handdator

Visa fullständig version : Vad ska man äta efter festen?


rubber_duck
2005-05-20, 16:17
Jag ska ut och dricka öl i kväll, trotts alla negativa sidor av det......Hursomhelst vet jag att en av dessa är att förbränningen av den mat man intar under påverkan av alkohol är i det närmaste obefintlig och därför lägger man lätt på sig fett. Men när jag kommer hem vid 01.00 och inte har ätit något sedan klockan sex så borde det väl ändå vara bättre att äta något än att stå över, eller? Och ifall ni tycker att man ska äta något, vad isåfall?

WHITEFOLKS
2005-05-20, 16:21
Jag skulle äta som vanligt och ha ölen som extra kalorier. Se till att dricka mycket vatten också.

rubber_duck
2005-05-20, 16:49
Precis vad jag brukar göra. Kliver även upp mitt i natten och dricker ett par gånger. Så jag ska inte lägga vikten vid protein eller något liknande?

WHITEFOLKS
2005-05-20, 17:13
Ät som vanligt, lite mindre kolhydrater antar jag behövs så lite mer protein/fett kan du ju trycka in då.

hultman
2005-05-20, 17:33
Men problemet är väl att alkoholförbränningen ockuperar levern, vilket betyder att allt energiöverskott resulterar i fettökning?

WHITEFOLKS
2005-05-20, 17:58
Ja men det tycker jag man får ta, tar hellre lite extra fett än att försöka hålla "formen" på kostnad av ev. muskelförlust.

Olsson
2005-05-20, 18:31
Jag tycker helt klart att du ska smälla i dig en fet kebab, för de e så jävla gott efter att man varit ute :) Så svårt är det inte att släppa på alla muskelbyggartankar för en kväll för att njuta och ha roligt.

Nismo
2005-05-20, 18:42
Jag tycker helt klart att du ska smälla i dig en fet kebab, för de e så jävla gott efter att man varit ute :) Så svårt är det inte att släppa på alla muskelbyggartankar för en kväll för att njuta och ha roligt.

Jag var nära i lördags.
Tog någon meny på Burger King, fast med stekt kyckling och minimorötter istället för pommes.

MyungChul
2005-05-20, 19:29
Jag tycker helt klart att du ska smälla i dig en fet kebab, för de e så jävla gott efter att man varit ute :) Så svårt är det inte att släppa på alla muskelbyggartankar för en kväll för att njuta och ha roligt.

å andra sidan MÅSTE man inte dricka för att man är ute. men själv tycker jag att makaroner med mycke ost och skinka är super :) även jättemackor.. glass.. mackor.. det mesta som går att tugga på.. ris och kolasås är säkert skitgott på fyllan de med *innocent*

Depzon
2005-05-22, 09:41
Jag tänkte komma med en fråga här. I sommar ska jag på ett par festivaler och vara mer eller mindre berusad 2-3 dygn i sträck och sova i tält och så. Funderar på att ta med mig måltidsersättningar som man kan blanda i mjölk eller vatten och äta, eftersom det blir smidigt och billigt, istället för att varje gång man blir hungrig gå till hamburgervagnen.

Borde jag spara måltidsersättningen till bättre tillfällen (då de kan tillgodogöras bättre) eller skulle de kunna passa ypperligt på supfestival? Kan de ha någon viktig anabol/anti-katabol funktion istället för enbart ekonomisk/smidig funktion? Visst är det säkert bättre än skräpmaten, men om man ändå inte kan tillgodogöra sig nån vettig näring om man super...

mentzer
2005-05-22, 09:51
Jag tänkte komma med en fråga här. I sommar ska jag på ett par festivaler och vara mer eller mindre berusad 2-3 dygn i sträck och sova i tält och så. Funderar på att ta med mig måltidsersättningar som man kan blanda i mjölk eller vatten och äta, eftersom det blir smidigt och billigt, istället för att varje gång man blir hungrig gå till hamburgervagnen.

Borde jag spara måltidsersättningen till bättre tillfällen (då de kan tillgodogöras bättre) eller skulle de kunna passa ypperligt på supfestival? Kan de ha någon viktig anabol/anti-katabol funktion istället för enbart ekonomisk/smidig funktion? Visst är det säkert bättre än skräpmaten, men om man ändå inte kan tillgodogöra sig nån vettig näring om man super...
Tänkte du gå upp varje morgon och träna också? Ta med dig allt, kreatin, vassle, malto och några såna där no-tabletter för att ha en grym pump hela festivalen, då kommer du känna dig stor och stark hela tiden. ;)

Depzon
2005-05-22, 10:09
Varje gång man går in i tältet för att hämta nånting passa på att dra några besinningslösa armhävningar och några våldsamma reps med en ölkarta :)

mentzer
2005-05-22, 10:17
Varje gång man går in i tältet för att hämta nånting passa på att dra några besinningslösa armhävningar och några våldsamma reps med en ölkarta :)
Problemet är ju bara att vikten på ölkartan borde minska efterhand. Ingen vidare överbelastning där inte...

DTH
2005-05-22, 10:53
Tänkte du gå upp varje morgon och träna också? Ta med dig allt, kreatin, vassle, malto och några såna där no-tabletter för att ha en grym pump hela festivalen, då kommer du känna dig stor och stark hela tiden. ;)


Hahaha!!! :D