handdator

Visa fullständig version : Är förbannad


Pdaddy
2005-05-20, 08:56
Jo så här är det...

Va och såg StarWars igår kväll med en granne..

Vi kom hem 00:30, observerade en Vit saab 9000 med en fet bula på vänster bak dörr.
Direkt så ana man ugglor i mossen, de stog 2 snubbar å rota bakluckan och de såg lite stirriga ut .
Well, vi körde upp bilen framför huset, stog kvar ett tag å babbla och tänkte på blattarna vid saaben :MrT: .
Efter en stund kom en person gående med lite plastpåsar, ohhh tänte vi de va nån som bodde längre bort i området.. Så vi gick in å ZZzzzZz .

I morse när ja gick till bilen så stog en bil där utan fälgar :thumbup: GREAT... En som bor i längan brevid oss hade blivit av me sina 17 tummare, så de va dom som stog i saaben som hade tänkt ta dom när vi kom. Killen med plastpåsarna måste ha kommit me bussen eller nåt..

Ja blir så lack så här i efterhand att man inte gick ner å kolla, eller smög sig dit å tog reg nummret eller nåt. Iof vet man ju inte om man hade fått ett baseball rack i huvet :furious:

Jävla tjuvar, SKAFFA ETT JOB FÖR FAAAN !!!

Piranha
2005-05-20, 08:58
Jo så här är det...

Va och såg StarWars igår kväll med en granne..

Vi kom hem 00:30, observerade en Vit saab 9000 med en fet bula på vänster bak dörr.
Direkt så ana man ugglor i mossen, de stog 2 snubbar å rota bakluckan och de såg lite stirriga ut .
Well, vi körde upp bilen framför huset, stog kvar ett tag å babbla och tänkte på blattarna vid saaben :MrT: .
Efter en stund kom en person gående med lite plastpåsar, ohhh tänte vi de va nån som bodde längre bort i området.. Så vi gick in å ZZzzzZz .

I morse när ja gick till bilen så stog en bil där utan fälgar :thumbup: GREAT... En som bor i längan brevid oss hade blivit av me sina 17 tummare, så de va dom som stog i saaben som hade tänkt ta dom när vi kom. Killen med plastpåsarna måste ha kommit me bussen eller nåt..

Ja blir så lack så här i efterhand att man inte gick ner å kolla, eller smög sig dit å tog reg nummret eller nåt. Iof vet man ju inte om man hade fått ett baseball rack i huvet :furious:

Jävla tjuvar, SKAFFA ETT JOB FÖR FAAAN !!!

Du kan nog trösta dig med att Saaben de körde var säkert stulen, så reggnummret hadde nog inte hjälp , att spela hjälte där resulterar bara i en kniv i ryggen , ringa snuten vore de enda rätta ..

Kwon
2005-05-20, 08:59
Hädanefter Pdaddy, ser du folk som ser stirriga ut vid en bil, ta alltid reg-numret! :D

blekfet2
2005-05-20, 09:36
någon som behöver nya fälgar? :laugh:

Rockhard
2005-05-20, 09:46
För några veckor sedan kom jag och tjejen ner till garaget där hennes bil står. Bilen var upphöjd på en domkraft och det låg en till bredvid bilen med andra verktyg. Nån hade försökt sno däcken, dom är typ helt slitna och fälgarna ser ut som skit så det måste vart nån knarkare eller nåt som inta fattade att bilen bredvid hade mycket finare däck. Grejen är den att bultarna är helt cp vi höll på i timmar när vi skulle ta av dom i vintras. Vi fick iallafall nya verktyg :)

TrasMannen
2005-05-20, 09:51
För några veckor sedan kom jag och tjejen ner till garaget där hennes bil står. Bilen var upphöjd på en domkraft och det låg en till bredvid bilen med andra verktyg. Nån hade försökt sno däcken, dom är typ helt slitna och fälgarna ser ut som skit så det måste vart nån knarkare eller nåt som inta fattade att bilen bredvid hade mycket finare däck. Grejen är den att bultarna är helt cp vi höll på i timmar när vi skulle ta av dom i vintras. Vi fick iallafall nya verktyg :)
:D :D

Griip
2005-05-20, 09:55
Du kan nog trösta dig med att Saaben de körde var säkert stulen, så reggnummret hadde nog inte hjälp , att spela hjälte där resulterar bara i en kniv i ryggen , ringa snuten vore de enda rätta ..


Nejnej, det enda rätta vore att samla grannarna med varsitt baseboll trä och visa dem att man inte kan hålla på hur som helst i området där man bor, då kanske man slipper det i fortsättningen också..

Dk1ng
2005-05-20, 09:56
En variant som jag själv avvärjt bilinbrott med är att på ett säkert avstånd ropa nåt i stil med "Ursäkta killar, vad håller ni på med..? Bor ni i området..?" eller nåt liknande. De flesta av dessa "småtjuvar" är ungdomar och såpas skakis att de lägger benen på ryggen. Om det mot förmodan är mer organiserade biltjuvar man stött på så är de ofta inte så sugna på att bli upptäckta så de sticker också. Sen att de organiserade biltjuvarna bara åker vidare och tar nån annan bil i ett område där de kan operera ostört är någon annans problem, det är tyvärr inte så mycke man kan göra åt det.

Body Guard
2005-05-20, 10:03
om man nu har fina fälgar varför då inte skaffa låsbultar o göra jobbet lite svårare för dessa? Har man riktigt sjyssta fälgar så skaffar man 5 olika upsätningar bultar och gör det ännu svårare att ta fälgarna..

ringa snuten känns inte lönt... de åker inte på våldtäkt varför skulle de slösa resurser på en eventuell stöld? Ta med grannen och ett fälgkors o kolla läget...


edit: stavfel =)

blekfet2
2005-05-20, 10:13
Ta med grannen ett fälgkors o kolla läget...

är din granne ett fälgkors?

hihi...skoja bah
*rolleyes*

Froddan
2005-05-20, 11:15
ringa snuten känns inte lönt... de åker inte på våldtäckt varför skulle de slösa resurser på en eventuell stöld? Ta med grannen och ett fälgkors o kolla läget...Men för helvete!

1) Polisen kommer givetvis om du anmäler en pågående bilstöld. Fallet med våldtäkten var ett tragiskt jävla misstag.

2) Lär dig stava till våldtäkt.

christian
2005-05-20, 11:19
om man nu har fina fälgar varför då inte skaffa låsbultar o göra jobbet lite svårare för dessa? Har man riktigt sjyssta fälgar så skaffar man 5 olika upsätningar bultar och gör det ännu svårare att ta fälgarna..

ringa snuten känns inte lönt... de åker inte på våldtäkt varför skulle de slösa resurser på en eventuell stöld? Ta med grannen och ett fälgkors o kolla läget...


edit: stavfel =)

Visst försvårar du lite, men mest för "tillfälles-tjuvarna" och pundarna. De som ger sig ut för att skaffa schyssta fälgar kommer förbi fälglås på ingen tid alls.

Body Guard
2005-05-20, 11:20
Men för helvete!

1) Polisen kommer givetvis om du anmäler en pågående bilstöld. Fallet med våldtäkten var ett tragiskt jävla misstag.

2) Lär dig stava till våldtäkt.


1. vilken värld lever du i ? Finns många fall då människor ringt in o rapporterat att de begås intrång och att polisen kan ta de på bar gärning men de svarar att de inte har tid nu o dyker upp efter några timmar.

Och hur faan kan det vara ett misstag att man inte åker på en våldtäkt.

2. Förlåt ska aldrig mer skriva fel. Alla kan ju inte vara perfekta.

Body Guard
2005-05-20, 11:21
Visst försvårar du lite, men mest för "tillfälles-tjuvarna" och pundarna. De som ger sig ut för att skaffa schyssta fälgar kommer förbi fälglås på ingen tid alls.


jo det är klart. Men har man så jävla dyra fälgar borde man ha bilen i garage och med ett larm som har nivåsensor?

Nalfaren
2005-05-20, 11:25
Där jag bor har jag haft 1 lägenhetsinbrott.. blev av med ca (100.000kr+) i prylar... (har larm nu).

Haft 4 bilinbrott (gammal sketen honda)... efter att krossat rutan 2 ggr
så låser jag inte bilen, så nu kan gå in kolla å gå utan att hitta något
eller ta sönder något. ;)

suck...

Froddan
2005-05-20, 11:29
1. vilken värld lever du i ? Finns många fall då människor ringt in o rapporterat att de begås intrång och att polisen kan ta de på bar gärning men de svarar att de inte har tid nu o dyker upp efter några timmar.

Och hur faan kan det vara ett misstag att man inte åker på en våldtäkt.

2. Förlåt ska aldrig mer skriva fel. Alla kan ju inte vara perfekta.1. Jag vet bara att den gång jag ringt efter polis, och de vänner och bekanta som tvingats göra det samma omedelbart fått hjälp. Gäller förvisso klotter, vandalisering och inbrott, inte bilstöld.

Angående våldtäkten var det operatörer på länskommunikationscentralen som gjorde fel. Generalisera och fördöm inte hela polismyndigheten utifrån deras misstag.

2. Du är förlåten. ;)

Body Guard
2005-05-20, 11:32
1. Jag vet bara att den gång jag ringt efter polis, och de vänner och bekanta som tvingats göra det samma omedelbart fått hjälp. Gäller förvisso klotter, vandalisering och inbrott, inte bilstöld.

Angående våldtäkten var det operatörer på länskommunikationscentralen som gjorde fel. Generalisera och fördöm inte hela polismyndigheten utifrån deras misstag.

2. Du är förlåten. ;)


1. jo det är sant men ändå. Sist jag ringde vart jag placerad i KÖ, fick vänta på att snacka med dem.. sjukt...

2. Tack

jesse
2005-05-20, 12:44
Jo så här är det...

Va och såg StarWars igår kväll med en granne..

Vi kom hem 00:30, observerade en Vit saab 9000 med en fet bula på vänster bak dörr.
Direkt så ana man ugglor i mossen, de stog 2 snubbar å rota bakluckan och de såg lite stirriga ut .
Well, vi körde upp bilen framför huset, stog kvar ett tag å babbla och tänkte på blattarna vid saaben :MrT: .
Efter en stund kom en person gående med lite plastpåsar, ohhh tänte vi de va nån som bodde längre bort i området.. Så vi gick in å ZZzzzZz .

I morse när ja gick till bilen så stog en bil där utan fälgar :thumbup: GREAT... En som bor i längan brevid oss hade blivit av me sina 17 tummare, så de va dom som stog i saaben som hade tänkt ta dom när vi kom. Killen med plastpåsarna måste ha kommit me bussen eller nåt..

Ja blir så lack så här i efterhand att man inte gick ner å kolla, eller smög sig dit å tog reg nummret eller nåt. Iof vet man ju inte om man hade fått ett baseball rack i huvet :furious:

Jävla tjuvar, SKAFFA ETT JOB FÖR FAAAN !!!

Jag tror tyvärr det är någon konkurrent till fairing-Lasse. Dom har fått nys om att du sprider ryktet om en eventuell ny lakrits-bar som tydligen ska smaka gudomligt. Så då bestämde dom sig för att sätta stopp för dig genom att paja din bil. Därför tog dom fälgarna för då går de väl inte o köra bilen sen :confused:

Nu behöver de ju inte vara så , men de är mycket som tyder på detta.

Popeye
2005-05-20, 13:13
De som har koll på att knycka fälgar har också verktyg att forcera låsbultar/muttrar med.

Metal_boy_
2005-05-20, 13:46
Nästa gång skaffar du en stor revolver som du går fram till dom med och säger; Wanna suck on the pipe bitch??!! :D

Metal_boy_
2005-05-20, 13:47
De som har koll på att knycka fälgar har också verktyg att forcera låsbultar/muttrar med.

Japp, och i bästa fall så har dom åtminstone ställt kvar bilen på pallbockar :laugh:

Froddan
2005-05-20, 13:57
jo det är sant men ändå. Sist jag ringde vart jag placerad i KÖ, fick vänta på att snacka med dem.. sjukt...Ja att hamna i telefonkö när man ringer 112 är helt oacceptabelt! Det är dåligt, det kan jag hålla med om. Förhoppningsvis var även det ett undantag.

Popeye
2005-05-20, 14:15
Japp, och i bästa fall så har dom åtminstone ställt kvar bilen på pallbockar :laugh:

Klassikern är ju läskbackar... *grr27*

Pellefant
2005-05-20, 14:27
Klassikern är ju läskbackar... *grr27*

Den kan man panta sedan, klen tröst...

Metal_boy_
2005-05-20, 14:49
Klassikern är ju läskbackar... *grr27*

Jasså, är det budget varianten? :laugh:

Herkulez
2005-05-20, 18:39
säkert bolio och hans bröder.