handdator

Visa fullständig version : Köpa fler varor än tillåtet? (högst 2 st/hushåll)


Pellefant
2005-05-21, 20:31
Hej,

Ica Maxi säljer denna veckan(sista dagen imorgon) 900g fryst kycklingfilé för 39 kr, högst två st per/hushåll.

Om jag imorgon går in och köper två st, lägger dem i förvaringsskåpet och sedan köper fyra till på detta sätt, totalt sex st alltså, kan jag åka fast för något då? *screwy*

Lär såklart inte hända nått då jag tar olika kassor, så är mest intresserad av det hela ur ett teoretiskt perspektiv.

bosse_brutal
2005-05-21, 20:35
Hej,

Ica Maxi säljer denna veckan(sista dagen imorgon) 900g fryst kycklingfilé för 39 kr, högst två st per/hushåll.

Om jag imorgon går in och köper två st, lägger dem i förvaringsskåpet och sedan köper fyra till på detta sätt, totalt sex st alltså, kan jag åka fast för något då? *screwy*

Lär såklart inte hända nått då jag tar olika kassor, så är mest intresserad av det hela ur ett teoretiskt perspektiv.

har för mig att minimistraffet ligger på 20års straffarbete i sibirien ;)

King Grub
2005-05-21, 20:36
Du bryter inte mot någon lag i alla fall.

Så gör jag varje gång det är begränsning på något prisnedsatt som jag vill ha; ut och in i affären. :thumbup:

Mindek
2005-05-21, 20:36
Ja, 10 års fängelse och livstids utvisning från ICA

ante
2005-05-21, 20:48
Hej,

Ica Maxi säljer denna veckan(sista dagen imorgon) 900g fryst kycklingfilé för 39 kr, högst två st per/hushåll.

Om jag imorgon går in och köper två st, lägger dem i förvaringsskåpet och sedan köper fyra till på detta sätt, totalt sex st alltså, kan jag åka fast för något då? *screwy*

Lär såklart inte hända nått då jag tar olika kassor, så är mest intresserad av det hela ur ett teoretiskt perspektiv.

Ingenting händer, du kanske blir utskrattad av butikspersonalen i bästa fall :D

z_bumbi
2005-05-21, 20:48
Så gör jag varje gång det är begränsning på något prisnedsatt som jag vill ha; ut och in i affären. :thumbup:


Jag brukar fråga i butiken om de inte kan göra ett undantag men jag har sämre kondition också.

n1tro
2005-05-21, 21:29
ta med dig en armé av kompisar ...

Jense
2005-05-21, 21:46
du får jobb som kassör

MacLeod
2005-05-23, 00:35
Jag fattar inte vad du ska göra? Först köper du två, lägger dom i ett förvaringsskåp (?) och sen köper du 4 till..vilket du inte får göra?
Va fan menar du? Vad är det för jävla förvaringsskåp? O varför köper du fyra stycken efter du köpt 2?

Krampus
2005-05-23, 00:41
Vilka illasinnade, genomarbetade, kriminella teorier du ligger inne med Pelle..
:nono:

jwzrd
2005-05-23, 06:16
Jag fattar inte vad du ska göra? Först köper du två, lägger dom i ett förvaringsskåp (?) och sen köper du 4 till..vilket du inte får göra?
Va fan menar du? Vad är det för jävla förvaringsskåp? O varför köper du fyra stycken efter du köpt 2?

I omgångar om två i taget... köp 2, in med dom i förvaringsskåpen utanför kassan, 2 nya osv...

Jax
2005-05-23, 08:00
Tidernas reklamknep!

Tror dom visade det på något tv-program en gång i tiden att folk köper mer när det står exempelvis max 2 st. Istället för att bara ta en som de antaligen hade gjort så tar de två istället (majoriteten äter nämnligen inte flera kilo kyckling i veckan;)). Hur som helst tror jag inte de bryr sig så mycket om du så köper tio kilo.

daja
2005-05-23, 08:55
Hej,

Ica Maxi säljer denna veckan(sista dagen imorgon) 900g fryst kycklingfilé för 39 kr, högst två st per/hushåll.

Om jag imorgon går in och köper två st, lägger dem i förvaringsskåpet och sedan köper fyra till på detta sätt, totalt sex st alltså, kan jag åka fast för något då? *screwy*

Lär såklart inte hända nått då jag tar olika kassor, så är mest intresserad av det hela ur ett teoretiskt perspektiv.

haha, du slår fan rekord! ja självklart åker du fast. polisen står utanför och kontrollerar matpåsarna, dom ser helst att du inte köper gurka eller annat som kan användas som tillhygge.

Fultjack
2005-05-23, 09:15
jobbar själv i kassa, ibland vet man inte om alla erbjudanden, fläskfile för 59kr / kg tex, så får man köpa max 1 kilo, men vissa han köpa 3-4kg av mig innan jag visste om nånting =P

Pellefant
2005-05-23, 09:17
Det gick bra igår kväll, blev fyra st.

JJ
2005-05-23, 09:18
Det gick bra igår kväll, blev fyra st.
Det tror du bara. Snuten har dig under bevakning.

Megatuttarna
2005-05-23, 11:27
Jag tar alltid med mig lillebrorsan och alla hans polare, ger dem pengar och lassar på allt jag ska ha. Då slipper man gå massa vändor och får ut en 10 kg ganska enkelt.