handdator

Visa fullständig version : Vilka kosttillskott ??


Krille 87
2005-05-20, 20:31
Har tränat nu i ca. 7 månader och e 17 bast. Allt har gått bra hittills men de senaste har jag varit sjuk så jag har inte kunnat träna alls... Men till sommaren ska jag köra stenhårt och då undrar jag vilka kosttilskott jag ska använda mig av för att det kommer bli mycket träning.. Gym på morgonen 4-5 gånger i veckan samtidigt som jag tränar fotboll 2 gånger i veckan + match.. Ska jag köra protein plus malto eller ska jag köra på en vanlig hedlig Gainer.. Andra tillskott som kreatin börjar kännas intressant.. Något annat förslag förutom att äta riktigt mycket och bra ?

Krille

WHITEFOLKS
2005-05-20, 20:37
Protein + malto / druvsocker och ev. kreatin är ju bra grundgrejer. Allt utöver det blir allt som oftast overkill.

JAM
2005-05-20, 23:00
Ska jag köra protein plus malto eller ska jag köra på en vanlig hedlig Gainer.. Andra tillskott som kreatin börjar kännas intressant..
Ofta blir det lite billigare med protte och malto jämfört med färdig gainer. Dessutom får du bestämma proportionerna själv.

Kreatin? Visst, prova en "kur". Kanske svarar du väldigt mycket, kanske nästan inget alls.

Om du ska ha något mer förutom det som nämnts kanske ett långsamt mellan-/nattmålsprotein kan vara intressant. Detta (http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=21&products_id=121) ger dig 40 mål á 21.75 g långsamt protein för ungefär en femma styck.

Jay-Z
2005-05-20, 23:03
Om du ska ha något mer förutom det som nämnts kanske ett långsamt mellan-/nattmålsprotein kan vara intressant. Detta (http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=21&products_id=121) ger dig 40 mål á 21.75 g långsamt protein för ungefär en femma styck.


Synd att det klumpar sig bara, vilket inte mintchokladen gör.

AnimalGen
2005-05-21, 15:36
Allt det övriga plus vitaminer & mineraler.

Matte_Maiden
2005-05-21, 16:01
Allt det övriga plus vitaminer & mineraler.

Why? Äter man så illa att man inte får i sig tillräckligt via maten bör man nog snarare se över maten i övrigt än införskaffa sig massor av tillskott. Antar att du syftar på "riktiga" tillskott som typ AnimalPak och så. En brustablett utspridd över dagen vid måltiderna är då att föredra om man får för sig att det slinker ner för lite, enligt mig. Billigare samt att man slipper krångla till det.

Matte_Maiden
2005-05-21, 16:05
Till topic. Gainer alternativt egen blandning av malto/protein samt efter ett tag kreatin är det jag rekomenderar. Ingen idé att snura ner sig i pillerträsket och fokusera på smådetaljer när det oftast i slutändan är träningen och käket som spelar roll. Ett piller gör inte skitmaten bra.

Herkulez
2005-05-21, 16:07
Protein + malto / druvsocker och ev. kreatin är ju bra grundgrejer. Allt utöver det blir allt som oftast overkill.
:thumbup:

Det enda man behöver som nybörjare, vitaminer och sånt får du i dig via kosten., enomdan kan du äta isåfall för att vara säker.

Vassle som protein då :thumbup:

Jay-Z
2005-05-21, 16:15
Alla Nox-preparat du kan hitta. De kommer fett boosta din pump och vaskularitet.



























:D

Matte_Maiden
2005-05-21, 16:48
Alla Nox-preparat du kan hitta. De kommer fett boosta din pump och vaskularitet.



























:D

Släng in alla preparat vars namn innehåller x, y och x samt alla med coola förpackingar och tuffa slogans.

mentzer
2005-05-21, 16:55
Släng in alla preparat vars namn innehåller x, y och x samt alla med coola förpackingar och tuffa slogans.

Och alla som gör reklam på flera sidor i muskeltidningarna om hur många hundra procent bättre deras tillskott är än alla andra. ;)

mentzer
2005-05-21, 16:56
Alla Nox-preparat du kan hitta. De kommer fett boosta din pump och vaskularitet.
Då har man täckt de grundläggande behoven.

Matte_Maiden
2005-05-21, 17:14
Och alla som gör reklam på flera sidor i muskeltidningarna om hur många hundra procent bättre deras tillskott är än alla andra. ;)

Exakt! Samtidigt som de dessutom kostar en tredjedel av priset av de "sämre" produkterna. :D

mentzer
2005-05-21, 17:25
Exakt! Samtidigt som de dessutom kostar en tredjedel av priset av de "sämre" produkterna. :D
Sen finns det även de som kostar tre ggr mer eftersom deras produkter är sååå mycket bättre....

Matte_Maiden
2005-05-21, 17:41
Sen finns det även de som kostar tre ggr mer eftersom deras produkter är sååå mycket bättre....

Ja, men då är du ju sällan samma grejer. :D Då är det ju ultramegasuperfiltrerat isolat av vasslehydrolysatkoncentrat vi snackar. :D

Ekonom
2005-05-21, 17:43
*innocent* anar en smula ironi...

Matte_Maiden
2005-05-22, 11:44
*innocent* anar en smula ironi...

:confused:

Men för att verka lite seriös och hålla mig till topic. Keep it simple och fixera dig inte vid avancerade grejer. Det är bättre att sköta alla hyfsat än att strunta i maten och bara koncentrera sig på tuffa tillskott.

Mindek
2005-05-22, 12:15
ALA är ju bra det med, tycker jag i alla fall...