handdator

Visa fullständig version : Omöjlig deff samtidigt som regelbunden alkoholkonsumtion


wintzell
2005-05-19, 13:56
Har gått igenom massa trådar om alkohol nu, och att det är dåligt, för muskelbyggandet såväl som för fettförbränningen, är ju självklart. Frågan är; är det helt omöjligt att deffa ner sig till någorlunda fett % samtidigt som man dricker en ansenlig mängd öl en gång i veckan?

z_bumbi
2005-05-19, 14:12
Det beror på vad du menar med en godkänd fettprocent.

wintzell
2005-05-19, 14:24
Lite otydlig kanske jag var där. Låt oss säga 10 %.

WHITEFOLKS
2005-05-19, 16:07
Ska inte på något sätt vara omöjligt men antagligen bra mycket lättare. Hänger ju på hur du sköter resten av dagarna också.

lill biffen
2005-05-19, 16:31
Ta ölen på din ätardag så ser inte jag det som en omöjlighet.

hassezilla
2005-05-19, 21:15
Har gått igenom massa trådar om alkohol nu, och att det är dåligt, för muskelbyggandet såväl som för fettförbränningen, är ju självklart. Frågan är; är det helt omöjligt att deffa ner sig till någorlunda fett % samtidigt som man dricker en ansenlig mängd öl en gång i veckan?

Käka inte en massa fyllekäk så funkar det.
Har festat en del själv under dieten, men jag håller mej till sprit och pepsi max ;)

Danne S
2005-05-21, 14:39
Jag håller på att deffar nu, eller gå ner i vikt allmänt eftersom jag inte tränade innan jag började gå ner i vikt. Och de senaste veckorna har jag varit ute och festat hårt tex lördag och käkat fyllekäk ordenligt på kvällen plus att jag dagen efter haft en rejäl ätardag, svårt att undvika. :cool:
I alla fall så har jag efter det varit rejält orolig för att jag inte ska ha gått ner nånting när jag väger mig varje fredag. Men det har funkat bra för mig och jag har ändå gått ner 0,5-1 kg varje vecka. Då har jag också tränat hårt 3 dar i veckan och kört morgonpromenader 5-6 ggr per vecka. Så jag tror nog att det kan funka upp till en viss punkt i alla fall. Nu har jag ju en BF på ca 18% så det kanske inte kommer att gå lika bra när den siffran sjunker.

Jag känner också att när jag haft en riktigt svinig helg så gör jag allt för att motverka det nästkommande vecka så därför tränar jag också mycket hårdare och kör mer kondition/promenader.

Matte_Maiden
2005-05-21, 15:09
Jag har många polare med rejält lite fett på kroppen som snarare lever på alkohol. Dessa har dock riktigt sällan någon större massa. Jag skulle gissa på att det är antingen eller när det gäller massa och fett i samband med alkohol.