handdator

Visa fullständig version : Vad ska jag äta under dessa tider?


Niclas03
2005-05-20, 18:42
Tjena!

Vill gå upp i vikt så fort som möjligt. Men det har tagit stopp nu verkar det som. :(

Detta äter jag under dessa tider.

Frukost:7:30 . Gröt (så mycket jag orkar) + 2 ägg. Blir ca 5 dl mjölk till det.

Lunch 12:10 . Det som finns + grönsaker. (går i skolan så har ingen möjlighet att äta mellan frukost och lunch.

Mellanmål 15:15 (direkt efter att jag kommit hem från skolan). Gröt ( så mycket så att jag inte spyr vid träningen precis efter) + 2 ägg. Blir ca 5 dl mjölk till det.

Efter det drar jag och tränar. Nere vid gymmet 16:00-16:15.

Kommer hem runt 18:00. Äter honungspuffar, 6 dl mjölk och en tonfiskburk.

Sover vid 22:00 - 22:30. Då äter jag en kvargburk.

Tacksam för seriösa svar.

Johan_P
2005-05-20, 18:46
Ta med chachewnötter till skolan, och ät dem på rasterna. Ät mycket mat, alltid.

Vad väger du nu och hur mycket vill du väga?

Niclas03
2005-05-20, 18:57
Ta med chachewnötter till skolan, och ät dem på rasterna. Ät mycket mat, alltid.

Vad väger du nu och hur mycket vill du väga?

vad är det för nötter? *spy*

Jag äter alltid mycket mat, glömde nog tillägga det.

Nu väger jag 71 kg. Är 175 cm.

Ca 80-85 pannor vore bra. Inte så höga mål alltså.

Johan_P
2005-05-20, 19:01
Haha, kan inte den rätta stavelsen, någon nöt får rätta mig :D Hehe, skämt osido..

Men din inställning till nya grejor (?) verkar inte så bra ;)

Tycker du ska äta lite mackor till din gröt också, bra kolhydratskälla. Glöm inte att äta lite annat också då och då, ät bra mat.

Niclas03
2005-05-20, 19:07
Haha, kan inte den rätta stavelsen, någon nöt får rätta mig :D Hehe, skämt osido..

Men din inställning till nya grejor (?) verkar inte så bra ;)

Tycker du ska äta lite mackor till din gröt också, bra kolhydratskälla. Glöm inte att äta lite annat också då och då, ät bra mat.

Är redo att äta vad som helst :) (inte bajs, dock)

Det jag inte förstod är vad som finns i nötterna som ska få mig att växa ^^.

Du/Ni får gärna komma med andra förslag på mat. Gröten får jag typ kväljningar av bara jag tänker på det :/. Känner mig konstant hungrig. Spelar ingen roll om jag äter väldigt mycket. Jag är ändå hungrig efter 1-1½ timme.

Niclas03
2005-05-20, 19:09
cashewnötter menar han. och du verkar inte ha så stor koll på hur mycke du behöver äta. ät något annat än gröt också, gröt mättar väldigt bra, kanske för bra i ditt fall?

Nae jag är inte så insatt i hur mycket jag behöver äta. Gröten mättar men inte länge. Efter 1 timme är jag hungrig igen :/.

MyungChul
2005-05-20, 19:10
Är redo att äta vad som helst :) (inte bajs, dock)

Det jag inte förstod är vad som finns i nötterna som ska få mig att växa ^^.

Du/Ni får gärna komma med andra förslag på mat. Gröten får jag typ kväljningar av bara jag tänker på det :/. Känner mig konstant hungrig. Spelar ingen roll om jag äter väldigt mycket. Jag är ändå hungrig efter 1-1½ timme.

1. Hur gammal är du?
2. Varför äta något "som ger en kväljningar"? Då lär det ju knappast mätta lika bra som jag trodde det gjorde i början av tråden.
3. Ät bättre, finns tusen trådar om de här

Niclas03
2005-05-20, 19:14
1. Hur gammal är du?
2. Varför äta något "som ger en kväljningar"? Då lär det ju knappast mätta lika bra som jag trodde det gjorde i början av tråden.
3. Ät bättre, finns tusen trådar om de här

16.

Vet inte något annat att äta än just gröt. (som vi har i skafferiet). Kom med tips på vad jag kan inhandla.
Tvingar man i sig och har mycket sylt på så går det i.

Har letat efter trådar men, ja. Inte hittat något :em:

WHITEFOLKS
2005-05-20, 19:17
Mjölk är annars ett bra sätt att få i sig extra energi av bra kvalitet. Drick mjölk med varje måltid :)

MyungChul
2005-05-20, 19:25
16.

Vet inte något annat att äta än just gröt. (som vi har i skafferiet). Kom med tips på vad jag kan inhandla.
Tvingar man i sig och har mycket sylt på så går det i.

Har letat efter trådar men, ja. Inte hittat något


Ok. Först och främst, nötter är en utmärkt källa till bra fetter(Du frågade tidigare om nötter). Fett håller kroppens hormonnivåer i en bra balans, förutsatt att du äter tillräckligt. Vad du kan äta, pasta(100g) med tonfisk(150g), grönsaker och mjölk(500g). Är en bra måltid, borde ligga på 80g Kolhydrater, 60g Protein och ~15g fett beroende på vad du dricker för mjölk. Annars ris och kyckling, potatis och fisk.... finns massa. Titta till exempel i matlagningsdelen av forumet. Till väldigt stor nytta.

Mjölk är annars ett bra sätt att få i sig extra energi av bra kvalitet. Drick mjölk med varje måltid :)

Det verkar han ju som sagt redan göra. ;)

WHITEFOLKS
2005-05-20, 19:30
MER mjölk! nä men duh kanske skulle läst det han sa hehe. Nötter är bra, ett billigt alternativ är sojabönor annars :)

Dr Nilsson
2005-05-20, 23:21
När jag vill ha i mig extra energi så brukar jag doppa brödet i olivolja, är nyttigt energirikt och mycket gott.

blanda i olja i maten också.

brukar även som skrivet trycka i mig nötter och olika frön, tex solrosfrön