handdator

Visa fullständig version : Adressändring och box


Gabber
2005-05-20, 06:58
Tja,

Någon här som vet hur jag ska göra så att min post som går till min lägenhet idag ska hamna i en postbox som jag äger?

Posten har ju bara tillfällig eftersändning och permanent, men då måste man adressändra också vilket jag inte vill.

Jag vill att min post som går till adress XXX ska hamna i min postbox som jag betalar för.

Någon som kan hjälpa till lite?

z_bumbi
2005-05-20, 07:06
Finns det några nackdelar med att ändra postadress om du vill att posten ska komma till den nya postadressen?

Gabber
2005-05-20, 07:10
Finns det några nackdelar med att ändra postadress om du vill att posten ska komma till den nya postadressen?

hur menar du med nackdelar? jag har hyrt ut min lägenhet till en kompis men vill inte hämta posten där varje dag. istället finns en postbox nära jobbet som jag vill använda.

z_bumbi
2005-05-20, 07:27
hur menar du med nackdelar? jag har hyrt ut min lägenhet till en kompis men vill inte hämta posten där varje dag. istället finns en postbox nära jobbet som jag vill använda.

Vad är nackdelarna att ändra utdelningsadressen via en adressändring?

Gabber
2005-05-20, 07:33
Vad är nackdelarna att ändra utdelningsadressen via en adressändring?

ny adress måste då uppges vilket jag inte har just nu. min borätt är uthyrt och jag reser och bor hos andra för tillfället typ 6 mån.

jag kan göra tillfälligt eftersändning och förnya var 6 mån om jag behöver men det kostar. kan man inte ringa runt och ändra adress själv? då är det ju gratis.

z_bumbi
2005-05-20, 08:21
Men din nya postadress är ju postboxen?

Du behöver ju inte flytta från en bostad bara för att du vill ha posten till en postbox.

MacLeod
2005-05-20, 08:28
Exakt. Är ju bara att skriva ändringen till boxen?

Gabber
2005-05-20, 08:52
det är just detta jag inte hänger med på. Permanent adressändring innebär ändring av folkbokföringsadress hos Skatteverket m.m. Vad leder detta till om jag ändrar permanent till en postbox. Alltså vad händer med min lägenhetsadress när jag vill bo där igen.



Det är segt idag :)

abjorn
2005-05-20, 08:56
bor du i postlådan kompis *screwy*

Gabber
2005-05-20, 09:08
kan inte fatta vad felet är idag, jag hänger fan inte med på något.

personliga problem och vodka skyller jag på. har druckit hela veckan.

men om jag har en postbox så kan jag alltså göra en perm. adressändring till den och skicka kopia till Skatteverket m.m. utan problem.

JJ
2005-05-20, 09:09
Om du slutar supa kanske du har råd att eftersända? :D

Gabber
2005-05-20, 09:24
Om du slutar supa kanske du har råd att eftersända? :D

:) kanske det

men kan någon klargöra detta för mig så jag förstår.

www.adressanrdring.se säger att man ska skriva in sitt namn, personnummer och gamla adress samt NYA adressen.

man får ju sedan hem två papper, en ska skickas till Skatteverket och en annan till adressändring.

skapar inte detta problem om du bor i din lägenhet som har en helt annan adress än boxen eller är jag stendum idag?