. Resultat: Jag skadade foten på nåt sätt efter ~3 km *grr*
Nu vet jag inte om jag vågar springa igen, måste antagligen vila länge nu, känns som nåt ben gått sönder eller nån sena gått av eller nåt, får ringa sjukvården imorrn.

keZo
2005-05-22, 18:07
Thanx hubbabubba och nismo...har löptränat ganska så mycket förut och tänkte ta upp det nu igen när det börjar bli segt o träna kondition inne på gymmet under sommaren. Sen lär man väl förhoppningsvis fortsätta på löpbandet under vintern. Så då borde man fixa ett gbgvarv nästa år :)

Fredrik_
2005-05-22, 20:09
Har också tänkt ställa upp på varvet nästa år.. med 1.40 nåt som mål.. får se hur det går ;)

Får ju lägga till att det var bra jobbat att komma runt!

Eva_E
2005-05-23, 14:04
Jag sprang också! Premiär var det för mig, så jag fick starta låååångt bak i startgrupperna, blev en hel del slalom mellan långsammare löpare kan jag säga...
Dels p.g.a. det, dels p.g.a. att jag hade lite hosta natten innan och därför startade lugnt så blev tiden inte riktigt den jag hade hoppats på: hade siktat på en tid på under 2 timmar, och det tog drygt 3 minuter för länge (2.03.53 närmare bestämt) för att det skulle gå hem!

Men ett juste besked inför maran var det i alla fall - gör debut på den om mindre än två veckor. Iiiiiiiii!

Eva

miapia
2005-05-23, 15:51
Jag sprang också! :) 2.23 tog det och ruskig värk i ena höften som brukar spöka när jag springer långt. Men första milen gick som en dans!

Det blir nog nästa år också, även om jag går som en gammal käring idag... ;)