handdator

Visa fullständig version : Lite deffbilder, 40 kg skiljer....


Stenberg
2005-05-20, 23:49
Blev lite inspirerad av alla deffade människor här så tänkte lägga upp några, om än taskiga, före och efter bilder. Första bilden är tagen 4 år sedan, 120 kg. De andra bilderna är tagna idag, 81 kg... Jobbar på att få lite muskler nu.... Jäklar va svårt det är att ta kort på sig själv förresten... ;)

Stenberg
2005-05-20, 23:51
....

blekfet2
2005-05-21, 00:11
jävlar vilken skillnad...härligt jobbat!

WHITEFOLKS
2005-05-21, 00:23
nu är det bara på med kvalitetsmassa :)

Fredrik_
2005-05-21, 05:28
Otroligt bra jobbat.. måste kännas enormt skönt :)

Är lite i samma läge som du är.. har precis börjat försöka lägga på mig lite muskelmassa efter att ha tappat i vikt.

Pellefant
2005-05-21, 06:11
Toppen! :thumbup:

Mental
2005-05-21, 08:48
Grattis!!!

Angående självbilder, kolla om inte kameran har någon form av självutlösare.

mela
2005-05-21, 08:53
Ser skitbra ut :hbang: Riktigt bra :)
Tränar du något ?

Johan_P
2005-05-21, 09:18
Ashärlig nedgång :thumbup:

På med lite kvalitetsmassa nu bara, börja träna :)

Nismo
2005-05-21, 09:42
Du ska känna dig enormt stolt! Härligt kämpat.

Stenberg
2005-05-21, 09:49
Tack för alla positiva kommenterar! Tog bilderna med mobilen, därav den taskiga kvalitén.
Har tränat ganska mycket tidigare, men började plugga till civilingenjör i höstas och då har det prioriterats, plus att flytten till Sthlm rubbade kostvanorna en del. Man är inte van dygnet runt öppna 7-11 och caféer i varje hörn =). Tränar styrka två gånger i veckan, HIIT två gånger (20 min cykling), box en gång och så blir det en del morgonpromenader. Skulle väl vilja komma upp i 3-4 styrkepass plus 2-3 ggr cardio, sen skulle jag behöva äta lite mer och bättre för att bygga massa. Svårt det här... ;)

mela
2005-05-21, 09:54
Jo det är lite krångligt. Men det ser grymt bra ut :thumbup:

Karate_kid
2005-05-21, 09:58
Bra jobbat som fan mannen :thumbup:


hur såg ditt upplägg ut?

Frippe_L
2005-05-21, 10:02
Grattis! Det är nåt liknande jag gjort, från 130kg till 85kg på 10 månader, sen böjade jag träna mer inriktat på styrka. *flex* Har du med överflödig hud som hänger lite på magen eller?

Jay-Z
2005-05-21, 10:09
Riktigt strongt! Kul att se. :)

JAM
2005-05-21, 14:19
Fan vad du ska känna dig stolt över din medgång! 40 kg ner, det är ju ruskitgt bra gjort! Du måste känna dig som en helt ny människa, right? :)

Nu är det bara att träna och bygga muskler på det här så ska du se att det blir än bättre! ;)

Matte_Maiden
2005-05-21, 16:55
Bra jobbat! :thumbup:

Stenberg
2005-05-21, 17:30
Antar att jag levde väldigt osunt, har dock alltid gillat å sporta å så men....
Det första jag gjorde var att skippa godis helt. Fortsätta dock att äta "skräpmat" och efterrätter ibland som vanligt. Sen skippade jag all läsk, körde endast vatten i alla möjliga former. Fick också träningsprogram av en kompis som gick på skidlinjen på gymnasiet där jag gick. Ett nytt för varje vecka, började lätt med promenader, stavgång, lite lätt löpning och så. Sedan trappades det sakta upp. Detta gjorde att jag gick ner till 98 kg på ett år. Sen har man typ fortsatt och ändrat i kost och tränat och så, och nu är det ca 80 kg....
Tror helt klart på en långsam viktnedgång, att lägga sig på ett energiintag som är lite under vad man förbrukar, och så får det ta tid. Har ju inte varit frågan om nån jojobantning för min del under de här tre åren, utan stadigt nedåt. Senaste året har det väl dock gått väldigt sakta, så nu ligger man väl i balans eller vad man kan kalla det....

Mental
2005-05-21, 18:16
Antar att jag levde väldigt osunt, har dock alltid gillat å sporta å så men....
Det första jag gjorde var att skippa godis helt. Fortsätta dock att äta "skräpmat" och efterrätter ibland som vanligt. Sen skippade jag all läsk, körde endast vatten i alla möjliga former. Fick också träningsprogram av en kompis som gick på skidlinjen på gymnasiet där jag gick. Ett nytt för varje vecka, började lätt med promenader, stavgång, lite lätt löpning och så. Sedan trappades det sakta upp. Detta gjorde att jag gick ner till 98 kg på ett år. Sen har man typ fortsatt och ändrat i kost och tränat och så, och nu är det ca 80 kg....
Tror helt klart på en långsam viktnedgång, att lägga sig på ett energiintag som är lite under vad man förbrukar, och så får det ta tid. Har ju inte varit frågan om nån jojobantning för min del under de här tre åren, utan stadigt nedåt. Senaste året har det väl dock gått väldigt sakta, så nu ligger man väl i balans eller vad man kan kalla det....

Jävligt vettigt tänkt, många vill att det ska gå så snabbt som möjligt, de vill ha det "överstökat" så de kan återgå till att äta lika illa igen :MrT:

Jag bantade ganska hårt i början, för att sänka tempot allt efter som förnuftet och kunskaperna tog över :) jag var jävligt grön när jag började, kalorier var helt klart överkurs för mig. Men nu är det som en andra natur för mig. Tar man det över lång tid och låter det bli en del av livsstilen så blir det hållbart.

Det enda jag ångrar är att jag försatte mig i situationen till att börja med :)

woxiz
2005-05-23, 12:50
Hur lång e du? Har e de med överflödig hud? Själv har jag tappat från 120kg till 90+kg och jag har en del störig överflödig hud på magen.

mangemani
2005-05-23, 14:02
whoa!
trodde först det var en helt annan person på den första bilden.

vet hur det är att gå ner sådär mycket.
mycket bra gjort :) :hbang:

Sonny
2005-05-23, 14:10
*yourock*

Stenberg
2005-05-23, 18:52
Jag är ca 183 cm. Jo det har blivit en del överflödig hud, det är det tristaste ju st nu tycker jag. Antar att det inte går att få bort det heller utan att operera?

woxiz
2005-05-23, 20:32
Nej det gör ju inte det... *grr*
Har funderat på att operera bort hud. Har inte kollat upp något närmare vad det kostar och var man vänder sig dock.

Focus
2005-05-23, 20:35
Starkt jobbat! *yourock*

robb.eR
2005-05-24, 21:07
Mycket starkt jobbat! Fan, bra gjort killen! :)
Du ska tacka din kompis på skidgymnasiet nå otroligt mycket för all hjälp.
Hade du klarat det utan han? Motivation och uppfinningsrikedom? Tror inte det, ensam är inte alltid stark. Så tacka din kompis! :)
Sen ska du veta, att den hud du har på magen nu kunde varit förbannat mycket värre om du hade sjunkit som en sten i vikt. Var glad för att du hade en så pass vettig nedgång i vikt som du hade.

Tack för mig och lycka till med din fortsatta träning!
Bygg muskler som fyller ut huden så kanske du inte behöver nått större ingrepp! :)

King Grub
2005-05-24, 21:16
Har inte kollat upp något närmare vad det kostar

Runt en 30000 kronor.

woxiz
2005-05-25, 00:16
Runt en 30000 kronor.

Är det helt kört att på nåt sätt få det gratis? Typ pga psykiskt lidande eller nåt sånt? Känns inte som man vill lägga 30k på det.

Metal_boy_
2005-05-25, 11:48
Är det helt kört att på nåt sätt få det gratis? Typ pga psykiskt lidande eller nåt sånt? Känns inte som man vill lägga 30k på det.

Tycker att när det gäller en sån grej så borde det vara gratis. Fler kunde börja leva lite mer sunt, och på gott få en operation som denna. Det är inga kostnader mot mediciner och all behandling för sjukdomarna dom drar på sig av att gå omkring med bred last.

EDIT: Btw, starkt jobbat! Se dig själv som en förebild :thumbup:

Callister
2005-05-25, 21:58
Är det helt kört att på nåt sätt få det gratis? Typ pga psykiskt lidande eller nåt sånt? Känns inte som man vill lägga 30k på det.
Beror på hur du gått ner i vikt, alltså med hjälp av sjukhusprojekt eller liknande. I sådant fall så betalas operationen. Vilket den gör för mig, om det behövs, vet inte än ...

Frazze
2005-05-25, 22:03
Imponerande!

massive
2005-05-27, 08:42
mycket fint! :thumbup: