handdator

Visa fullständig version : Nån som kan Photoshop?


Slartibartfast
2005-05-20, 12:25
Hur får man så att alla actions syns i History-menyn. Allt man gör ska ju komma i en lista under varandra så att man kan ta bort det man inte vill ha gjort, men som det är nu så bildas det ingen lista, utan det bara bygger på den första posten så att om man tar bort den så går hela bilden tillbaka till ursprungsläget.

Hoppas ni fattar.

Bolio
2005-05-20, 12:28
Skit i Photoshop. Du är snygg som du är.

Jarod
2005-05-20, 12:52
Du glömmer väl inte att klicka på "record" innan du gör momenten? Och sen "stop" när du är klar?

Nalfaren
2005-05-20, 13:01
Kolla under Redigera, inställningar.
Kolla så att fältet historik inte står på för lite.
Standard 20, max är 99.

Det gäller historik, eller menar du actions (de man spelar in)
du kan msna om du vill ha mer hjälp: nicklas@nalf.it
(jobbat med photoshop i över 10 år ;)

Jarod
2005-05-20, 13:02
...och sen hoppas jag att du vet att du har "history"-fliken uppe... Action-fliken ligger ju där bakom. Öppnar du "action"-fliken så kan du ladda upp default-alternativen som ser ut typ såhär...

Tomten
2005-05-20, 13:23
Hur får man så att alla actions syns i History-menyn. Allt man gör ska ju komma i en lista under varandra så att man kan ta bort det man inte vill ha gjort, men som det är nu så bildas det ingen lista, utan det bara bygger på den första posten så att om man tar bort den så går hela bilden tillbaka till ursprungsläget.

Hoppas ni fattar.

actions är ju ett set med tidigare genererade "handlingar" varför ska de synas i history? History vill du ju bara komma åt om du ska "ångra" ett misstag.

Slartibartfast
2005-05-20, 14:44
History vill du ju bara komma åt om du ska "ångra" ett misstag.

Det är precis det jag vill. History-listan syns inte. Men jag ska pröva det som ni säger.

Slartibartfast
2005-05-20, 14:50
Kolla under Redigera, inställningar.
Kolla så att fältet historik inte står på för lite.
Standard 20, max är 99.


Finemang! Det funka!

Tack för det! :cheers: