handdator

Visa fullständig version : bygga upp


råkkare
2005-05-20, 11:49
Är inte riktigt nöjd med min muskelutveckling..har deffat nu ett tag förlorat ganska mkt.även om det är somamr snart så känner jag för att starta en uppbyggnadsfas under deffen har jag luggit på ca1700kcal hur mkt kan jag öka nu när jag vill sätta mer muskler.är trött på deff och grinig nu skall här byggas stenhårt

King Grub
2005-05-20, 11:53
Helt omöjligt att i förväg svara på hur mycket någon kan öka i muskelmassa på en viss tidsperiod. Det är inte bara en faktor som spelar in, utan mängder.

z_bumbi
2005-05-20, 12:05
Lägg dig på kalorinollnivå i 1-2 veckor så kommer det antagligen att bli lättare att öka i muskler och samtidigt hålla ner fettnivån något. Skilj mellan den lite ökade kolhydratinladdningen och annan viktuppgång under den här perioden dvs du kommer att gå upp en del i vikt men den uppgången avtar efter några dar och ligger du sen still så är det nollnivån.

Sen ökar du bara kalorierna tills du ökar i vikt i en för dig rimlig takt, om du har ätit 1700 kcal så väger du gissningsvis inte så mycket så du kan säkert öka ganska snabbt.

JAM
2005-05-20, 23:17
Är inte riktigt nöjd med min muskelutveckling..har deffat nu ett tag förlorat ganska mkt.även om det är somamr snart så känner jag för att starta en uppbyggnadsfas under deffen har jag luggit på ca1700kcal hur mkt kan jag öka nu när jag vill sätta mer muskler.är trött på deff och grinig nu skall här byggas stenhårt
Ska du starta en "uppbyggnadsfas under deffen"? En kcalöverskottsperiod under kcalunderskottsperioden?

1700 kcal tycker jag låter väldigt lite, men du kanske är tjej? Eller väldigt smal?

Är som sagt omöjligt att säga hur mycket du kan öka... Det beror på bra många fler faktorer än vad du stoppar i munnen.

råkkare
2005-05-21, 07:39
[QUOTE=JAM]Ska du starta en "uppbyggnadsfas under deffen"? En kcalöverskottsperiod under kcalunderskottsperioden?

1700 kcal tycker jag låter väldigt lite, men du kanske är tjej? Eller väldigt smal?


Nej jag är varken tjej eller väldigt smal.. är 1.83 och väger 74 kilo,ja 1700 är väldigt lite för mig och jag har rasat väldigt mycket,ja jag vill ligga på kaloriöverskott för att få upp mina muskler igen och det gör inget om det kommer lite fett på kuppen,börjar med att ta lite mer gainers utspritt över dagen

MyungChul
2005-05-21, 17:06
låter som en fullständigt värdelös plan att "sprida ut gainers" över dagen då det är för snabb energi för att kunna användas i annat samband än träning/hård fysisk aktivitet. du bör läsa lite mer om kost och näring innan du ger dig på en "uppbyggnadsperiod". och får jag fråga, varför deffar du lite halvt och sen går du på en bulk?