handdator

Visa fullständig version : Nu är det nåt skit med datorn igen!!


Slartibartfast
2005-05-20, 10:51
Program och browserfönster släcks helt plötsligt. När man ska drag-droppa nåt till photoshop så kan photoshop släckas på en tiondels sekund. Det bara försvinner, och så får man starta upp skiten igen. Samma sak med browserfönster. Allt släcks.

Vad beror det på?

AcidSleeper
2005-05-20, 10:55
En stor bugg kanske!

Har du installerat någon uppdatering av windows på sista tiden som kan vara orsaken?

En lösning är att ominstallera Windows!

Slartibartfast
2005-05-20, 11:28
Har du installerat någon uppdatering av windows på sista tiden som kan vara orsaken?


Nä.

Jag har installerat och avinstallerat kazaa. Kan det ha fuckat upp något.

Tomten
2005-05-20, 11:56
Program och browserfönster släcks helt plötsligt. När man ska drag-droppa nåt till photoshop så kan photoshop släckas på en tiondels sekund. Det bara försvinner, och så får man starta upp skiten igen. Samma sak med browserfönster. Allt släcks.

Vad beror det på?

Kanske är dåligt med ström i Clontarf Castle? ;)

eller så kan du ju ha åkt på något virus när du lekt med kaaza...

Slartibartfast
2005-05-20, 12:07
Kanske är dåligt med ström i Clontarf Castle? ;)

eller så kan du ju ha åkt på något virus när du lekt med kaaza...

Ja, vi har dieselgenerator. :(

Jag tycker inte att jag ska ha kunnat dra på mig nåt virus. Jag bara installerade sökte en grej, konstaterade att den inte fanns och avinstallerade. Tycker inte att jag kan ha fått nåt virus av det.

Piranha
2005-05-20, 12:12
Man brukar väl få lite bonusprogram på köpet när man installerar Kazaa ( även i lightversionen ) , om du kör XP å kör en system restore ifrån senaste restorepoint , om problemet fortfarande återstår , blås bruken.

Slartibartfast
2005-05-20, 12:18
om du kör XP å kör en system restore ifrån senaste restorepoint ,

Que? Hur gör man det? :em:

drkrupp
2005-05-21, 00:48
Start - Alla program - Tillbehör - Systemverktyg - Systemåterställning

Cilia
2005-05-21, 07:36
Man brukar väl få lite bonusprogram på köpet när man installerar Kazaa ( även i lightversionen ) , om du kör XP å kör en system restore ifrån senaste restorepoint , om problemet fortfarande återstår , blås bruken.
det har jag också hört och därför installerade jag aldrig Kasaa för dom som kan ngt sa att det sen var svårt att få bort allt. Jag har inte ngt restoreprogram på min XP. Tror det är för att jag har ngn hemmaversion eller så men det finns inte iaf annars ska det vara lätt att göra men jag vet inte hur.

Grahn
2005-05-21, 08:18
Tja tror på Pirres linje, Kazza är ett helvete rent ut sagt.

Fast testa med att göra lite spyware rensningar, virusscans etc innan restore. Kan ju var ett tag sedan senaste restore pointen...

King Grub
2005-05-21, 08:19
Finns det någon anledning att installera Kazaa över huvud taget, även om man är intresserad av P2P? *screwy*

Piranha
2005-05-21, 08:21
Kazaa är väl rätt förlegat också .. numera är de väl Bittorent och DC som gäller ( har jag hört i en farstu nånstans ).

tenchi
2005-05-21, 08:21
gör som jag gjorde. slå till datorn så skärmen spricker (bärbar). funkar i alla lägen ;)