handdator

Visa fullständig version : Vad tror ni om Twinlabs Triple Whey Fuel


toso
2005-05-21, 21:36
Blev rekommenderad detta proteinpulver i en butik. Tänkte bara höra om någon prövat det? Har hört att det är bra för elittränande vilket jag inte är...

Mindek
2005-05-21, 21:42
Mest vanligt vasslekoncentrat till överpris. Butikerna rekommenderar det för att de har bra marginaler på Twinlabs produkter...

Chosen
2005-05-21, 22:13
Är väl inget fel på produkten, men som mindek säger kan du få likvärdigt eller bättre protein till bättre pris från annan tillverkare.

Tips: Kolla kolozzeum-shoppen.

Vicotnik
2005-05-22, 23:39
Finns alternativ som är är billigare och som smakar bättre. Twinlabs känns som nybörjarens märke. Jag använde det i början innan jag visste bättre. ;)

Highlander
2005-05-23, 09:10
antar att det var en vanlig Hälsokost som gav dig den rekomendationen, det slår mig ständigt vad dom jävlarna försöker lura i folk enbart i syfte att sälja..
minns att jag tog en sväng in för något år sedan på en lokal Life butik i syfte att gämföra deras priser med vad jag gav för liknande produkter på annat håll..
självklart börjar tanten bakom disken med det sedvanliga försäljar snacket och det slutade med att hon rekomenderade mig att köpa Super Mass Fuel(varför vet jag inte) för då kunde man, som hon sa.. även använda den som måltidsersättare!
:D

har massvis med andra exempel på när hälsokost-biträden gör småtabbar, medvetet säljer protein som gått ut för lägre summor bakom disk osv...

twinlab´s höga pris är f.ö. INTE befogat..

thomast
2005-05-23, 10:52
även använda den som måltidsersättare!

Roligare var när jag var på hälsoapoteket för att köpa lite kreatin. Hon tog fram Met-RX monohydrat (om jag inte missminner mig) och beskrev hur tillsatsen av fosfor gjorde att man kände sig skitstark... De roliga med det hela var att hon gjorde ljudeffekter samtidigt som hon spände musklerna för att illustrera detta. :laugh:

Om du nu verkligen vill köpa twinlab, köp det på nätet! Du får det troligtvis för halva priset.

:MrT:

toso
2005-05-23, 14:54
Hehe, ja jag var i en vanlig hälsobutik. Har fått bilden av att detta är en riktigt lurig bransch. Har någon ett bra exempel på likvärdigt protein?

Davil
2005-05-23, 17:57
Hehe, ja jag var i en vanlig hälsobutik. Har fått bilden av att detta är en riktigt lurig bransch. Har någon ett bra exempel på likvärdigt protein?

För det första: Vad är det du vill ha för nytta utav den produkt du snart skall köpa?

Som återhämtning efter ett styrkepass? Eller som ett extra protein-tillskott utöver din nuvarande kost ?

mvh.

toso
2005-05-23, 20:31
För det första: Vad är det du vill ha för nytta utav den produkt du snart skall köpa?

Som återhämtning efter ett styrkepass? Eller som ett extra protein-tillskott utöver din nuvarande kost ?

mvh.


Jag vill nog att det ska fungera som återhämtning och även bygga muskler bra...

Davil
2005-05-23, 20:41
Jag vill nog att det ska fungera som återhämtning och även bygga muskler bra...

Då vet du att du även måste få i dig kolhydrater med högt GI och inte bara protein ?
Alltså: Det blir inte optimalt att enbart ta en protein-drink efter ett styrke/cardio-pass. Man skall även förse kroppen med snabba kolhydrater för maximal effekt och för att motverka att du bryter ner dina muskler istället för att bygga.

Du bör med andra ord antingen köpa en färdigblandad påse/burk emd gainer (gainer är kolhydrater+protein) Alternativt så köper du en burk med vassle-protein och även en burk/säck med maltodextrin som du sedan blandar själv till en gainer. Det sistnämnda alternativet är mest ekonomiskt, medans det första alt. är enklare,bekvämare och kanske bäst när man inte riktigt har så mkt kunskaper ang detta.

mvh.