handdator

Visa fullständig version : Samma muskelgrupp flera gånger samma dag?


Krabba
2005-05-20, 18:47
Hej! Jag har några dagar lite svårt att klämma in ett helt pass pga av jobb och dåliga öppettider på gymmet... Frågan är om jag kan sticka in på gymmet och typ köra ryggen 3x15 minuter under olika perioder av dagen istället för 45 minuter direkt?

Personliga Persson
2005-05-20, 19:02
om du vill så kan du...om det är bra eller inte låter ja va osagt, men hur roligt blir det i längden att träna 3 pass på en dag.
jag hade tröttnat...

z_bumbi
2005-05-20, 19:07
Testa och se hur det funkar, det är vanligt om man ska försöka öka i en viss övning (T ex chins.) att man ett set då och då under en dag men på 15 minuter hinner man ju mer än ett set.

En fördel som jag kan tänka mig är att muskeln rent energimässigt är absolut laddad inför varje 15-minutare.
En nackdel är att den är trött på andra sätt sen passet innan. :D

Krabba
2005-05-20, 19:26
Härligt
Jag var helt säker på att ngn skulle säga något i stil med bla bla testosteronet sjunker, inga gains blah blah... Men nu kan jag köra det med gott samvete :hbang:


Tänkte förresten utnyttja tråden till att fråga vilka muskelgrupper som passar bäst att kombinera med varandra...

Bröst, mage
Rygg, ben
Axlar, Mage
Biceps, Triceps

Detta är vad jag kör just nu. Låter det bra att köra dom varsin gång i veckan? Eller vad är bäst? Bra ordning?